Balıkesirli sanayici yerli otomobil üretimine talip

Balıkesir Sanayi Odası Başkanı İsmail Uğur, yerli otomobil üretimi projesine ilişkin, "Halkın deyimiyle bu tekeri en iyi biz döndürürüz. Türkiye`nin 2023 hedeflerine ustaca süreriz" dedi.

21.12.2015 Cuma 14:37

Güncelleme : 21.12.2015 Cuma 15:36

Uğur, yazılı açıklamasında, yerli otomobil projesi açıklandığından beri üretime talip olduklarını, yer seçimi için en doğru adresin Balıkesir olduğunu belirtti.

Yerli otomobil üretiminde yer seçimi yaparken fiziki yeterlilik kadar, bölgenin bu heyecanı taşıyacak ruha da sahip olması gerektiğini ifade eden Uğur, "Balıkesir, hem fiziki altyapı hem milli heyecanıyla bu üretime hazır. Hükümetimizin bu potansiyeli kullanmasını diliyoruz. Bunun daha adil bir yer seçimi olacağına inanıyoruz. Halkın deyimiyle bu tekeri de en iyi biz döndürürüz. Türkiye'nin 2023 hedeflerine ustaca süreriz" görüşüne yer verdi.

Uğur, İstanbul, Kocaeli ve Bursa'nın benzer yatırımlara doyduğunu, Balıkesir'in ise Türkiye'nin ilk yerli otomobilinin tarihi misyonunu da taşıyacak ruh haline sahip olduğunu savundu.

Yerli otomobilin, yerli uçak projesi ile Türkiye için yüzyılın en önemli projelerinden biri olduğunu vurgulayan Uğur, şöyle devam etti:

"Bu iki projenin hayata geçirilmesiyle kişi başı yıllık gelirin 10 bin dolardan 25 bin dolar seviyesine çıkarılması, 2023 vizyonunda yer alan 500 milyar dolar ihracat hedeflerinin de tutmasını sağlayacak. Ülkemiz son 14 yılda siyasi istikrar sayesinde ekonomik büyüme ve sanayi yatırımlarında mesafe aldı. Anadolu'daki sanayi yatırımları ve organize sanayi bölgeleri bu kalkınma hamlesinde ciddi pay alamadı. Ancak, yan sanayisiyle birlikte lokomotif sektörler dikkate alındığında, Anadolu illeri, İstanbul, Kocaeli ve Bursa gibi aynı payı alamadı. Hatta, bu büyük iller yatırım alanları ve iş gücü açısından doygunluğa ulaştı. Arsa bedellerinin yanı sıra iş gücü maliyetlerinin yüksekliği de bir gerçek. Tekirdağ'dan Bursa'ya kadar sanayi ve üretim hattı artık doydu."

'BALIKESİR'İN GÖZ ARDI EDİLMEMESİ GEREKİYOR'

Uğur, İstanbul, Kocaeli ve Bursa gibi illerin otomotiv sektöründeki yatırımlarının yeterli olduğunu, yeni gelecek yatırımların bu illere heyecan ve motivasyon katmayacağını iddia ederek, şunları kaydetti:

"En yüksek heyecanı başından beri taşıyan Balıkesir'in göz ardı edilmemesi gerekiyor. Balıkesir, Ege ve Marmara'da olan limanlara yakınlığı, genç ve dinamik iş gücü, ekonomik arsa maliyetleri ve üniversitesiyle yatırım yapılacak en uygun kentlerin başında geliyor. İstanbul-İzmir otoyolu ve İzmit Köprü Körfez geçişi tamamlandığında, Balıkesir hızlı ulaşılabilir bir sanayi merkezi olacak. Hükümetimizin yerli otomobil yer seçimini Balıkesir'den

"
En Çok Okunan Haberler

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

Merkez Bankası`nın rezervleri açıklandı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak

`Fed bu yıl sadece bir kez faiz indirecek`

Bitcoin ETF`lerinden rekor çıkış oldu

`Doğru yolda olduğumuzdan emin oluyoruz`

ABD Hazinesi gelecek hafta tahvil ihraç edecek

Google yüzlerce çalışanını işten çıkardı

Microsoft, Malezya`ya yatırım yapacak

Altın fiyatları ne kadar oldu?

İşte dolarda son durum