TÜDEF uyardı: Fark eden hemen dava açmalı

Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Aziz Koçal, sahte banka internet siteleri nedeniyle ortaya çıkan mağduriyetlere dikkati çekerek, "Tüketici bu yolla dolandırıldığını fark ettiğinde bankasını arayarak şüpheli işlem kapsamında bloke koydurmalı, daha sonra savcılığa suç duyurusunda bulunarak tüketici mahkemesinde dava açmalıdır" dedi.

TÜDEF uyardı: Fark eden hemen dava açmalı
30.01.2019 Çarşamba 15:06

Güncelleme : 31.01.2019 Perşembe 10:24

Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Aziz Koçal, AA muhabirine yaptığı açıklamada, sosyal medya platformlarında  banka müşterilerini hedef alan sahte reklamlar bulunduğunu söyledi.

Tüketicilerden herhangi bir mağduriyet yaşamamaları adına, bu  paylaşımlara itibar etmemelerini ve gerekli dikkati göstermelerini isteyen Koçal,  "Tüketiciler bilmelidir ki bankalar hiçbir şekilde, sosyal medya üzerinden ya da  SMS ile sizden bir bilgi talep etmez. Ayrıca sizin işlem yapmak üzere bir  talebiniz var ise direkt sistemde kayıtlı telefonlarınızla size ulaşır. Hiçbir  banka tüketiciye belli isimler adı altında para iadesi için ya da ucuz kredi için  sosyal medyada duyuru yayınlamaz." diye konuştu.

Bankaların bu tür duyuruları kendi internet sitelerinde  yayınladıklarını aktaran Koçal, tüketicilerden sosyal medya ya da SMS'le gelen  linkleri tıklamadan önce bankalarından bilginin doğruluğunu teyit etmelerini  istedi.

Koçal, "Müşteriler SMS'le ya da e-mail adreslerine gelen linkleri  tıklamadan silsinler. Uyarılara rağmen ola ki bu tür işlem yaparlar ise anında  bankayı arayarak bilgilendirsinler. Size bir telefon gelerek bazı bilgiler  isteniyor ise telefonu kapatın, bankanızı arayıp doğruluğundan emin olun." dedi.

Tüketicilerin kimlik fotokopileri kullanılarak sim kart kopyalama  işlemi de yapılabildiği uyarısında bulunan Koçal, bu yöntemle bankadan gelen  şifrelerin de dolandırıcıların eline geçtiğini söyledi. Koçal, "Vatandaşlarımız  kimlik fotokopileri vermeleri gereken yere mutlaka fotokopinin resminin üzerine  gelecek şekilde kendi yazıları ile ne için verildi ise o yazılmalı, özellikle hat  ve cihaz alırken çok dikkat edilmeli, art niyetli kişiler tarafından bu  fotokopiler kullanılabilmektedir." ifadesini kullandı.

Koçal, tüketicinin bu yolla dolandırıldığını fark ettiğinde bankasını  arayarak şüpheli işlem kapsamında bloke koydurması gerektiğine işaret ederek,  "Daha sonra savcılığa suç duyurusunda bulunarak tüketici mahkemesinde dava  açılmalıdır ama esas olan tüketici kendi güvenliğini kendi oluşturmalı, bu tür  linklere itibar etmemeli." diye konuştu.

Bankaların sorumluluğunun artırılmasının gerektiğini vurgulayan Koçal,  sözlerini şöyle tamamladı:

"Bu tür sahte linkler derhal kapatılmalı ve linkleri oluşturan kişiler  hakkında yasal işlemler başlatılmalıdır. Bu tür dolandırıcılıklar ile ilgili  cezai müeyyideler artırılmalı. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunca  (BDDK), bankalar ve devlet iş birliği ile görsel medya ve televizyonlarda  tüketicileri uyaran spotlar mutlaka yayınlanmalıdır. Tüketiciler bilinçlenmeli,  bu hususta BDDK, bankaların ve güvenlik güçlerinin alacağı önlemler artırılmalı."

En Çok Okunan Haberler