Türk firmaları, Çin Uluslararası İthalat Fuarı`na çıkarma yapmaya hazırlanıyor

Çin Uluslararası İthalat Fuarı için ihracat seferine çıkacak 100’e yakın Türk firması, 4 bin metrekarelik stant alanıyla Asya pazarının kalbine çıkarma yapmaya hazırlanıyor.

19.03.2019 Cuma 13:46

Güncelleme : 20.03.2019 Cuma 09:55

Çin’in tüm dünyada heyecan uyandıran ve 5 yılda 10 trilyon dolarlık  ithalat hedefiyle ses getiren Çin Uluslararası İthalat Fuarı (China International  Import Expo-CIIE), bu yıl 5-10 Kasım'da Şanghay'da ikinci kez kapılarını  açacak.

Ticaret Bakanlığı himayesinde, Türkiye İhracatçılar Meclisinin (TİM)  koordinasyonu ve İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği  (İKMİB) tarafından üstlenilen Türkiye Milli Katılım Organizasyonu ile fuar için  ihracat seferine çıkacak 100’e yakın Türk firması, 4 bin metrekarelik stant  alanıyla Asya pazarının kalbine çıkarma yapmaya hazırlanıyor.

Fuarın tanıtım toplantısında konuşan TİM Başkanı İsmail Gülle, geçen  yıl yine milli katılım ile gerçekleşen ve 38 firma ile gittikleri fuarda yapılan  iş birliği anlaşmalarının tutarının 620 milyon dolar seviyelerinde  gerçekleştiğini kaydetti.

Bu yıl daha yoğun bir ilgi ve daha büyük çapta ticaret anlaşmalarının  yapılmasını beklediklerini ifade eden Gülle, "Çünkü geleneksel pazarlarımız,  bildiğiniz üzere, ticaret savaşları ve Brexit gibi konularla çalkalanmakta. Bunun  yanı sıra yavaşlayan küresel talep, küresel ticaretin performansına yönelik  beklentilerin de revize olmasına sebep oldu. En büyük ticaret ortağımız olan  AB’nin 2018 büyüme performansı yüzde 2'nin altında kalarak yüzde 1,8 olarak  gerçekleşti. Bu yüzden yeni rotalar çizip yeni pazarlara girmemiz en elzem  konuların başında geliyor." diye konuştu.

Gülle, ihracatçıların Çin ile Türkiye arasındaki ticarete odaklanması  ve geleneksel pazarlar kadar geleceğin potansiyeli olan Asya ülkelerine de elini  uzatması gerektiğini belirterek, bugün ve geleceğin talebinin bu ülkelerde  yoğunlaştığını vurguladı.

"Ticaretin kalbi, insan nerede çoksa orada atacak" ifadesini kullanan  Gülle, bu gibi milli katılım ile gerçekleşecek ithalat-ihracat fuarlarının  Türkiye’nin çok yönlü dış politikası anlamında da Çin ile karşılıklı kazan-kazan  formülüyle daha büyük adımlar atılmasına önayak olacağını söyledi.

Gülle, "İhracatçılarımızın attığı bu adım, ileride iki ülke arasındaki  ilişkilere de pozitif yansıyacak, yeni projelerin hayata geçmesinde rol  oynayacaktır. Çin’in 3 trilyon dolara çıkması beklenen ithalat hacminde, Türk  ihracatçıların hak ettikleri payı almaları, TİM olarak bizlerin öncelikli  hedefleri arasında yer almaktadır." ifadelerini kullandı.

"4 BİN METREKARELİK BİR ALANDA TÜRK ÜRÜNLERİNİ TANITMAYI  HEDEFLİYORUZ"

İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister de gelecek 5 yıl için 10  trilyon dolarlık muazzam bir ithalat hedefi belirleyen Çin'in, Türk ihracatçısı  için fırsatlarla dolu yeni bir ticaret kapısı daha açtığını söyledi.

Ticaret Bakanlığı tarafından Türkiye’nin 2019 yılı için ihracatta  öncelikli pazar olarak ilan edilen, aralarında Rusya, Hindistan ve Meksika'nın da  olduğu 4 hedef ülke arasında Çin’in de yer aldığını anımsatan Pelister, şunları  kaydetti:

"Her yıl yaklaşık 2 trilyon dolarlık ithalat yapan Çin’in  gerçekleştirdiği ithalat açılımı, Türk ihracatçısının Asya Pasifik bölgesinde  yeniden pozisyon alması ve ülke olarak 2023 vizyonumuz çerçevesindeki ihracat  hedeflerimize ulaşabilmemiz adına stratejik bir pazar sunuyor. Türkiye'nin  ihracatının yükselmesi adına yeni iş fırsatları sunan ve 2018’de ilki  gerçekleştirilen Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na, geçen yıl ülkemizin önde  gelen 38 firmasıyla katıldık. 172 ülkeden 3 bin 600'ün üzerinde firmanın  katıldığı, 400 bin satın alma profesyonelinin bir araya geldiği fuarda, yaklaşık  58 milyar dolar değerinde satış ve iş birliği anlaşması imzalandı. Geçtiğimiz yıl  725 metrekarelik bir stant alanıyla yer aldığımız fuara, 2019'da adeta çıkarma  yapmayı ve stant alanımızı 5'e katlayarak yaklaşık 4 bin metrekarelik bir alanda  Türk ürünlerini tanıtmayı hedefliyoruz."

Pelister, fuara bu yıl da Türkiye’nin önde gelen yaklaşık 100  markasıyla katılmayı hedeflediklerini,  gıdadan medikal ekipmanlara, kimyevi  mamullerden hizmet ürünlerine kadar geniş bir frekansta yer alacakları fuar ile  Türk ürünlerinin kalitesini ve ihracatçıların gücünü bir kez daha Çin'e  taşıyacaklarını söyledi.

Fuarın, Türk ihracatçıları için Ticaret Bakanlığı tarafından teşvik  desteği kapsamına alındığını belirten Pelister, fuar için katılımcı firmaların 27  Mart'a kadar katılım sözleşmelerini teslim etmeleri gerektiğini anımsattı.

"
En Çok Okunan Haberler

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

`ABD ekonomisi güçlü`

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

ABD`de büyüme beklentileri karşılamadı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

Altın fiyatları ne kadar oldu?

Dolarda son durum ne?