AVM ciro endeksi yüzde 9,6 yükseldi

AVM Ciro Endeksi 2016 yılının ilk çeyreğinde yüzde 9,6, mart ayında ise yüzde 1,8 arttı.

02.05.2016 Cuma 13:46

Güncelleme : 02.05.2016 Cuma 14:56

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM Endeksi'nin 2016 ilk çeyrek ve mart ayı sonuçları açıklandı.

AVM Ciro Endeksi, martta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 1,8'lik artışla 170 puana ulaştı. AVM Endeksi verileri ilk çeyrekte de geçen yılın ilk çeyreğine kıyasla yüzde 9,6 artarak 183 puana yükseldi.

AVM’lerdeki kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Mart 2016’da bir önceki yılın aynı ayına oranla yüzde 1,8’lik atış gösterdi.

Verimlilik, İstanbul'da 733 lira, Anadolu'da 588 lira, olarak gerçekleşti. Bu alanda Türkiye ortalaması da 646 lira olarak kaydedildi. Çeyrek bazında da metrekare başına düşen cirolarda artış oldu. AVM'lerdeki kiralanabilir alanlarda metrekare başına düşen cirolar ilk çeyrekte 2015 yılı ilk çeyrek verileri ile karşılaştırıldığında yüzde 9,7 artarak 699 liraya çıktı.

EN YÜKSEK CİRO ARTIŞI HİPERMARKET KATEGORİSİNDE

Geçen yılın mart ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Mart döneminde kategoriler bazında endeks yüzde 2 arttı. En yüksek ciro artışı, hipermarket kategorisinde yüzde 27 olarak ölçüldü. Geçen yılın mart ayı ile kıyaslandığında Mart 2016’da ayakkabı kategorisi yüzde 10, yiyecek kategorisi yüzde 4, giyim kategorisi yüzde 2 artış kaydederken teknoloji hipermarket ve AVM’lerdeki diğer alan cirolarında ise değişim olmadı.

ZİYARET SAYISI ENDEKSİ

Mart ayında geçen yılın aynı dönemine göre Ziyaret Sayısı Endeksi yüzde 3,9 azaldı. İlk çeyrekte 2015'in ilk çeyreğiyle karşılaştırıldığında ise endekste değişim görülmedi. Verileri değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü, şunları kaydetti:

"AVM endeksi Mart 2016 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 1,8 arttı. 2016 ilk çeyrek verilerine baktığımızda da ciro artışının yüzde 9,6 olarak gerçekleştiğini görüyoruz. Mart ayında Ankara ve İstanbul’da art arda yaşanan terör saldırıları sonrası hem sosyal hem de ekonomik olarak oldukça zor bir süreç yaşandı. Saldırıların olduğu dönemde AVM ziyaret sayılarında yüzde 60’a varan oranlarda düşüş görüldü.

Nitekim endeks değerlerine baktığımızda da hem ciro hem de ziyaret sayısı anlamında kötü bir ay yaşadığımızı görüyoruz. Kategoriler bazında da endeks mart ayından nispeten olumsuz etkilendi. İlk çeyrek sonuçlarını değerlendirdiğimizde ise burada ocak ve şubat ayındaki yükselişlerin etkisiyle ciro artışlarının poztif bir gelişme olduğunu söyleyebiliriz. Tüm bu verilerden daha önemlisi, halkımızın ve ekonomimizin terörün yol açtığı olumsuzlukları aşma azmi. Nitekim sektör verilerinde sonraki aşamada hızlı toparlanma süreci de başlamış durumda."

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma