8 milyar dolarlık sektöründen güç birliği

Türkiye`de 14 bine yakın firma ile 8 milyar dolar büyüklüğe ulaşan hırdavat sektörü güç birliğine gitme kararı aldı. Sektör, Hırdavat Sanayici ve İşadamları Derneği (HISİAD) olarak dernekleşti.

12.04.2019 Cuma 11:53

Güncelleme : 12.04.2019 Cuma 12:40

HISİAD'dan yapılan açıklamaya göre, HISİAD'ın ilk başkanı Çetin  Tecdelioğlu oldu. Açıklamada görüşlerine yer verilen Tecdelioğlu, global firmaları da  içlerine alarak yeni bir güç birliğine gittiklerini ve hırdavatın çok geniş  kapsamlı bir sektör olduğunu dile getirerek, 13 bin 942 firmanın faaliyet  gösterdiği sektörün yan sanayi ve bağlantılı sektörlerle 1 milyon kişiye istihdam  oluşturduğunu kaydetti.

Bu derneğin içine sadece sanayicileri ve üreticileri değil, aynı  zamanda dağıtıcıları, satıcıları, distribütörleri ve bu işin esnaflığını yapan iş  insanlarını da almak istediklerini aktaran Tecdelioğlu,  onların da yıllardan bu  yana gelen çok ciddi tecrübeleri, dağıtıcılıkları ve lojistik ağları olduğunu  anlattı.
 
Tecdelioğlu, "Esnaflık işi zaten artık lojistiğe döndü. Burada onlarla  ilgili de neler yapmamız lazım, nasıl dağıtım ağları kuracağız, e-ticarete nasıl  geçeceğiz? Karşımıza çok fazla global rakip geliyor. Dünyadaki büyük internet  siteleri geldiler, girdiler, depo açıyorlar. Bunlarla nasıl mücadele edeceğiz?  Bunlara hırdavat pazarını kaptırmadan pazarda nasıl var olmaya devam edeceğimizin  yolunu hep beraber bulacağız."
 
"İhracat ile ithalat birbirine çok yakın"

HISİAD Başkanı Çetin Tecdelioğlu, hırdavat sektörünün geçen yıl 4,08  milyar dolar ihracat yaptığına işaret ederek, "Türkiye’nin ihracatında en önemli  ve en katma değerli ihracat kalemlerinden biriyiz. İhracat birim fiyatımız  kilogram başına 3,62 dolar. Türkiye’nin ihracatının neredeyse 3 katı. Ancak bunun  yanında 3,99 milyar dolar da ithalatımız var. Cari açık vermiyoruz ama çok  yakınız. Bunu artıya geçirmemiz, açık ara cari fazla veren bir sektör olmamız  lazım. Onun için biraz daha yerli ve milli odaklı çalışmalıyız." ifadelerini  kullandı.
 
Türkiye'nin hırdavat sektöründe önemli bir yerinin olduğunu kaydeden  Tecdelioğlu, şu bilgileri verdi:
 
 "Örneğin çivide dünya ortalamasında 14'üncü, Avrupa'da 7'inciyiz.  Bakır boru parçalarında dünyada 7,  Avrupa’da 5'inci sıradayız. Alüminyum boru  parçaları ve alüminyum aksesuarlarında da Avrupa'da beşinci sıradayız. Biz tüm bu  sektörlerde ilk iki sıraya oynamak istiyoruz.  Bunun için de hangi ülkelerde  fırsatlar var, öncelikli ülkeler nereler, hangi bölgelere mal satabiliriz,  ihracatımızı nasıl artırabiliriz gibi konulara büyük önem vereceğiz. Derneğimizin  en önemli amaçlarından birisi bu."
 
Sektörün en büyük eksiklerinden birinin ciddi bir fuar olduğunu  vurgulayan Tecdelioğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Uluslararası bir fuarın Türkiye ayağının getirilmesi gerek. Biz bunu  bağlantı elemanları sektöründe başardık. Fastener Fuarı, uluslararası bir fuar.  Bunun bir bacağını İstanbul’a getirdik. Hırdavatta da Köln’deki Eisenwaren Messe  Fuarı dünyanın en büyük global hırdavat fuarlarından biri. Biz dernek olarak  temsiliyet gücümüzle Türkiye’de hırdavat sektörünün yüzde 70-80’ini temsil eden  bir güç olursak o fuarın Türkiye’ye gelmemesi imkansız. İster istemez gelecekler.  Biz oraya gittiğimizde doğru bir yer ve salon alma gücümüz artacak. Bunların  hepsi temsil gücü ve ilişkilerimizle olacak."  
 
Tecdelioğlu, yurt dışındaki B2B organizasyonlara ve Ur-Ge  çalışmalarına büyük önem vereceklerinin de altını çizdi. HISİAD olarak dünyadaki sektör birlikleri ile de yakın temas  içerisinde olacaklarını vurgulayan Tecdelioğlu, şu ifadeleri kullandı:
 
"Avrupa Hırdavatçılar Birliği, Amerika Hırdavatçılar Birliği, Çin  Hırdavatçılar Birliği, Meksika ve Brezilya Hırdavatçılar Birlikleri... Bunların  birkaçıyla geçmişteki fuarlarda hep ikili ilişkilerimiz oldu. Tanışıklıklarımız  var, bağlantılarımızı kurduk. Bunları geliştireceğiz ve bizim hırdavat  derneğimizin onlarla iş birliği yapabileceği protokoller hazırlayacağız.  Uluslararası eş sivil toplum örgütleriyle iş birliği anlaşmaları yapmamız lazım.  Bunun gelecekte kuracağımız fuara ziyaretçi getirmemize de yurt dışında B2B’ler  yapmamıza da faydası olacak. Bizim mutlaka global olmamız, sadece Türkiye'yi  değil, dünyayı hedeflememiz gerekiyor. Dünyanın tedarikçisi olmalıyız. Bu da  bizim en önemli vizyonlarımızdan biri olacak."

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak