AVM ciro endeksi nisanda arttı

AVM ciro endeksi, nisan ayında yüzde 18,3 artış kaydederek 246 puana ulaştı.

31.05.2018 Cuma 11:38

Güncelleme : 31.05.2018 Cuma 13:03

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre  Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin nisan ayı sonuçları  açıklandı.
 
Her ay düzenli olarak yayımlanan verilere göre, ciro endeksi 2018  Nisan döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve  enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 18,3 artış kaydederek 246 puana  ulaştı.
 
AVM’lerde kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar Nisan  2018’de İstanbul’da bin 122 TL, Anadolu’da 816 TL olarak gerçekleşirken, Türkiye  geneli metrekare verimliliği 938 TL oldu.
 
METREKARE VERİMLİLİĞİNDE EN YÜKSEK ARTIŞ TEKNOLOJİ KATEGORİSİNDE
 
Nisan ayında, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek  artış teknoloji ve hipermarket kategorisinde yaşandı. Metrekare verimliliğinde  yaşanan artışların sebebinin, teknoloji kategorisinde kurda yaşanan  değişiklikler, hipermarket kategorisinde ise yaklaşan ramazan ayının etkileri  olarak gözlemlendi.
 
Geçen yılın nisan ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki hipermarket  kategorisi metrekare verimliliğinde yüzde 26,8, giyim kategorisi metrekare  verimliliğinde yüzde 18,2, ayakkabı kategorisi metrekare verimliliğinde yüzde  15,5, diğer alanlar kategorisi metrekare verimliliğinde yüzde 15,3 ve  yiyecek-içecek kategorisi metrekare verimliliğinde yüzde 11,8 artış yaşandı.  Nisan 2018 verileri, bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret  sayısı endeksinde yüzde 1’lik bir azalış yaşandığını ortaya koydu.
 
"NİSANDAKİ ARTIŞ PERAKENDECİNİN YÜZÜNÜ GÜLDÜRDÜ"
  
Açıklamada görüşlerine yer verilen AYD Başkanı Hulusi Belgü, nisan  ayındaki artışın enflasyon üzerinde seyrederek perakendecinin yüzünü güldürdüğünü  belirterek, şunları kaydetti:
 
“AVM Endeksi’ne göre, nisan ayında geçen yıla oranla gerçekleşen yüzde  18,3’lük yükselişin birden fazla sebebi var. Bunlardan birincisi şu anda içinde  bulunduğumuz ramazan ayı. Toplumsal olarak daha da birleştiğimiz, milli  birliğimizi ve beraberliğimizi pekiştirdiğimiz, geleneklerimizi büyük bir özveri  ile yaşatmaya devam ettiğimiz, hazırlıklarına bir ay öncesinden başlanan,  AVM’lerin etkinlikleri ile perakende markalarımızın ise kampanyaları ile destek  olduğu bir dönem... Ramazan ayına henüz girmeden AVM’lerde yaşanan hareketliliği  endeksimizden ve hipermarket kategorisinin yüzde 26,8’lik yükselişinden de  gözlemlemek mümkün. Diğer yandan ekonomide yaşanan global döviz hareketlerinin  ülkemize de sirayet etmesi ile teknoloji kategorisinde de yükselişin sürdüğünü  gözlemliyoruz.”

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak