AVM ciro endeksi yüzde 17.1 arttı

06.01.2015 Cuma 10:39

Güncelleme : 06.01.2015 Cuma 10:39

AVM Ciro Endeksi 2014 yılının kasım ayında yıllık  bazda yüzde 17,1 artış kaydederek 171 puana yükseldi.

 


Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research  tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin Kasım 2014 sonuçları açıklandı.  Buna göre, ciro endeksi Kasım 2014 döneminde, bir önceki yılın aynı ayına kıyasla  yüzde 17,1 artarak 171 puana çıktı.

 


AVM'lerdeki kiralanabilir alan başına düşen cirolar Kasım 2014'te bir  önceki yılın aynı ayına göre 25 puan yükselerek, metrekare başına verimlilik 652  liraya ulaştı. Verimlilik, İstanbul'da 750 lira, Anadolu'da ise 586 lira  seviyesinde gerçekleşti.

 

Ziyaret sayısı endeksi ise Kasım 2014 döneminde bir önceki yılın aynı  ayına göre yüzde 5,3 yükseldi.

 

Geçen yılın kasım ayında kategoriler arasında en yüksek ciro artışını  yıllık bazda yüzde 23 yükselişle giyim kategorisi yakaladı. Bu dönemde  ayakkabı-çanta kategorisinin cirosu yüzde 22, genel alan cirosu yüzde 17, yiyecek  kategorisinin cirosu yüzde 13, AVM'lerdeki diğer alanların cirosu yüzde 12 ve  teknoloji kategorisinin cirosu ise yüzde 7 artış elde ederken, hipermarket  kategorisinin cirosunda ise değişim gözlenmedi.

  

 

AVM Ciro Endeksi 2014 yılının 11 ayında yüzde 24,8 arttı

  

 

AVM Ciro Endeksi'ndeki yükseliş oranı 2014 yılının 11 ayında yüzde  24,8 düzeyinde gerçekleşti. Bu dönemde kişi başına ortalama harcama tutarı da  yüzde 4,8 artışla 38,6 liraya yükselirken, bu rakam Kasım 2014'te ise 42 lira  oldu. Kişi başına ortalama harcama tutarı 2013 yılında aylık ortalama 36,8 lira  seviyesinde açıklanmıştı.

 

AVM Endeksi Kasım 2014 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi  Belgü, geçen yılın ekim ayında yüzde 1,7 gibi düşük bir yükseliş kaydeden  endeksin, yıl sonunun yaklaşması ve değişen mevsim koşulları çerçevesinde çok  daha yüksek bir artış gösterdiğini ifade etti.

 

Bu sonucun ciroların en yüksek artış gösterdiği aralık ayına daha da  umutla bakmalarını sağladığını aktaran Belgü, "Endeks her ne kadar en yüksek  artışı giyim ve ayakkabı-çanta kategorisinde göstermiş olsa da tüm kategorilerde  yaşanan yükseliş de tüketim harcamalarındaki çeşitlilik açısından değerli bir  veri. AVM sektörünün 2014 yılını geçtiğimiz yılın daha da üzerinde bir toplam  ciro ve metre kare verimliliğiyle kapatacağını söyleyebiliriz" ifadelerini  kullandı.

   

 

"
En Çok Okunan Haberler

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Borsada tüm zamanların rekoru

`Fed bu yıl sadece bir kez faiz indirecek`

Bitcoin ETF`lerinden rekor çıkış oldu

`Doğru yolda olduğumuzdan emin oluyoruz`

ABD Hazinesi gelecek hafta tahvil ihraç edecek

Google yüzlerce çalışanını işten çıkardı

Güney Kore`de enflasyon %3`ün altına indi

Microsoft, Malezya`ya yatırım yapacak

Wall Street`te endeksler karışık seyretti

`Faiz indirimi için daha zaman var`

Fed faiz kararını açıkladı

Doğal gaz tarifesinde değişiklik yapılmadı

TL mevduatta stopaj oranları değişti

Altın fiyatlarında ‘Fed’ etkisi

Dolar bugün ne kadar oldu?