BTK`ya şikayet yağdı

BTK`ya yılın ilk çeyreğinde gelen şikayet sayısı, yüzde 31 artışla 29 bin 397`ye yükseldi. En fazla şikayet cep faturaları için.

11.07.2016 Cuma 11:54

Güncelleme : 11.07.2016 Cuma 12:49

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) bu yılın ilk üç ayında gelen şikayet sayısı, geçen yılın aynı dönemine yüzde 30,7 artışla 29 bin 397 olarak gerçekleşti.

BTK verilerinden derlediği bilgiye göre, bu yılın birinci çeyreğinde kuruma 29 bin 397 şikayet yapıldı. Bu yılın ocak ayından itibaren Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) üzerinden gelen şikayetlerin BTK online şikayet sistemine dahil edilmesinin de etkisiyle şikayet sayılarında artış görüldü. Söz konusu şikayetlerin 13 bin 122'si mobil, 11 bin 134'ü internet servis sağlayıcıları, 2 bin 903'ü sabit telefon, 2 bin 133'ü uydu platform, 105'i kablo TV hizmetleriyle ilgili gerçekleşti.

EN FAZLA ŞİKAYET GSM HİZMETLERİ İÇİN

Şikayetlerin sektör bazında dağılımına bakıldığında, en fazla şikayetin yüzde 45 ile GSM hizmetleriyle ilgili olduğu görüldü. Konularına göre yapılan ayrımda en fazla şikayetin faturalara ilişkin olduğu belirlendi.

Sektörel bazda milyon abone başına tüketici şikayeti sayısına bakıldığında ise aynı dönemde 1 milyon abone başına ortalama internet servis sağlayıcılığı hizmetine yönelik bin 133,8, uydu platform hizmetlerine yönelik 596,2, sabit telefon hizmetlerine yönelik 256,4, mobil elektronik haberleşme hizmetlerine yönelik 177,8 ve Kablo TV hizmetlerine yönelik 90,3 tüketici şikayeti geldi.

Mobil sektörde en fazla tüketici şikayeti faturalara ilişkin gerçekleşti. Bu yılın birinci çeyreği itibarıyla toplam şikayetlerin yüzde 23,8’i faturalara ilişkin oldu. İnternet servis sağlayıcılığı hizmetinde en fazla şikayet bağlantı sorununa ilişkin iken bu şikayetler toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 26,3’ünü oluşturdu.

VATANDAŞ ABONELİK İPTALİNDE ZORLANDI

Uydu platform hizmetine ilişkin en fazla tüketici şikayeti aboneliğin feshi/iptali veya geçici durdurulması hizmetlerinden geldi. 2016 birinci çeyreği itibarıyla bu hususa ilişkin şikayetler toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 39,4’ü olarak belirlendi.

Sabit telefon hizmetine ilişkin en fazla şikayet, bağlantı sorunuyla ilgili oldu. Söz konusu dönemde bu hususa ilişkin şikayetler toplam şikayetlerin yaklaşık yüzde 48,3’üne denk geldi.

Elektronik haberleşme sektöründe hizmet veren sabit ve mobil telefon hizmeti veren işletmeciler ile internet servis sağlayıcıları, uydu ve kablo-TV işletmecileri ile ilgili tüketici şikayetleri sektörde denetleyici ve düzenleyici kurum olan BTK’nın "tuketici.btk.gov.tr" adresinden yapabiliyorlar.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak