BTK`dan `SMS`lere ince ayar!

Ve yeni dönem başlıyor. Tüketicilere gönderilen toplu mesajlarda, herhangi bir firmanın adı, markası, sloganı ya da bir kişinin ismi SMS başlığı olarak kullanılamayacak. Bugün yürürlüğe giren yönetmelikle işletmecilere 6 ay süre tanındı.

11.06.2016 Cuma 16:16

Güncelleme : 13.06.2016 Cuma 09:23

Tüketicilere gönderilen toplu mesajlarda herhangi bir  firmanın adı, markası, sloganı ya da bir kişinin adı SMS başlığı olarak kullanılamayacak.

"Sigorta", "Banka", "Kargo" gibi başlıklara sahip, ama kim tarafından yazıldığı anlaşılmayan ya da dolandırıcılık maksatlı SMS'ler gönderilemeyecek. Bu tür SMS'lerin sonuna, mesajı gönderenin hangi şirket olduğunun kolaylıkla anlaşılmasını sağlayacak bir kod eklenecek.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK), Elektronik  Haberleşme Sektörüne İlişkin Yetkilendirme Yönetmeliğinde Değişiklik  Yapılmasına Dair Yönetmeliği, Resmi Gazete'te yayımlanarak, yürürlüğe girdi.

Buna göre, elektronik haberleşme sektöründe faaliyet göstermek üzere  yetkilendirilecek firmalarda belirli bir sermaye gücü aranacak. Böylece,  şirketlerin abonelerini mağdur ederek, piyasadan çekilmeleri ya da maddi  güçsüzlük gerekçesiyle devlet kurumlarına karşı sorumluluklarını yerine  getirmemelerinin önüne geçilecek.

Yetkilendirilen şirketler, olası tüketici mağduriyetlerini önlemek ve  tüketicilerin sorunlarını aktarabilmelerine olanak sağlamak amacıyla ücretsiz  çağrı merkezleri kuracak. Hizmet şartlarını yerine getirmeyen şirketlerin  yetkileri iptal edilecek. Kurallara uygun çalışan şirketler desteklenecek.

SMS'LERİN SONUNA KOD EKLENECEK

Yönetmelikle arayan numara bilgisine ilişkin de düzenleme yapıldı.  SMS'ler konusunda tüketicilerin duyduğu rahatsızlıkları azaltmaya yönelik bu  düzenlemeye göre, herhangi bir firmanın markası, adı veya sloganı ya da kişi  adları SMS başlığı olarak kullanılamayacak.

"Sigorta", "Banka", "Kargo" gibi başlıklara sahip, ama kim tarafından  yazıldığı anlaşılmayan ya da dolandırıcılık maksatlı SMS'ler gönderilemeyecek.  Gönderenin numarası yerine bir isim, marka ya da unvan bulunan bu tür SMS'lerin  sonuna, mesajı gönderenin hangi şirket olduğunun kolaylıkla anlaşılmasını  sağlayacak bir kod eklenecek. Bu kod sayesinde, tüketicinin şikayette bulunması  halinde mesajın kim tarafından gönderildiği anlaşılabilecek.

BUGÜN YÜRÜRLÜĞE GİRDİ

Her firma kendi ismi, unvanı ve markasıyla, her kişi de sadece kendi  adıyla mesaj atabilecek.

Bugünden geçerli olmak üzere yürürlüğe giren yönetmelikle, işletmecilere sistemlerini istenen koşullarla uyumlu hale getirmeleri için 6 ay süre tanındı.

 

"
En Çok Okunan Haberler

Merkez Bankası`nın rezervleri açıklandı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak

`Fed bu yıl sadece bir kez faiz indirecek`

Bitcoin ETF`lerinden rekor çıkış oldu

`Doğru yolda olduğumuzdan emin oluyoruz`

ABD Hazinesi gelecek hafta tahvil ihraç edecek

Google yüzlerce çalışanını işten çıkardı

Güney Kore`de enflasyon %3`ün altına indi

Microsoft, Malezya`ya yatırım yapacak

Wall Street`te endeksler karışık seyretti

`Faiz indirimi için daha zaman var`

Fed faiz kararını açıkladı

Doğal gaz tarifesinde değişiklik yapılmadı

TL mevduatta stopaj oranları değişti

Binance`ın kurucusuna 4 ay hapis

ABD`de mortgage faizi artışını sürdürdü