BİM, yeni markayla geliyor

15.07.2014 Cuma 09:41

Güncelleme : 15.07.2014 Cuma 17:44


BİM, "File" isimli market zinciriyle Migros ve CarrefourSA gibi büyük marketlerle rekabete hazırlanıyor. File zincirinde yer alacak mağazalar 1.000 metrekarenin üzerinde bir alana sahip olacak.


Yeni bir şeyler söylemek üzere pazardaki stratejisini kırmızı çizgide tutan BİM, “File” isimli market zinciriyle Migros ve Carrefoursa gibi büyük marketlerle rekabete hazırlanıyor. "Hard-discount" pazarının lideri olan BİM, şu anda genellikle 300-350 metrekarelik dükkanlarda süpermarketlere oranla daha dar bir ürün yelpazesiyle hizmet veriyor. BİM mağazalarında genellikle müşterilerin kullanımına yönelik otoparklar bulunmuyor. Pastane ve fırın mamulleri, et ve şarküteri ürünleri BİM raflarında yer almıyor.

File zincirinde yer alacak mağazalar 1.000 metrekarenin üzerinde bir alana sahip olacak. BİM, File marketlerle konsept olarak da yenilikler deneyecek. Marketlerden içeri girdiğinizde yerlerde sergilenen ürünler, açık koliler ve markalı olmayan ürünler BİM'in "hard discount" stratejisi dahilindeki tablolardan biriyken, File market zincirlerinde Migros ve CarrefourSA gibi pastane, et reyonu, şarküteri çeşitleri ve özel gıda alan konseptleri yeni market zincirinin en belirgin özelliği olacak.

TAZE GIDAYA ÖNEM VERECEK

Fortune Türkiye 'nin haberine göre, File marketlerinin bir diğer özelliği de metrekare olarak discount marketlere göre daha büyük alanlarda mağaza açmaya hazırlanıyor olması. Konusuna iyi odaklanmış ve birçok çeşidi bir arada sunan mağaza anlayışıyla yeni zincirine odaklanan BİM, büyük metrekarelerde rekabeti de kızıştıracak. File marketler, modern market algısıyla dikkat çekecek. Taze gıdaya önem verecek olan File ile kasap, şarküteri ve manav reyonlarına ağırlık verilecek. Müşterinin daha geniş alanlarda alışveriş yapabilmesi imkanı sağlanacak. Ücretsiz otopark hizmeti verilecek. Mağaza ürünlerinde sektördeki önemli markalar hedeflenirken, A ve A+ müşterilere odaklanılacak. Yeni marketlerle gelir seviyesi yüksek lokasyonlar hedefleniyor.

PAZARDAN CİDDİ PAY ALMAYI PLANLIYOR

BİM, yeni market modeliyle de pazardan ciddi pay almayı hedefliyor. Fortune 500 listesinde ilk 10’a yerleşen BİM, 2013 net satışlarını yüzde 20 artışla 11.8 milyar lira olarak gerçekleştirdi.2013’te BİM’in yatırım tutarı ise 245 milyon TL oldu. 2013’te dört yeni bölge merkezinin yanı sıra 345 yeni mağaza açarak ve mağaza sayısında yüzde 9.5 oranında büyüyen BİM’in Türkiye’deki mağaza sayısı 4 bin. BİM’in yurtdışı operasyonlarında ise en başarılı olduğu ülkeler Fas ve Mısır .

Yaklaşık 1 milyon 250 bin metrekare satış alanına, 500 bin metrekare depolama alanına sahip BİM; 26 bin kişiye istihdam sağlıyor. 2014 sonuna kadar Malatya, Van ve Sivas’ta üç yeni bölge deposunu hizmete açacak olan BİM, böylece faaliyetteki bölge deposu sayısını 39’a yükseltecek.

Faaliyetlerine 1995 yılında 21 mağazayla başlayan şirketin başarı formülünde, yaygın ve hızlı ağ konseptiyle hizmet sunma konusundaki başarısı yatıyor. BİM, gıda perakendeciliğinde sektöre yenilikler getirdi. Bu da şirketin, modern ticaretin halen gelişmiş pazarlara göre düşük seviyelerde olduğu Türkiye’de küresel rakiplerinin arasından sıyrılarak, ülkenin en büyük gıda perakendecisi olmasını sağladı.

Deloitte’un açıkladığı Ocak 2014 tarihli “Global Powers of Retailing” raporunda BİM, dünyadaki ilk 250 perakende şirketi içerisinde 167. sırada yer alıyor. İlk 250 arasında yer alan tek Türk şirketi BİM, ayrıca en hızlı büyüyen dokuzuncu perakendeci konumunda.

"
En Çok Okunan Haberler

Bankacılık sektörünün net karı belli oldu

Rekabet Kurulu`ndan META`ya para cezası

OECD bölgesinde enflasyon yükseldi

Bakanlıktan altın ithalatı kotasıyla ilgili açıklama

`ABD enflasyonu hisseler için önem taşıyor`

Euro Bölgesi`nde yatırımcı güveni toparlanıyor

`Temel göstergelere göre enflasyon yavaşlıyor`

S. Arabistan petrolde fiyat artışına gitti

`Haziranda faiz indirimi ihtimali güçlendi`

Avustralya`da iş ilanları sayısı artış gösterdi

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi