Antalya turizm sezonuna hazır

Bu yıl 16 milyon turisti ağırlamayı hedefleyen ve sunduğu imkanlarla Avrupa`da da örnek teşkil eden Türk turizminin başkenti Antalya`da, misafirlerin en iyi şekilde ağırlanması için hazırlıklar tamamlandı.

18.04.2019 Cuma 11:34

Güncelleme : 18.04.2019 Cuma 15:26

Sadece Türkiye'nin değil, Avrupa'nın da turizmin başkenti olma yolunda  emin adımlarla ilerleyen Antalya'da, otellerin kışın kapanan plajlarına iskeleler  yeniden kuruldu, iş makineleriyle ince kum taşındı, özellikle ailelerin çok  tercih ettiği kameriyeler elden geçirildi.

Bazı kameriyeler perdelerle kapatılırken bazıları ise Çin otuyla  kaplandı. Havuzlar tamirattan geçirildi, bahçelerde peyzaj çalışması yapıldı.  Otellerden plajlara geçiş yolları çiçeklerle bezendi, plajlara güneşten korunmak  için tenteler asıldı.

Lüks markaların da bulunduğu Belek Turizm Merkezi'ndeki oteller de  farklı ülkelerden gelecek turistlere en iyi imkanları sunmak için hizmet yarışına  girdi.

Bazı oteller Miami'den tonlarca beyaz kum getirerek, özel plajlar  yaparken bazı oteller kral dairelerinin terasında özel havuz hizmeti sunacak.

Otellerin yanı sıra dünyaca ünlü Konyaaltı ve Lara plajlarında da  yoğun çalışmalar gerçekleştiriliyor.

"ALMANYA'DAN 1,5 MİLYON TURİST HEDEFLİYORUZ"

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı  Erkan Yağcı, AA muhabirine, geçen yıl Antalya'da yaklaşık 14 milyon yabancı  turisti ağırladıklarını, bu seneki hedeflerinin ise 16 milyon yabancı turisti  ağırlamak olduğunu söyledi.

Ana kaynak pazarların Rusya ve Almanya olduğunu hatırlatan Yağcı,  geçen yıl Rusya'da yakaladıkları rakamların yüzde 5-10 civarında üzerine çıkmayı  hedeflediklerini ifade etti.

Yağcı, kriz sonrasında Almanya'da istedikleri büyümeyi  gerçekleştiremediklerini anlatarak, "Bu sezon, 2015'teki gibi 1,5 milyon Alman  turistin Antalya'ya gelmesini hedefliyoruz. Üçüncü kaynak pazarı olarak da  İngiltere'nin bu sene ciddi bir büyüme gösterip, 700 bin ile 1 milyon bandına  ulaşmasını bekliyoruz." dedi.

Rusya ve Avrupa pazarında büyümeyi amaçladıklarını aktaran Yağcı,  Rusya'dan geçen sene 4 milyon 700 bin civarında turist ağırladıklarını, bu sene 5  milyon turisti geçmek istediklerini vurguladı.

Tüm pazarlarda hacimlerini artırmayı öngördüklerini bildiren Yağcı,  "Gelirlerimizi de artırmak istiyoruz. Dünyadaki turizm ortalaması kişi başı bin  dolar civarında. Türkiye'de bu rakam kriz döneminde 640 dolara kadar düştü.  Hedefimiz kişi başı turist gelirini bin dolara çıkarmak. Bu yıl ki 16 milyon  turist hedefine ulaşırsak bu, Antalya tarihinde ilk olacak. Antalya gerçekten  dünyada kendini kanıtlamış altyapısı çok güçlü, bir turizm kenti." diye konuştu.

Yağcı, 2023 hedefi olan 20 milyon turist hedefine ulaşırlarsa,  Antalya'nın sadece Türkiye'nin değil, Avrupa'nın da turizm başkenti olacağını  söyledi.

Antalya'da sezonun açık olduğunu ve turistlerin gelmeye başladığını  ifade eden Yağcı, şunları kaydetti:

"Kapalı olan otellerimiz açılmaya başladı. Açık olan otellerimiz de  yaz konseptine geçmek için hazırlıklarını tamamlıyorlar. Sahil düzenlemesinden  tutun, peyzaj çalışmalarına, havuz, iskele düzenlemelerine kadar hummalı bir  çalışma var. Antalya olarak biz sezona hazırız, misafirlerimizi bekliyoruz. Mutlu  olacakları bir tatil deneyimi sunacağız. Çünkü Antalya her sene hizmet kalitesini  artırıyor."

Yağcı, Antalya'nın deniz, kum ve güneş alanındaki başarısıyla dünyaya  örnek olduğunu hatırlatarak, pazar ve ürün çeşitliliğini artırarak, kültür,  tarih, spor, sağlık ve gastronomi destinasyonlarıyla da ön plana çıkmak  istediklerini anlattı.

İç pazarın her zaman önemli olduğunu bildiren Yağcı, iç pazarın dış  şoklara karşı kalıcı ve güçlü olduğunu, vatandaşların tatil yapabilmeleri için  erken rezervasyon yaptırmalarını önerdi.

"MİAMİ'DEN BEYAZ KUM GETİRDİLER, HAVUZUN İÇİNE MALDİV EVLERİ  KURDULAR "

Beş yıldızlı Granada Luxury Belek Genel Müdürü Enis Özsinan ise turizm  piyasasında çok ciddi yerlere gelmeye başladıklarını belirterek, oda sayılarını  904'e çıkardıklarını, günlük 3 bin 500 misafiri ağırlayabileceklerini ifade etti.

Kış operasyonunun yoğun geçtiğini anlatan Özsinan, "16 bin metrekare  havuzumuz var. Tek havuz 10 bin metrekare. Kış sezonu boyunca yüzde 75  doluluklarımız vardı. Nisanda yüzde 85 dolulukla gidiyoruz. Erken rezervasyonlar  geçen yıla oranla yüzde 100 arttı, ciddi talep var. Biz de en iyi hizmeti sunmak  için Miami'den beyaz kum getirtip 2,5 dönümlük alanda plaj yaptık. Havuzun  içerisine Maldiv evleri kurduk." diye konuştu.

Otelde konaklayan Rus turistlerden İrina Kovalev, Türkiye'yi çok  sevdikleri için sık sık tatillerini burada geçirdiklerini, çok eğlendiklerini  ifade etti.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma