AVM ciro endeksi arttı

AVM ciro endeksi, eylül ayında yüzde 31,5 artarak 284 puana ulaştı.

AVM ciro endeksi arttı
09.11.2018 Cuma 13:13

Güncelleme : 11.11.2018 Pazar 10:51

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre  Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM’lerdeki Perakende Ciro Endeksi’nin  eylül ayı sonuçları açıklandı.

Her ay düzenli olarak yayımlanan verilere göre, Perakende Ciro  Endeksi, 2018 Eylül döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında  ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 31,5 artış kaydederek 284  puana yükseldi.

Enflasyondan arındırıldığında ve bir önceki yılın aynı ayı ile  karşılaştırıldığında yüzde 5,6 artış kaydeden Perakende Ciro Endeksi, üçüncü  çeyrek bazında ise geçen yıla oranla yüzde 28,1 artış göstererek 2018’in üçüncü  çeyreğinde 292 puana ulaştı. 

AVM’lerde kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar eylül  2018’de İstanbul’da bin 377 TL, Anadolu’da 888 TL olarak gerçekleşirken, Türkiye  geneli metrekare verimliliği bin 84 TL oldu. 

Çeyrek bazlı metrekare başına düşen cirolarda 3. çeyrekte bir önceki  yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan  incelendiğinde yüzde 27,9’luk artış yaşandı. 2018 yılı 3. çeyrekte metrekare  verimliliği bin 113 TL şeklinde gerçekleşti.

EYLÜLDE METREKARE VERİMLİLİĞİNDE EN YÜKSEK ARTIŞ HİPERMARKETTE

Eylül ayında, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek  artış hipermarket kategorisinde yaşandı. Hipermarket kategorisi metrekare  verimliliği, geçen yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde  37,1’lik artış kaydetti.

Geçen yılın eylül ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki giyim  kategorisi metrekare verimliliği yüzde 34,3, diğer alanlar kategorisi metrekare  verimliliği yüzde 33,3, teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 30,1,  ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 27,5 ve yiyecek içecek kategorisi  metrekare verimliliği yüzde 23,7 artış gösterdi.

Eylül 2018 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında  ziyaret sayısı endeksinde yüzde 2,1’lik bir artış yaşandığı gözlemlendi. Ziyaret  sayısı endeksi üçüncü çeyrek bazında ise geçen yılın aynı dönemiyle  karşılaştırıldığında yüzde 1’lik artış kaydetti.

OKULA DÖNÜŞ VE YAZ SONU İNDİRİMLERİ EYLÜLDEKİ ARTIŞI SAĞLADI

Açıklamada görüşlerine yer verilen AYD Başkanı Hulusi Belgü, eylül  ayında bir kez daha enflasyonun üzerinde bir artış kaydeden Perakende Ciro  Endeksi’nin yüzde 31,5’lik yükselişinin en büyük iki etkeninin, okula dönüş  dolayısıyla AVM’leri tercih eden ziyaretçilerin ve perakendecilerin hayata  geçirdikleri yaz sonu indirimleri olduğuna işaret ederek, şunları kaydetti:

"Her yıl eylül ayında yaşanan bu artışı geçtiğimiz yıl ile  karşılaştırdığımızda, yüzde 5,6 gibi azımsanmayacak bir yükselişle  karşılaşıyoruz. Bu gelişmede elbette ülkemizin dört bir yanında geçtiğimiz yıldan  bu yana açılan AVM’ler ve halkımızın bu AVM’lere olan güveni de etkili. Ayrıca  çeyrek bazda değerlendirdiğimizde ciro artışı yüzde 28,1 olarak karşımıza  çıkıyor. Bu da 2018 yılındaki çeyrek bazda en yüksek artışı 3. çeyrekte  yaşadığımız anlamına geliyor. Eylül ayında kategori bazında en yüksek artışı ise  hipermarket ve giyim kategorilerinde gözlemledik. Bu durum bize  ziyaretçilerimizin AVM’lerde daha çok temel ihtiyaçlarına yöneldiğini ve  bahsettiğimiz yaz sonu indirimlerinden faydalandığını gösteriyor. Aynı şekilde  hem çeyrek bazlı hem de eylül ayında gözlemlenen ziyaretçi artışı, yaz tatili  henüz bitmemiş olsa da AVM ziyaretlerinin artış trendinde olduğunu gösteriyor."

En Çok Okunan Haberler