BDDK`dan dolandırıcılık uyarısı!

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, kendilerini BDDK personeli olarak tanıtan ve kimlik bilgisi isteyenlere karşı dolandırıcılık uyarısında bulundu.

22.06.2016 Cuma 14:41

Güncelleme : 22.06.2016 Cuma 17:10

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nca (BDDK) hiç kimsenin telefonla aranmadığı ve kimseden bankacılık işlemlerinde kullandıkları kişisel nitelikli bilgilerin talep edilmediği belirtilerek, bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması için kendilerini BDDK personeli olarak tanıtan kişilere itibar edilmemesi istendi.

BDDK'dan yapılan açıklamada, banka müşterilerine yönelik dolandırıcılık olayları konusunda uyarılarda bulunuldu. Kuruma ulaşan şikayetler ve basın yayın organlarında yer alan haberlerden, kendilerini BDDK personeli, Türkiye Bankalar Birliği çalışanı, danışmanlık şirketi yetkilisi, banka/sigorta yetkilisi, polis veya avukat gibi tanıtan kişilerin, telefon numarası kopyalama yöntemlerini kullanarak, banka müşterilerine çeşitli iletişim araçlarıyla ulaşıp, bankacılık ürünlerine ait masraf ve komisyonlar ile kredi kartı aidatlarının iadesini sağlayacakları, ödül verecekleri, para iadesi yapacakları, banka hesaplarında sorun olduğunu söyleyerek bu sorunları giderecekleri gibi vaatlerde bulunduklarının anlaşıldığı belirtildi.

Bu amaçla veya başka herhangi bir suretle banka müşterilerinin kişisel bilgilerini temin eden kişilerin haksız kazanç sağlama yoluna gitmeyi amaçladıklarının görüldüğü ifade edilen açıklamada, BDDK tarafından vatandaşların telefonla aranmadığı ve bankacılık işlemlerinde kullandıkları kişisel nitelikli bilgilerin hiçbir şekil ve surette talep edilmediği vurgulandı.

Herhangi bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması açısından, kendilerini BDDK personeli veya diğer kuruluş personellerinden biri olarak tanıtarak kimlik numarası, banka hesabı, kredi kartı numarası benzeri kişisel bilgileri veya cep telefonuna gönderilen şifreyi talep eden şahıslara itibar edilmemesi istenen açıklamada, bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması için kişisel bilgilerin korunması hususunda azami dikkat ve özen gösterilmesi gerektiğine işaret edildi.

Finansal tüketici ile birebir iletişime geçip, ihbar, talep, şikayet ve önerilerin en kısa sürede değerlendirerek ön bilgilendirme yapılması, BDDK'nın görev alanına giren tüm şikayetlerin en kısa sürede doğru bir şekilde cevaplandırılması, görev alanına girmeyen konularda ise finansal tüketicilerin şikayetleri ile ilgili doğru kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi amacıyla 444 55 65 numaralı BDDK Çağrı Merkezi'nin faaliyet gösterdiği hatırlatılan açıklamada, ihtiyaç duyulması halinde söz konusu telefon numarası aranarak, BDDK'nın görev alanındaki işlemlerle ilgili teknik destek alınabileceği kaydedildi.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma