AVM ciro endeksi üçüncü çeyrekte arttı

AVM Perakende Ciro Endeksi, eylülde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,5 artarak 294 puana ulaştı. Artış oranı üçüncü çeyrekte ise yüzde 8,5`e ulaştı.

05.11.2019 Cuma 14:21

Güncelleme : 06.11.2019 Cuma 09:18

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi'nin eylül ayı ve üçüncü çeyrek sonuçları açıklandı.

Enflasyondan arındırılmamış olarak açıklanan verilere göre, ciro endeksi eylülde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 3,5 artarak 294 puana ulaştı. Üçüncü çeyrekteki artış oranı ise yüzde 8,5 olarak gerçekleşti.

AVM'lerde kiralanabilir metrekare başına düşen cirolar eylülde İstanbul'da bin 348 TL, Anadolu'da 971 TL olarak gerçekleşirken, Türkiye geneli metrekare verimliliği bin 122 TL olarak kaydedildi.

Çeyrek bazlı metrekare başına düşen ciroda ise önceki yılın aynı  dönemine göre nominal olarak yüzde 8,6 artış yaşandı. Bu çeyrekte AVM'lerde metrekare verimliliği bin 207 TL olarak gerçekleşti.

METREKARE VERİMLİLİĞİNDE ARTIŞ LİDERİ AYAKKABI KATEGORİSİ

Eylülde, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış  ayakkabıda yaşandı. Ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği, geçen yılın aynı  dönemine göre yüzde 12,6 arttı.

Metrekare verimliliği teknoloji kategorisinde yüzde 11, hipermarkette  yüzde 7,3 ve giyimde yüzde 7,2 yükselirken, diğer kategorisinde yüzde 4,5,  yiyecek-içecekte yüzde 6,5 azaldı.

Eylülde ziyaret sayısı endeksinde yüzde 6,2 daralma yaşanırken, üçüncü  çeyrekte düşüş yüzde 4,7'de kaldı.

"ÜÇÜNCÜ ÇEYREKTEKİ ARTIŞ SEKTÖRÜMÜZ İÇİN OLUMLU"

Verilere ilişkin açıklamada AYD tarafından yapılan değerlendirmede, son iki ayda olduğu gibi eylülde de enflasyon oranının altında bir artış gözlemlendiği belirtildi.

Üçüncü çeyrekte yüzde 8,5'li bir büyümenin söz konusu olduğu aktarılan açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Uzun vadede artış yaşanmış olması sektörümüz için olumlu bir gelişme. Öte yandan, kategoriler bazında en yüksek artışların ayakkabı ve teknoloji kategorilerinde olması okula dönüş döneminin bu artışta etkili olduğunu  gösterirken, metrekare verimliliğinde ağustosta göre bir miktar düşüş yaşanması, tüketicinin alışverişlerinde zorunlu ihtiyaçlara öncelik verdiğine ve daha temkinli hareket ettiğine işaret ediyor."
"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak