AVM Ciro Endeksi ekimde arttı

AVM Ciro Endeksi ekimde geçen yılın aynı ayına göre yüzde 16,9 artarak 277 puana ulaştı.

11.12.2018 Cuma 12:54

Güncelleme : 11.12.2018 Cuma 14:39

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre  Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM’lerdeki Perakende Ciro Endeksi’nin  ekim ayı sonuçları açıklandı.

Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2018 Ekim  döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan  arındırılmadan incelendiğinde yüzde 16,9 artış kaydederek 277 puana ulaştı.  Metrekare verimliliğinde en yüksek artış bu ay da hipermarket kategorisinde  yaşandı. Teknoloji ise en az artışın yaşandığı kategori oldu.

AVM’lerde kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar Ekim  2018’de İstanbul’da bin 334 TL, Anadolu’da 872 TL olarak gerçekleşti.  Türkiye  geneli metrekare verimliliği ise Ekim 2018’de bin 57 TL oldu.

EKİMDE METREKARE VERİMLİLİĞİNDE EN YÜKSEK ARTIŞ HİPERMARKETTE

Ekim ayında, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek  artış hipermarket kategorisinde yaşandı. Hipermarket kategorisi metrekare  verimliliği geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde  27,9’luk artış kaydetti. 

Geçen yılın ekim ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki diğer  alanlar kategorisi metrekare verimliliği yüzde 25,2, giyim kategorisi metrekare  verimliliği yüzde 17,7, yiyecek içecek kategorisi metrekare verimliliği yüzde  17,6, ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 7,2 ve teknoloji kategorisi  metrekare verimliliği yüzde 3,9 artış gösterdi.

Ekim 2018 verileri bir önceki ay ile karşılaştırıldığında ziyaret  sayısı endeksinde yüzde 3’lük bir azalış yaşandığı gözlemlendi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen AYD Başkanı Hulusi Belgü, AVM  Perakende Ciro Endeksinin her ay bir önceki yıla oranla artış göstermeye devam  ediyor olmasının sektör için son derece memnuniyet verici olduğunu belirterek  şunları kaydetti:

"Bayram alışverişleri ve okulların açılışı ile birlikte oldukça  hareketli geçen ağustos ve eylül aylarından sonra AVM’lerdeki ziyaretçi  sayılarında düşüş olması gayet normal karşıladığımız bir sonuç. Kategoriler  bazında en yüksek artışın hipermarket kategorisinde yaşanması ekim ayında zorunlu  ihtiyaçlara öncelik tanındığını gösteriyor. Teknoloji kategorisi ise her ne kadar  en düşük artışın yaşandığı kategori olsa da bu kategori son dönemlerde metrekare  verimliliğinin en fazla arttığı kategori.

Kasım ayında enflasyonla mücadele kapsamında alınan tedbirler ve KDV  indirimleri sonrası bu kategoride de daha yüksek artışlar göreceğimizi tahmin  ediyoruz. Kasım ayında enflasyonun düşmesi ile perakendecilerin derin bir nefes  aldıklarını düşünüyoruz. Diğer taraftan kiraların Türk Lirası’na dönmesiyle  perakendeci ve alışveriş merkezi yatırımcıları arasında kur pazarlıklarının  nihayete erdiğini ve indirim tartışmaların çok minimal kaldığını görüyoruz. Diğer  taraftan yeni kanunla kararlaştırılan kurla birlikte tüm perakendecilerimizin  ciddi bir indirim almış oldular. Bu durum perakendecilerimizin hem maliyetlerini  olumlu etkileyecek hem de tüketiciye sunulan ürünlerde daha rekabetçi fiyat  verebileceklerdir."

"
En Çok Okunan Haberler

Alman hükümeti büyüme tahminini yükseltti

Konut fiyatları şubatta arttı

Sektörel güven endeksleri açıklandı

Kısa vadeli dış borç stoku geriledi

ABD`de mortgage faizi 5 ayın en yükseğinde

Alman iş dünyasının morali iyileşti

Kapasite kullanım oranı azaldı

`ECB enflasyonun hedefe döndüğüne ikna olmalı`

Reel Kesim Güven Endeksi belli oldu

`Faiz indirimi uzakta`

BoJ enflasyona odaklanacak

Visa tahminleri aşan kar açıkladı

API petrol stokları geriledi

Tesla`nın ilk çeyrek net geliri düştü

Avustralya`da enflasyon beklentileri aştı

SoftBank, 960 milyon dolar yatırım yapacak

Bakır, doların gevşemesiyle yükseldi