AVM ciro endeksi arttı

AVM ciro endeksi, şubatta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 18,1 artarak 248 puana ulaştı.

11.04.2019 Cuma 13:04

Güncelleme : 11.04.2019 Cuma 15:53

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre  Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM'lerdeki Perakende Ciro Endeksi'nin şubat ayı sonuçları açıklandı.

Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre, şubatta AVM'lerdeki  perakende ciro endeksi, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 18,1 artarak, 248 puana  yükseldi. Söz konusu oran, yüzde 19,7 olarak açıklanan enflasyon rakamının  altında kaldı. Endeks, Ocak 2019'a göre ise yüzde 7,1 azaldı.

AVM'lerde kiralanabilir metrekare başına düşen cirolar, Şubat 2019'da  İstanbul'da bin 147 TL olurken, Anadolu'da ise 814 TL olarak gerçekleşti. Türkiye  geneli metrekare verimliliği ise Şubat 2019'da 947 TL olarak hesaplandı.

Şubatta, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış  "yiyecek-içecek" ve "giyim" kategorisinde yaşandı. Yiyecek-içecek kategorisi,  geçen yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 23,8 oranında  artarken, "giyim" kategorisi ciroları ise yüzde 23,4'lük yükseliş gösterdi.

AVM'lerdeki metrekare verimliliği, hipermarket kategorisinde yüzde  20,5, diğer alanlar kategorisinde yüzde 14,5, ayakkabı kategorisinde yüzde 13,8  ve teknoloji kategorisinde yüzde 9,6 arttı.

Şubatta ziyaret sayısı endeksinde geçen yılın aynı ayına göre yüzde  2,2, 2019 Ocak'a göre yüzde 13,3 azalış görüldü.

"VERİLER UMUT VERİCİ"

Açıklamada verilere ilişkin değerlendirmeleri yer alan AYD Başkanı  Hulusi Belgü, şubat ayı endeks sonuçlarında bir süredir yaşanan duraklamanın  devam ettiğini gördüklerini belirterek, "Yüzde 18,1 artış gösteren endeks  sonuçlarının, yüzde 19,7 olan şubat ayı enflasyon rakamına yakın olması umut  verici." ifadesini kullandı.

Sonuçlarda yerel seçimlerin etkisinin olduğunun söylenebileceğini  aktaran Belgü, "Bu dönemde ziyaret sayılarında az da olsa düşüşler fark ediliyor.  Seçim sonrası belirsizliklerin ortadan kalkmasıyla tüketicinin alışveriş  merkezleri ziyaretlerinin artacağı ve artık uzun bir süre seçim olmayıp  ekonomimize odaklanmanın gerekli olduğu düşüncesindeyiz. Kategoriler bazındaki en  yüksek artışın yiyecek- içecek ve giyimde olması özellikle giyimde sezon sonu  indirim kampanyalarının etkisi olduğunu gösteriyor." değerlendirmesinde  bulundu.

"
En Çok Okunan Haberler

Merkez Bankası`nın rezervleri açıklandı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak

`Fed bu yıl sadece bir kez faiz indirecek`

Bitcoin ETF`lerinden rekor çıkış oldu

`Doğru yolda olduğumuzdan emin oluyoruz`

ABD Hazinesi gelecek hafta tahvil ihraç edecek

Google yüzlerce çalışanını işten çıkardı

Güney Kore`de enflasyon %3`ün altına indi

Microsoft, Malezya`ya yatırım yapacak

Wall Street`te endeksler karışık seyretti

`Faiz indirimi için daha zaman var`

Fed faiz kararını açıkladı

Doğal gaz tarifesinde değişiklik yapılmadı

TL mevduatta stopaj oranları değişti

Binance`ın kurucusuna 4 ay hapis

ABD`de mortgage faizi artışını sürdürdü