Bimeks, 2015’te faaliyet karını yüzde 29 artırdı

Teknoloji Perakende Şirketi Bimeks, bağımsız denetimden geçmiş 2015 yılı finansal tablolarını açıkladı.

09.03.2016 Cuma 10:53

Güncelleme : 09.03.2016 Cuma 11:08

2015 yılında cirosunu % 25 artışla 1.573 milyon TL’ye yükselten Bimeks’in brüt kar marjı % 17,4, UFRS’ye göre hesaplanan FAVÖK oranı ise % 5,5 oldu.

FAALİYET GİDERLERİNDE DEVAM EDEN İYİLEŞME
 
Bimeks’in, uygulamaya soktuğu yazılım temelli otomasyonlar sayesinde faaliyet giderlerinde sağladığı iyileşmeler 2015 yılında da devam etti. Faaliyet giderlerinin satışlara oranı, bir önceki yıla göre 2 puan azalarak % 12’ye geriledi.
 
WEB-MAĞAZA ENTEGRASYONU VE OMNİCHANNEL

2012 yılından itibaren mağazaları ile web satışlarını entegre eden ve geliştirdiği yazılım altyapısı ile gerçek omnichannel (çoklu kanal) modelinin sektördeki ilk ve tek uygulayıcısı olan Bimeks, bunun sonucu olarak online satışlarını da bir yılda % 93 oranında artırdı. Toplam cirodaki payı % 12’ye ulaşan online satışlar, son 2 yılda 4 kat arttı.

GÜÇLÜ İŞBİRLİKLERİ VE YENİLİKÇİ PROJELER

Bimeks 2015 yılında, kredi notuna göre taksitlendirme yapan ödeme sistemi “bi imza”yı hayata geçirdi. Bu proje kapsamında Unico sigorta ile işbirliği anlaşması yapıldı. THY ile Miles&Smiles program ortağı olan Bimeks, dijital alışveriş platformu Hopi’de yer alan tek teknoloji perakende şirketi oldu.

OLUMSUZ PİYASA ETKİLERİNDEN PROAKTİF TEDBİRLERLE KORUNDUK
 
Bimeks Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akgiray, 2015 yılında ekonominin iç ve dış birçok olumsuz faktörden etkilendiğini belirterek “Bimeks olarak hızlı ve doğru aksiyonlarla, bu olumsuz dönemde olumlu yönde ayrıştık” dedi. Tüketici güveninin azaldığı, kur oynaklığının bilançoları etkilediği bir konjonktürde, sektör ortalamasının üzerinde bir ciro artışının yanısıra, istikrarlı bir karlılık yakaladıklarını belirten Akgiray, “2012’den beri ara vermeden yürüttüğümüz süreç iyileştirme projelerimiz ve yıllardır yatırım yapmaya devam ettiğimiz yazılım geliştirme /entegrasyon projelerimizin doğru stratejiler olduğunu, bu olumsuz piyasa koşullarında teyit ettik” dedi.

Murat Akgiray, web sitesinin yeniden tasarımında ise son aşamaya geldiklerini ve hedeflerinin müşterilerine rafine bir online alışveriş deneyimi yaşatmak olduğunu belirtti. “Perakende sektörünün henüz adapte olmaya çalıştığı mağaza-web entegrasyonunu biz yıllar önce hayata geçirdik. Bugün her Bimeks mağazası aynı zamanda bir web mağazası… Mağazalarımızdaki her ürün, gerçek zamanlı olarak web sitemizde de satışta.. Online-offline entegrasyonumuzu tamamlamış olmanın rahatlığıyla ve yazılım geliştirme gücümüzün sağladığı imkanlarla, fiyat ve ürün odaklı birçok yeni optimizasyon modelini de bu yıl içinde hayata geçireceğiz” diyen Akgiray, 2016’da verimlilik ve katma değerli projelere odaklandıklarını belirtti.
"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma