AVM ciro endeksi arttı

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği verilerine göre, AVM Perakende Ciro Endeksi haziranda, bir önceki yılın aynı ayına göre enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 19,2 artış kaydederek 347 puan oldu.

01.08.2019 Cuma 14:06

Güncelleme : 02.08.2019 Cuma 10:26

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) yaptığı yazılı açıklama ile Akademetre Research'le birlikte  oluşturduğu "AYD AVM Perakende Ciro Endeksi"nin Haziran ayı sonuçlarını açıkladı.

Buna göre, ciro endeksi 2019 Haziran döneminde bir önceki yılın aynı  ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde  19,2 artış kaydederek 347 puana ulaştı. Endeks böylece Haziran ayı için yüzde  15,7 olarak açıklanan enflasyon oranının üzerinde seyretti.

Endeks sonuçlarında teknoloji dışındaki tüm kategorilerde metrekare  verimliliğindeki yükseliş, enflasyonun üzerinde gerçekleşirken, endeks, ikinci  çeyrek bazında da geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 19,1 arttı.

AVM'lerde kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar Haziran 2019'da İstanbul'da bin 542 TL, Anadolu'da bin 174 TL olurken Türkiye geneli  metrekare verimliliği ise Haziran 2019'da bin 321 TL olarak gerçekleşti.

Çeyrek bazlı metrekare başına düşen ciro göz önünde bulundurulduğunda,  ikinci çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre ve enflasyondan  arındırılmadan yüzde 18,8'lik artış yaşandı.

2019 yılında ikinci çeyrekte metrekare verimliliği bin 183 TL olarak  gerçekleşti ve ikinci çeyrekte metrekare verimliliği, ikinci çeyrek enflasyon  oranını aşmış oldu.

METREKARE VERİMLİLİĞİNDE EN YÜKSEK ARTIŞ "HİPERMARKET KATEGORİSİNDE"

Haziran ayında, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek  artış hipermarket kategorisinde yaşandı. Hipermarket kategorisi metrekare  verimliliği geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde  23,6'lık artış kaydetti.

Geçtiğimiz yılın haziran ayı ile karşılaştırıldığında AVM'lerdeki  yiyecek-içecek kategorisi metrekare verimliliği yüzde 23, ayakkabı kategorisi  metrekare verimliliği yüzde 22,6, giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde  21,2, diğer kategorisi metrekare verimliliği yüzde 15,7 ve teknoloji kategorisi  metrekare verimliliği yüzde 14,3 artış gösterdi.

ZİYARET SAYISI ENDEKSİ, YÜZDE 5,5 AZALDI

Yine Haziran ayı verilerine göre, bir önceki dönemin aynı ayı ile  karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 5,5'lik, ikinci çeyrek  bazında ise geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 3,6'lık düşüş yaşandı.

AYD'den yapılan yazılı açıklamada şu ifadeler yer aldı:

"AVM Perakende Ciro Endeksi'nin Haziran ayında yüzde 19,2, ikinci  çeyrekte de yüzde 19,1 artarak hem haziran ayı enflasyon oranının hem de ikinci  çeyrekteki enflasyon oranının üzerinde artış göstermesi mutluluk verici. Aynı  zamanda endeks sonuçları mayıs ve haziran aylarında enflasyon oranlarının  üzerindeki artışını da sürdürmüş oldu.

Kategoriler bazında yüksek artışların hipermarket ve yiyecek  kategorilerinde yaşanması ihtiyaç odaklılığı işaret etmektedir. Ayrıca bayram  tatilinin yaşandığı haziran ayında insanlar evlerinde ya da dışarıda gıda  alışverişine daha fazla odaklanmışlardır. Teknoloji ise kategoriler bazında  enflasyon altında artış gösteren tek kategoridir."
"
En Çok Okunan Haberler

İstanbul’un enflasyonu açıklandı

Doğal gaz tarifesinde değişiklik yapılmadı

TL mevduatta stopaj oranları değişti

Binance`ın kurucusuna 4 ay hapis

ABD`de mortgage faizi artışını sürdürdü

Temassız ödemelerde limit yükseliyor

Euro Bölgesi ekonomisi ilk çeyrekte büyüdü

Hizmet Üretici Fiyat Endeksi belli oldu

`Jeopolitik durum enflasyonda risk oluşturuyor`

Almanya beklentilerin üzerinde büyüdü

HSBC CEO`su görevi bırakacak

Musk daha fazla Tesla personelini işten çıkarabilir

Volkswagen`in satışları düştü

`Faiz indiriminden sonra dikkatli olunmalı`

Samsung faaliyet karını 10 kat artırdı

ABD`de haftalık çelik üretimi azaldı

Dış ticaret istatistikleri açıklandı