AVM Ciro Endeksi ekimde arttı

AVM Ciro Endeksi ekimde yüzde 1 arttı.

14.12.2016 Cuma 11:18

Güncelleme : 14.12.2016 Cuma 12:38

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Ekim ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2016 Ekim döneminde bir önceki yılın Ekim ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 1’lik bir artışla 204 puana ulaştı.

AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşe cirolar Ekim 2016 döneminde İstanbul’da 907 TL, Anadolu’da 693 TL olarak gerçekleşti. Türkiye geneli metre kare verimliliği Ekim 2016’da 778 TL’ye ulaştı.

EKİM AYINDA EN YÜKSEK ARTIŞ AYAKKABI KATEGORİSİNDE GERÇEKLEŞTİ

Geçtiğimiz yılın Ekim ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Ekim döneminde endeks yüzde 1’lik artış gösterdi. Kategoriler bazında en yüksek ciro artışı ise ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 10’luk artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Ekim ayı ile karşılaştırıldığında Ekim 2016’da hipermarket kategori ciroları yüzde 8, giyim ciroları yüzde 7, yiyecek ciroları yüzde 5, teknoloji kategori ciroları yüzde 5 artış kaydederken AVM’lerdeki diğer alanlar kategorisinde ise yüzde 8’lik düşüş yaşandı. 

ZİYARET SAYISI ENDEKSİ

Ekim 2016 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 3.8’lik azalma yaşandı. AVM Endeksi Ekim 2016 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü:

''AVM endeksi Ekim 2016 döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 1 oranında arttı. Yaz döneminde Temmuz ve Ağustos aylarından yaşanan düşüşten sonra endeksimiz yüzde 7.6 ile Eylül ayında hızlı bir yükselişe geçmişti. Eylül ayındaki yüksek artışın ardından endeksin Ekim ayında da oran daha düşük olsa da yükselmeye devam ettiğini görmek sektör açısından olumlu. Yılın sonuna yaklaştığımız bu dönemler AVM’ler ve perakende sektörü açısından en yüksek ciroların yakalandığı dönemler, Kasım ayı verileri de bu doğrultuda. Ancak son dönemlerde kurda yaşanan ani dalgalanmaların tüketici gözünde kaygı yarattığını da gözlemliyoruz. Kurlardaki yükseliş harcama kalemlerinde tasarrufa yönelme eğilimi yaratabiliyor.

Özellikle kategoriler bazında kozmetik, mobilya, sinema, eğlence gibi daha ötelenebilir ihtiyaçların bulunduğu diğer alanlar kategorisinde yaşanan düşüş bize müşterilerin zorunlu harcamalarına yöneldiğini gösteriyor, Ancak giyim ve ayakkabı sektöründe hızlı çıkış devam ediyor. Geçtiğimiz Ekim ve Kasım aylarında TÜİK Tüketici Güven Endeksinde de düşüş yaşandığını gördük. Kamu otoritelerinden gelen güven verici ve yatırımı destekleyici tedbirler sonrası pozitif bir ortamda Aralık ayını geçireceğimizi düşünüyoruz” dedi.

"
En Çok Okunan Haberler

Borsada yatırımcı sayısında artış devam etti

`Hedefimize ulaşmakta kararlıyız`

1. çeyrek işsizlik rakamları açıklandı

Piyasa katılımcıları anketi yayımlandı

Kamuda tasarruf tedbirleri Resmi Gazete`de

Konut satışları azaldı

Tesla, Berlin`deki fabrikasını genişletiyor

`Enflasyon yüzde 2 hedefine doğru ilerleyecek`

Altın, gümüş ve platinde yükseliş bekleniyor

BYD Electronic, Hang Seng Endeksi`ne eklenecek

`Haziranda faiz indirimi uygun olabilir`

ABD enerji üretim kapasitesini yüzde 80 artıracak

`Faiz indirmeden önce birkaç veriye ihtiyaç var`

Çin`in tüketim ve yatırımları yavaşladı

`Piyasa yumuşak iniş konusunda fazla iyimser`

Ping An, HSBC`deki payını azaltacak

Merkez Bankası`nın rezervleri yükseldi