`Ağır vasıta pazarının geleceği parlak`

Scania Genel Müdürü Eksin "Ağır vasıta pazarının geleceğini daha da parlak görüyoruz. Mega projelerimiz var. Ayrıca Avrupa`nın iyileşmesi, Rusya`nın ve Ukrayna`nın düzelmesi, Güneydoğu sorununun çözülmesi Türkiye`yi parlatacak" dedi.

18.04.2015 Cuma 12:17

Güncelleme : 18.04.2015 Cuma 12:48

Scania Genel Müdürü İlhami Eksin, ağır  vasıta pazarının geleceğinin daha parlak olacağını belirterek, "Mega projelerimiz  var. Ayrıca Avrupa'nın iyileşmesi, Rusya'nın ve Ukrayna'nın düzelmesi, Güneydoğu  sorununun çözülmesi Türkiye'yi parlatacak" dedi.

 


Scania İnşaat Araçları'nın lansmanında AA muhabirine değerlendirmede  bulunan İlhami Eksin, 10 yıl önce yüzde 65'i klasik kamyondan, yüzde 35'i  çekiciden oluşan 16 ton üzeri ağır vasıta pazarında bugün çekicilerin payının  yüzde 65'e çıktığına işaret etti.

 


Türkiye'nin stratejik coğrafi konumunun uluslararası taşımacılık ve  lojistik hizmetlerin artmasını sağladığını belirten Eksin, son 10 yılın  ortalamasına bakıldığında dalgalanmalara karşın ağır vasıta pazarının 30 bin  düzeyinde seyrettiğini ve pazarın 10-12 bin klasik kamyon ve 20 bin çekici  şeklinde dağılım gösterdiğini anlattı.

 


Eksin, geçen yıl ağır vasıta pazarının 31 bin düzeyinde kapandığını  belirterek, şöyle devam etti:

 


Scania olarak pazar payımızı artırarak 2014 yılını tesadüf şekilde  2014 adetle bitirdik. 2015 güzel başladı. Geçen sene ilk çeyrekte bütün  rakamlarda olduğu gibi bir daralma yaşanmıştı. Ondan dolayı bu yıl ilk çeyrekte  büyüme var. Yani 2014 ile 2015 ilk çeyrekleri kıyaslandığında yüzde 80'lik bir  büyüme görüyoruz ama yıla aynı büyüme oranıyla yansımayacak. Bu yıl ilk  çeyrekteki büyüme geçen senenin az satılmasından dolayıydı. Bu sene yüzde  15-20'lik bir büyüme olacağını ve pazarın 35-40 bin aralığında gerçekleşeceğini  tahmin ediyoruz."

  

 


"MEGA PROJELER AĞIR VASITA SEKTÖRÜNÜ ETKİLİYOR"

  

 


İlhami Eksin, bu büyümenin sebeplerine ilişkin şunları kaydetti:

 


"Birincisi seçim yıllarında ülke büyüyor. İkincisi, mega projeler yol  aldı ve bizim ağır vasıta sektörünü etkiliyor. Üçüncüsü, belki aleyhte gibi  gözükse de kur artışı ihracatı desteklediği için dış pazarlara satıştan ötürü  burada talep artıyor. Ayrıca Türkiye, Avrupa'daki egzoz emisyon standartlarını  takip ediyor. Euro 5'ten Euro 6'ya geçilirken diğer ülkelerde olduğu gibi  Türkiye'de de talep öne çekiliyor. Bu yıl daha çok satabilmek için Euro 5'lerin  daha ucuz fiyatlı olmasının da pazarın 40 bine yaklaşmasına bir etkisi olabilir."

 


İlhami Eksin, ağır vasıta pazarının geleceğini daha da parlak  gördüklerini vurgulayarak, "Mega projelerimiz var ve bunlar genç nüfus olduğu  sürece devam edecek. İkincisi Batı ve Doğu arasındaki ticarette lojistik açıdan  merkeziliğimiz ve lojistik firmalarımızın rekabetçiliği dikkate alındığında  uluslararası nakliyenin küçülmeyeceğini öngörüyoruz.

Dünya ticareti büyüdüğünde  biz daha da olumlu etkileniyoruz. Avrupa'nın iyileşmesi, Rusya'nın ve Ukrayna'nın  düzelmesi, Güneydoğu sorununun çözülmesi Türkiye'yi parlatacak. Burada da nakliye  ve lojistik hep olacak. Dolayısıyla rekabetçi üstünlüğümüzle ağır vasıta  sektörünün geleceğinin son 10 yılda olduğu gibi 30 binin altında olmayacak bir  bantta gideceğini tahmin ediyorum" değerlendirmesinde bulundu.

  

 


"SCANİA'NIN HEDEFİ YÜZDE 10 PAZAR PAYI"

  

 


Scania olarak bu sene de pazar paylarını artırmaya devam edeceklerini  belirten Eksin, yüzde 10 pazar payıyla 3 bin 500 ile 4 bin arasında satış  hedeflediklerini dile getirdi.

 


Eksin, pazar paylarının artmasında etkili olan faktörlere ilişkin  şöyle devam etti:

 


"Bir kere yakıt ekonomimiz en verimli kabul ediliyor. Burada  sağladığımız avantajın takdir edilmesi pazar payımızı artırıyor. İki sene önce  lanse ettiğimiz Streamline'ın etkisi var. İkincisi müşterinin ikinci el aracına  bir çözüm üretmek amacıyla Doğuş Oto Değerlendirme (DOD) Ağır Vasıta lansmanını  yaptık. Burada hareket etmemiz müşterilerimiz tarafından kabul gördü.

Üçüncü  ayakta da müşteri finansman kolaylığı bekliyor. Orada da Scania Finans'ın  Volkswagen Doğuş Finans tarafından satın alınmasıyla böyle bir büyüklüğün içine  girmek bize sinerjik bir etki yaptı. Yedek parçada da son 1,5 yılda kaliteye  uygun fiyat iyileştirmeleri yaptık. Bu da müşteriler tarafından olumlu karşılandı  ki bizim pazar payımız 5,5'ten bugün itibariyle 8'e çıktı ve hedefimiz olan yüzde  10'a doğru gidiyoruz."

 


Scania'nın inşaat araçlarında da büyümeye çalıştığını aktaran Eksin,  "Bütün ürün gamını tamamladığınız zaman müşteri sizi kabul ediyor. Daha büyük  indirim için tek markayla daha büyük alıcı olmak istiyor. İnşaat araçlarında da  yeni ürünler oluşturduk ve bunu Türkiye pazarına sunuyoruz" diye konuştu.

 


Avrupa'nın içinde en yüksek beton üretiminin Türkiye'de olduğuna  dikkati çeken Eksin, "Müthiş bir kalkınma hamlesi içindeyiz. Yapacağımız mega  projeler, kentsel dönüşüm projeleri ciddi alanlar. Görünün o ki bunlar 10-15 yıl  Türkiye'nin büyümesinin temel taşları olacak" dedi.

 

 

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak