Avrupa’da programatik harcamaları arttı

Avrupa’da programatik harcamaları yüzde 70 arttı. Bu harcamalarda bir yıl içerisinde mobil ve video öne çıktı.

14.12.2016 Cuma 09:56

Güncelleme : 14.12.2016 Cuma 10:40

IAB Avrupa’nın açıkladığı rakamlara göre, özellikle RTB House’un büyüdüğü Batı Avrupa’da yoğun olarak artan programatik harcamalarında bir yıl içerisinde mobil ve video öne çıktı.

Polonya merkezli yeniden hedefleme uzmanı RTB House, IAB’nin rakamlarına göre bir yılda programatik harcamalarının yüzde 70 arttığı Avrupa’daki varlığını güçlendirmeye devam ediyor. Magna Global’ın verilerine2 göre ise 2015 yılında tüm dünyada programatik harcamaları tüm banner ve video reklamlarının yüzde 31’ini oluştururken, bu rakamın 2019 yılında yüzde 50’ye ulaşması bekleniyor. Böylece dünya çapında programatik pazar büyüklüğü 2019 yılında 36,8 milyar dolar olacak.

Özellikle Batı Avrupa’da programatik pazarında hızlı yükselişin sürdüğünü dile getiren RTB House İspanya ve Portekiz’den sorumlu Ülke Müdürü Monica Ibarbia, “4 yıl içerisinde İspanya’da yüzde 169, Portekiz’de ise yüzde 440 büyüme bekleniyor. Daha çok olgun pazarlar olarak bilinen Batı Avrupa’daki bu büyümenin tüm dijital reklamcılık sektörünü değiştireceğini öngörüyoruz” dedi.

RTB House’un Belçika, Hollanda ve Lüksemburg faaliyetlerinden sorumlu olan Cyril Westerhof ise programatik büyümenin bu ülkelerde sürdüğünü dile getirdi. 2019 yılına kadar 4 yıl içerisinde Belçika’da yüzde 116, Hollanda’da ise yüzde 53 büyüme beklendiğinin altını çizen Westerhof, kendi teknolojisini üreten şirketlerin bu alanda önemli bir fırsata sahip olduğu bilgisini verdi.

2017 YILINDA DİJİTAL REKLAM YATIRIMLARI TV’Yİ GERİDE BIRAKACAK

Magna Global’ın verilerine göre, dijital reklam harcamaları 2016 yılında toplam reklam bütçelerinin yüzde 36’sını oluştururken, TV’nin yüzde 37’lik pazar payını neredeyse yakaladı. 2017 yılında dijital reklam yatırımlarının dünya çapındaki TV medya satın almalarını geride bırakması bekleniyor. Dijital medya satın almalarının en önemli büyümesi ise programatik alanında yaşanacak.

Kendi teknolojisini üreterek RTB modeliyle satın alma gerçekleştiren dünyadaki sayılı şirketlerden biri olan RTB House, Avrupa’daki en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerinden biri olmayı sürdürüyor. Ardından derin öğrenme algoritmaları barındıran bir reklam satın alma motoruna sahip olan şirket, dünyanın en önemli markalarının kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerine ulaşmalarına yardımcı oluyor.

"
En Çok Okunan Haberler

İstanbul’un enflasyonu açıklandı

Doğal gaz tarifesinde değişiklik yapılmadı

TL mevduatta stopaj oranları değişti

Binance`ın kurucusuna 4 ay hapis

ABD`de mortgage faizi artışını sürdürdü

Temassız ödemelerde limit yükseliyor

Euro Bölgesi ekonomisi ilk çeyrekte büyüdü

Hizmet Üretici Fiyat Endeksi belli oldu

`Jeopolitik durum enflasyonda risk oluşturuyor`

Almanya beklentilerin üzerinde büyüdü

HSBC CEO`su görevi bırakacak

Musk daha fazla Tesla personelini işten çıkarabilir

Volkswagen`in satışları düştü

`Faiz indiriminden sonra dikkatli olunmalı`

Samsung faaliyet karını 10 kat artırdı

ABD`de haftalık çelik üretimi azaldı

Dış ticaret istatistikleri açıklandı