Bütçe Kanun Teklifi TBMM`ye sunuldu

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan`ın imzasını taşıyan, 2020 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi, TBMM Başkanlığı`na sunuldu.

18.10.2019 Cuma 14:58

Güncelleme : 21.10.2019 Cuma 07:40

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın imzasını taşıyan teklifle, genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerine 1 trilyon 82 milyar 21 milyon 197 bin TL, özel bütçeli idarelere 82 milyar 423 milyon 174 bin TL, düzenleyici ve denetleyici kurumlara 7 milyar 623 milyon 700 bin TL ödenek veriliyor.

Teklifle, genel bütçenin gelirleri 941 milyar 944 milyon TL, özel bütçeli idarelerin gelirleri 12 milyar 464 milyon 193 bin TL'si öz gelir, 71 milyar 162 milyon 721 bin TL'si Hazine yardımı olmak üzere, toplam 83 milyar 626 milyon 914 bin TL, düzenleyici ve denetleyici kurumların gelirleri 7 milyar 488 milyon 375 bin TL'si öz gelir, 135 milyon 325 bin TL'si Hazine yardımı olmak üzere, toplam 7 milyar 623 milyon 700 bin TL olarak tahmin ediliyor.

Özel bütçeli idarelerin net finansmanı 138 milyon 350 bin TL olarak öngörülüyor.

2020 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi ile "fiyat istikrarı, finansal istikrar ve cari işlemler dengesinde son bir yılda elde edilen kazanımları koruyup geliştirmek", "kamu borçluluğunu düşük düzeylerde tutmak", "mali disipline kararlılıkla devam etmek", "yeni tarımsal destekleme modeliyle üretim ve verimde artış sağlamak" hedefleniyor.

Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın imzasını taşıyan teklifin genel gerekçesinde, sürdürülebilir büyüme ve adaletli paylaşıma yönelik ekonomik dönüşümün gerçekleştirilmesi, mali disiplinin sürdürülmesi, kamu dengelerinin iyileştirilmesi, maliye politikasının sürdürülebilirliğinin gözetilmesi ve kamu maliyesi alanında elde edilen kazanımların gelecek dönemde de korunmasının amaçlandığı kaydedildi.

Bütçe ödeneklerinin, Yeni Ekonomi Programı/Orta Vadeli Program ve Orta Vadeli Mali Plan'da yer alan makroekonomik göstergeler, politika ve öncelikler, tedbir hedefleri, idarelerin geçmiş yıllar harcama eğilimleri ile yürüttükleri önemli faaliyet, proje ve ihtiyaçları dikkate alınarak belirlendiği, bütçe gelir tahminlerinin ise Orta Vadeli Program ve Orta Vadeli Mali Plan'da belirlenen gelir politikası hedef ve öncelikleri ile makroekonomik göstergeler, geçmiş yıl gelir tahsilatları, gelir politikalarının bütçe gelirlerine etkileri, ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeler göz önünde bulundurularak oluşturulduğu bildirildi.

HEDEFLER

Genel gerekçede, bütçenin, Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na uygun olarak şu hedefler doğrultusunda hazırlandığı belirtildi:

"- Fiyat istikrarı, finansal istikrar ve cari işlemler dengesinde son bir yılda elde edilen kazanımları koruyup geliştirmek,

- Üretim ve verimlilik odaklı, sürdürülebilir büyüme ile adaletli paylaşıma yönelik ekonomik dönüşümü gerçekleştirmek,

- Beşeri sermayeyi güçlendirmek, kapsayıcı büyüme yaklaşımını belirgin bir biçimde hayata geçirmek ve refahın toplumun tüm kesimlerine yaygınlaştırılmasına yönelik politikaların uygulanmasına devam etmek,

- Para ve maliye politikalarını eşgüdüm içerisinde yürütmek,

- Kamu borçluluğunu düşük düzeylerde tutmak,

- Süreklilik arz etmeyen ve konjonktüre dayalı gelirlerin oluşturduğu geçici kaynaklara karşılık olarak kalıcı mahiyette harcama oluşturmamak,

- Bütçenin gelir performansının yükseltilmesi amacıyla sürekli ve kalıcı gelir kaynakları oluşturmak, vergi tahsilatında etkinliği artırmak ve ekonomide kayıt dişiliği azaltmak,

- Mali disipline kararlılıkla devam etmek, kaynakların verimli kullanılmasını sağlamak ve belirlenen alanlarda tasarrufu sağlayacak yapısal değişiklikleri hayata geçirmek,

- Kamu kaynak kullanımında; temel politika belgelerinde belirlenen politika, tedbir ve öncelikler doğrultusunda hareket etmek,

- Mali disiplin anlayışına uygun olarak kamu idarelerinin kendilerine tahsis edilen ödenekleri aşmadan etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanmasını sağlamak,

- Harcama gözden geçirmeleri sonucunda verimsiz harcama alanlarını tasfiye etmek, bu yolla oluşturulacak mali alanın öncelikli harcama alanlarına tahsis edilmesini sağlamak,

- Eğitim sisteminde yapılacak köklü reformlar ile eğitimin kalitesinin artırılmasını sağlamak ve rekabetçi üretim ve verimlilik için gerekli olan becerilere sahip iş gücü yetiştirmek,

- Sağlık harcamalarında etkinliğin sağlanması için arz ve talep yönlü düzenlemeleri hayata geçirmek, birinci basamak sağlık hizmetlerini güçlendirerek sağlık sistemi içerisindeki etkinliğini artırmak,

- Yeni tarımsal destekleme modeli ile üretim ve verimde artış sağlamak,

- Hesap verebilirliği ve mali saydamlığı güçlendirmek."
"
En Çok Okunan Haberler

Bakan Şimşek`ten enflasyon mesajı

ABD`de haftalık çelik üretimi azaldı

Japonya`da çekirdek enflasyon geriledi

`ECB faiz indirimine Fed`den önce başlayabilir`

Çin`in mali gelirleri ilk çeyrekte geriledi

Tüketici güven endeksi belli oldu

Borsada yatırımcı sayısı azaldı

Finansal hizmetler güven endeksi arttı

Fed anketinde faiz ve enflasyona dikkat çekildi

Yurt Dışı Üretici Fiyat Endeksi arttı

Çin Merkez Bankası faiz oranlarını sabit tuttu

İngiltere`de konut fiyatları rekora yaklaştı

`ECB faiz indirimini ertelememeli`

Almanya`nın sanayi üretiminde düşüş bekleniyor

`Çin tam bir toparlanma yolunda değil`

Bakır fiyatı 2 yılın en yüksek seviyesinde

Hizmet üretim endeksi yükseldi