AVM Ciro endeksi mart ayında arttı

AVM endeksi yılın ilk çeyreğinde, geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 18,4 yükseldi

08.05.2015 Cuma 10:22

Güncelleme : 08.05.2015 Cuma 10:41

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) açıklamasına göre, AYD ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin mart ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi bu yılın mart ayında, 2014'ün mart ayına göre yüzde 13,6 yükselerek 179 puana ulaştı.


AVM endeksi verileri, ilk çeyrekte de geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 18,4 artış göstererek 167 puan seviyesine çıktı.


AVM'lerdeki kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar, mart 2015'te bir önceki yılı aynı ayına göre 8 puan arttı ve verimlilik metrekare başına 636 TL'ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul'da 747 TL, Anadolu'da ise 562 TL olarak gerçekleşti.


İlk çeyrek bazında da metrekare başına düşen cirolarda artış yaşandı. AVM'lerdeki kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar, 2015 yılının ilk çeyreğinde, 2014 yılı ilk çeyrek verileri ile karşılaştırıldığında yüzde 18,8 artarak 637 puana ulaştı.

MART AYINDA EN YÜKSEK CİRO ARTIŞI "DİĞER" KATEGORİSİNDE


Mart ayında, 2014'ün mart ayı ile karşılaştırıldığında kategoriler bazında en yüksek artış yüzde 20 artışla AVM'lerdeki "diğer" alanların cirolarında gerçekleşti. Geçen yılın mart ayı ile karşılaştırıldığında endeks genel kategoride yüzde 14, teknoloji kategorisinde yüzde 10, yiyecek kategorisinde yüzde 3, giyim kategorisinde yüzde 1 artış kaydederken, aynı dönemde ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 3, hipermarket kategorisi ise yüzde 9'luk düşüş gösterdi.


Ziyaret sayısı endeksi mart 2015'te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 1, ilk çeyrek bazında ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,9 arttı.


Açıklamada görüşlerine yer verilen AYD Başkanı Hulusi Belgü, AVM endeksinin mart 2015 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 13,6 oranında arttığını belirtti.


İlk çeyrek verilerine bakıldığında da ciro artışının yüzde 18,4'e ulaştığını kaydeden Belgü, şunları kaydetti:

"Ciroların yanı sıra AVM'lerde metrekare verimliliğinin de artıyor olması insanlarımızın tüketim harcamalarında AVM'lerin birinci tercih olduğunu gösteriyor. Kategoriler bazındaki artışlara baktığımızda da moda ve yiyecek dışı değerlendirebileceğimiz ve yaşam standartlarına hitap eden diğer kategorisindeki ciro artışı AVM'lerin müşterilerimizin günlük yaşamındaki yerini doğrular nitelikte. Bu dönemdeki artışlarda oldukça soğuk geçen kış mevsim şartlarının da etkisini unutmamak gerekiyor."

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak