AVM Ciro Endeksi ağustosta yüzde 32 arttı

AVM Ciro Endeksi, ağustosta 2016`nın aynı dönemine göre yüzde 32,4 artarak 245 puana yükseldi.

09.10.2017 Cuma 13:42

Güncelleme : 09.10.2017 Cuma 15:20

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre  Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin ağustos ayı sonuçları  açıklandı.

Her ay düzenli olarak yayımlanan verilere göre, ciro endeksi, Ağustos  2017'de geçen yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan  arındırılmadan incelendiğinde yüzde 32,4 artış kaydederek 245 puana ulaştı.  Endeks, bir önceki aya göre ise yüzde 9,9 arttı.

AVM'lerde kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar  ağustosta İstanbul'da bin 26 lira, Anadolu'da 875 lira olarak gerçekleşti.  Türkiye geneli metrekare verimliliği ise aynı ayda 935 lira oldu.

Ağustos ayında, geçen yılın aynı dönemine göre kategoriler bazında en  yüksek ciro artışı, enflasyondan arındırılmadan önceki haliyle yüzde 40,6 ile  ayakkabı kategorisinde yaşandı.  

AVM'lerdeki teknoloji kategori ciroları yüzde 38,8, giyim kategori  ciroları yüzde 36, yiyecek-içecek kategori ciroları yüzde 23,6 ve diğer alanlar  kategori ciroları yüzde 30 artış gösterdi. En düşük ciro artışı ise yüzde 7,5 ile  hipermarket kategorisinde oldu.  

Ağustos 2017'de bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında  ziyaret sayısı endeksinde yüzde 6'lık artış kaydedildi.

"CİRO ENDEKSİNİN YÜZDE 32,4 ARTIŞ GÖSTERMESİ SEVİNDİRİCİ BİR  GELİŞME"

AYD Başkanı Hulusi Belgü, verilere ilişkin değerlendirmesinde,  Türkiye'yi derinden sarsan kalkışmanın etkilerinin, geçen yıl ağustos ayında  hissedilmeye devam ettiğini, bu durumun, ülkeyi yalnızca siyasi ve duygusal  olarak etkilemekle kalmadığını, ekonomik anlamda da dalgalanmalara yol açtığını  bildirdi.

Belgü, şunları kaydetti:

"Ciro endeksine de yansıyan bu durum yüzde 1,1 düşüşe yol açmıştı. Bu  nedenle ciro endeksinin geçtiğimiz yıla oranla yüzde 32,4 artış göstermesi  elbette hem AVM'ler hem de perakendeciler için sevindirici bir gelişme... Bu  yükselişin birçok sebebi var. Bu yıl hem Kurban Bayramı'nın ağustos ayında olması  hem de yaz sonuna yaklaşılması dolayısıyla markaların yaptığı indirimler,  halkımızın AVM ziyaretleri ve alışverişlerinde artış yaşanmasını sağladı. Diğer  yandan, eğitim döneminin yaklaşmasıyla ailelerin çocukları için yapmaya başladığı  hazırlıklar da ciro endeksini olumlu yönde etkiledi. Bu durumun eylül ayı içinde  de devam edeceğini umut ediyoruz."

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma