Bankacılar yeniden yapılandırmada `iyi niyet` bekliyor

İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali, "Kredi yapılandırma bu yönüyle bakıldığında daha önce başvurmadığımız, bundan sonra da başvuramayacağımız çok sıra dışı ve illa bir problemi ifade eden bir hadise değildir." dedi. Yapı Kredi Üst Yöneticisi (CEO) Gökhan Erün ise "Bu konuda net bir pozisyonumuz var. İyi niyetle yaklaşan herkese kapımız açık." ifadelerini kullandı.

09.05.2018 Cuma 11:29

Güncelleme : 09.05.2018 Cuma 17:29

İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali, son dönemde gündeme gelen kredi yapılandırmalarına ilişkin  AA muhabirine yaptığı açıklamada, bunun çok olağan dışı bir hadise olmadığını  belirterek, yapılandırmaların "kredi geri ödemeleri ile firmaların öngördüğü  nakit akışlarının son dönemdeki piyasa gelişmeleri karşısında birbirinden kopması  ve uyumsuz hale gelmesi sonucu bankacılık sisteminin bu gibi durumlarda hep  başvurduğu, nakit akışlarıyla uyumlu hale getirme işi" olduğunu söyledi.
 
Bali, "Kredi yapılandırma bu yönüyle bakıldığında daha önce  başvurmadığımız, bundan sonra da başvuramayacağımız çok sıra dışı ve illa bir  problemi ifade eden bir hadise değildir. Bunların son konjonktürde biraz da üst  üste gelir gibi olması, olumsuz algılanmasına neden oldu. Normal şartlarda biz  bunu yürütüyoruz ve yönetiyoruz." dedi.
 
Bankanın aktif kalitesinin muhafazası, yürütülmesi ve yönetilmesinin  de bunu gerektirdiğini ifade eden Bali, bu yapılandırmaların bir kampanya haline  getirilmemesi gerektiğini söyledi.
 
"İHTİYACI OLANLA OLMAYANI İYİ AYIRT ETMEK LAZIM"
 
Adnan Bali, şunları kaydetti:
 
"Bunu, 'ona yapıldı, buna da yapılmalı' veya avantaj sunuluyormuş da o  avantajdan başkalarının da istifade etmesi gibi bir hale getirmemek lazım.  İhtiyacı olanla olmayanı iyi ayırt etmek lazım. Neticede bu kaynaklar memleketin  kaynaklarıdır. Kaynakları doğru olmayan yerde kullanmak, kaynak tahsisini bozmak  yanlış şeylerdir. Reel sektör de bu konuda ilkeli davranmalı, sağlam durmalı.  Nihayetinde finans sisteminin de, reel sektörün de sağlığı birbirine bağlı.  Dolayısıyla 'burada çok özel avantaj sağlanacak' türden taleplerde bulunmayı reel  sektör asla ve asla düşünmemeli ve yapmamalıdır."
 
İş Bankası olarak şu ana kadar yapılandırmalardan hiçbir zarar  görmediklerini ve bunların olağan şeyler olduğunu dile getiren Bali, 2010  yılında, küresel kriz sonrasında İş Bankası'nın "hiç böyle gürültü patırtı  olmadan" 10 binin üzerinde ticari müşterisinin kredisini yapılandırdığını  bildirdi.
 
Bali, "Oradaki protokollerin de yüzde 80'inden fazlası çalıştı ve geri  ödendi. Böylece istihdam, işler ve varlıkların değeri korundu. Milletin parası  çarçur  edilmedi. Fena mı?" diye konuştu.
 
"YAPILANDIRDIĞIMIZ KREDİLERİN YÜZDE 80'İ KESİNLİKLE GERİ DÖNÜYOR"
 
Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Aydın da  TBB'nin önceki gün gerçekleştirilen Olağan Genel Kurulu'nda yaptığı konuşmada,  borcunu ödeme niyetinde, borcunu ödeyebilme hikayesi olanlarla yapılandırmanın  yapıldığını belirterek, şu görüşleri dile getirmişti:
 
"Yoksa hiçbir hikayesi olmayan, gelecek projeksiyonu bulunmayan  birileriyle asla ve kat'a yapılandırma yapılmıyor. Bunu yaparken, mutlaka üretimi  ve istihdamı dikkate alıyoruz, firmanın varlığının değerini korumaya çalışıyoruz.  Bu firmaların bir şekilde yaşatılması gerekiyor. Firmanın iş tutuş biçimini de,  yeniden yapılandırılmasını gündeme getiriyoruz. Diyoruz ki, 'firmalar şirket  sermayesini güçlendirmeye önem versinler. Kendi mal varlıklarından ziyade şirkete  yeni imkanlar bulsunlar.' Yapılandırdığımız kredilerin yüzde 80'i kesinlikle geri  dönüyor. Geri kalan yüzde 20 takibe gitse bile bunlar da takipten ödeniyor. Bu  takibe gidenlerin hepsi teminatlı, hepsi açık değil... Dolayısıyla sorunlu olarak  yönettiğimiz bölüm ile tamamen geriye dönmeyecekleri birbirinden ayırmak  gerekiyor."
 
"SUİSTİMALE İZİN VERMEYİZ"
 
Yapı Kredi Üst Yöneticisi (CEO) Gökhan Erün ise yılbaşında CEO olarak  atandığı görevinde geçen 100 günü ve bankanın geleceğine yönelik planları  değerlendirdiği dünkü toplantıda gazetecilere yaptığı açıklamada, yeniden  yapılandırmalara ilişkin, likidite ya da zamanlama nedeniyle bazı müşterilerde bu  durumla karşılaşıldığını ifade etmişti.
 
Bankacılıkta problemli kredilerin, kredi yapılandırmasının olduğu gibi  bazen de bunlara hiç ihtiyaç duyulmadığı zamanlarda, aldığı kredinin vadesinin  kısa olması nedeniyle daha uzun vadeli kredi tercih eden müşterilerin  olabildiğini anlatan Erün, şunları kaydetmişti:
 
"Bunlara Yapı Kredi'nin yaklaşımı her zaman pozitif olacak. Her zaman  müşterinin yanında olacağız. Önemli olan müşterimizin bize iyi niyetli yaklaşıyor  olması... Müşterimizden iyi niyetini gördüğümüz noktada bizim de aynı şekilde iyi  niyetli olacağımızdan hiç kimsenin şüphesi olmaması gerekir. Bu konuda net bir  pozisyonumuz var. İyi niyetle yaklaşan herkese kapımız açık. Eğer bu ahlaki bir  çöküntüye gidecek noktada olursa buna bankacılık sektörü izin vermez. BDDK da,  kimse de izin vermez. Tabii ki bu anlamda müşteri iyi niyetli yaklaşırsa yanında  oluruz. Konjonktürü suistimale izin vermeyiz."

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak