`Beymen halka arzla yeni bir döneme geçecek`

Beymen Üst Yöneticisi Elif Çapçı, Beymen`in 2010’dan bu yana kesintisiz ve hızlı şekilde 5 kat büyüdüğünü ve bu 7 yılda ortalama yüzde 25’lik önemli bir büyüme performansı ortaya koyduğunu belirterek, "Beymen’in yaklaşık 50 yıllık başarılarla dolu hikayesinde, şimdi halka arzla birlikte yeni bir döneme geçiyoruz." dedi.

01.05.2018 Cuma 11:00

Güncelleme : 02.05.2018 Cuma 07:08

Boyner Perakende ve Tekstil Yatırımları, dünya lüks perakende  sektörünün önde gelen markaları arasında yer alan Beymen’in yüzde 43’ünü ortak  satışı yöntemiyle halka açıyor. Ek satış olması durumunda bu oran yüzde 49’a  kadar çıkacak.
 
Hisse başına 12,80-15,36 TL fiyat aralığında gerçekleşecek halka arzın  büyüklüğü yaklaşık 1-1,2 milyar TL olacak. Talebin 3-4 Mayıs’ta toplanacağı halka  arz sonrasında, Beymen’in piyasa değerinin 2-2,4 milyar TL arasında olması  bekleniyor.
 
Halka arz edilecek payların yüzde 74’ü yurt dışı kurumsal  yatırımcılara, yüzde 26’sı ise yurt içi bireysel ve kurumsal yatırımcılara  ayrıldı.
 
Yurt içi talep toplama işlemleri Ak Yatırım, Garanti Yatırım ve İş  Yatırım liderliğindeki toplam 25 aracı kurumdan oluşan konsorsiyum tarafından  gerçekleştirilecek.
 
“2017'DE YÜZDE 28 BÜYÜYEREK CİROMUZU 1,3 MİLYAR TL’YE ÇIKARDIK"
   
Beymen CEO'su Elif Çapçı, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede,  Beymen’in 2010’dan bu yana kesintisiz ve hızlı şekilde 5 kat büyüdüğünü ve bu 7  yılda ortalama yüzde 25’lik önemli bir büyüme performansı ortaya koyduğunu ifade  etti.
 
Geçen yıl yüzde 28 büyüyerek cirolarını 1,3 milyar TL’ye  çıkardıklarını belirten Çapçı, “Bu başarı grafiği ve yüksek performanıyla Beymen  halka arza hazır bir şirket. Halka arz, Beymen için kurumsal yolculuğunda  gururlandıran ve heyecanlandıran bir adım olacak. Beymen’in yaklaşık 50 yıllık  başarılarla dolu hikayesinde, şimdi halka arzla birlikte yeni bir döneme  geçiyoruz.” diye konuştu.
 
Çapçı, Beymen hisselerinin 11 Mayıs’ta Borsa İstanbul’da işlem görmeye  başlamasını beklediklerini aktararak, halka arzdan elde edilecek kaynağın ana  hissedarları Boyner Perakende ve Tekstil Yatırımları tarafından, grubun karlı  büyümesini desteklemek üzere finansal yapısını güçlendirmek için kullanılacağını  bildirdi.
 
Elif Çapçı, “İkincil halka arz olmayı da düşünür müsünüz?” sorusuna,  “Henüz bunu konuşmak için erken. Önceliğimiz halka arz sürecimizi başarılı bir  şekilde tamamlamak.” yanıtını verdi.
 
“BU YIL İÇİNDE 5 YENİ BEYMEN CLUB MAĞAZASI AÇMAYI PLANLIYORUZ”
 
E-ticaretin yanı sıra  omnichannel ve dijital müşteri deneyimlerine  ciddi yatırımlar yaptıklarını anlatan Çapçı, halen 86 mağazada, toplam 56 binden  fazla metrekarede, bin 800’ün üzerinde çalışanla hizmet verdiklerini dile  getirdi.
 
Çapçı, “Çok eğitimli ve perakende alanındaki birçok yeniliği hayata  geçirmiş bir çalışan kadromuz var. Büyümemize paralel şekilde istihdamımızı da  artırarak, tüm ekibimizle Türkiye için değer yaratmaya devam edeceğiz.” dedi.
 
Bu yılın ilk 2 aylık büyüme performanslarının oldukça yüksek  gerçekleştiğini belirten Çapçı, güçlü bir iş modelleri olduğunu ve geçmiş  yıllardaki başarılarını 2018’de daha da artırarak büyümek istediklerini söyledi.
 
Geçen yıl Bağdat Caddesi’ndeki yeni mağazaları Beymen Suadiye’yi  açarak önemli bir yatırıma imza attıklarına değinen Çapçı, şunları kaydetti:
 
“Özellikle Beymen Club yeni mağazalarıyla çok hızlı büyüyor. Bu yıl  içinde 5 yeni Beymen Club mağazası açmayı planlıyoruz. Beymen’in en güçlü  özelliklerinden biri çoklu formatlı yapısı. Beymen’i çoklu formatlı bir lüks  platformu olarak tanımlıyoruz. Multi brand mağazalar, mono brand butiklerimiz,  Beymen Club ve bu üç perakende formatını tamamlayan Beymen.com var. Geçen yıl  yüzde 49 net büyüme performansı gösteren Beymen Club, toplam 44 mağazaya ulaştı.  Toplamda ise 86 mağazayla hizmet veriyoruz. Online lüks modada yüzde 80’e  yaklaşan bir pazar payımız var. Şirketin en hızlı büyüyen kanalı olan bu alanda  son 3 yılda ortalama yüzde 60’a yakın büyüdük. Mobilde de çok hızlı büyüyoruz.”
 
“LÜKS PAZARINDA AÇIK ARA FARKLA LİDERİZ”
 
Elif Çapçı, 2011’den 2017 sonuna kadar her yıl ortalama yüzde 19  büyüyen ve toplamda 3,6 milyar TL’ye yaklaşan Türkiye lüks moda pazarında Beymen  olarak yüzde 35’lik pazar payıyla açık ara farkla pazar lideri olduklarını dile  getirdi.
 
Lüks perakende pazarındaki büyümenin en önemli nedenlerinin başında iç  pazardaki güçlü talebin geldiğine işaret eden Çapçı, “Türkiye’de üst gelir  grubundaki müşteri sayısının, hedef müşteri sayımızın ve harcanabilir  gelirlerinin artması, Avrupa’nın ikinci büyük nüfusuna sahip olmamız, dünya  markalarını ve trendleri takip eden genç müşteri kitlesi, kredi kartlarının  yaygın kullanımı ve sağladığı taksit imkanı iç pazardaki talebi güçlendiriyor.”  ifadelerini kullandı.
 
Bunun yanı sıra Türkiye lüks pazarındaki yaklaşık yüzde 8 civarında  olan turist satışları hızla büyümeye devam ettiğini aktaran Çapçı, Türkiye’nin  dünyada en çok tercih edilen 10 destinasyon arasında bulunduğunu ve bir global  lüks merkezine dönüşerek seyahat perakendesindeki yükselişini sürdürdüğünü  belirtti.
 
Beymen’in toplam cirosunun yüzde 11’ini turist satışlarının  oluşturduğu bilgisini veren Çapçı, geçtiğimiz yıl 144 milyon TL ile toplam turist  cirolarında yüzde 64,7’lik bir büyüme gördüklerini söyledi.
 
“ONLİNE LÜKS MODADA PAZAR PAYIMIZ YÜZDE 80”
   
Beymen CEO’su Çapçı, son yıllarda perakende sektöründe en büyük  değişimin dijitalleşme alanında yaşandığını belirterek, “Online lüks modada yüzde  80’e yaklaşan bir pazar payımız var. Şirketin en hızlı büyüyen kanalı olan bu  alanda son 3 yılda ortalama yüzde 60’a yakın büyüdük. Mobilde de çok hızlı  büyüyoruz. Beymen’lerde ve e-ticarette ciromuzun yüzde 45’i, çok güçlü olduğumuz  ayakkabı ve çanta kategorisinden geliyor.” diye konuştu.
 
Dünyaca ünlü moda markalarıyla uzun yıllara dayanan iş ortaklıkları  olduğuna dikkati çeken Çapçı, şunları kaydetti:
 
“Beymen portföyünde 900’ü aşkın moda markası yer alıyor. Büyük global  lüks moda markalarının önemli bir bölümü ise Türkiye’de sadece Beymen’lerde  satılıyor. Global lüks moda markalarının Türkiye’de tercih ettiği iş ortağı  olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Beymen’in net perakende satışlarının yüzde  79’unu aralarında Valentino, Dolce&Gabbana, Celine, Fendi, Moncler, Saint  Laurent, Canali, Corneliani, Bottega Veneta, Balmain, Givenchy, Etro gibi dünyaca  ünlü moda markaları, yüzde 21’ini ise Beymen’in Beymen Club, Beymen Collection,  Academia ve diğer özel markaları oluşturuyor. Markalar bize güveniyor,  mağazalarımıza, müşteri know-how’ımıza ve büyüme potansiyelimize inanıyor.”

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak