Çin`den 2 trilyon dolarlık ithalat daveti

Çin`in 2 trilyon doları bulan ithalat pazarı için ilk kez düzenleyeceği fuara, Türkiye`den 41 firma milli katılım gösterecek.

09.08.2018 Cuma 11:11

Güncelleme : 10.08.2018 Cuma 09:42

AA muhabirinin edindiği bilgilere göre, Çin Uluslararası İthalat  Fuarı, 5-10 Kasım 2018'de Şanghay'da düzenlenecek.
 
Çin tarihinde ilk defa düzenlenecek ithalat fuarı, tüketici  elektroniği/cihazları, elektronik ev eşyaları, mutfak eşyaları, gıda ve tarım  ürünleri, oyuncaklar, cilt bakımı, saç ve kişisel bakım ürünleri, kıyafet,  aksesuar ve günlük tüketici ürünleri, sağlık ürünleri, yeni teknoloji ve akıllı  cihazlara yönelik olacak.
 
Şanghay'da 240 bin metrekarelik alanda düzenlenecek fuarla, gelişmiş  ve gelişmekte olan ülkelerin ürünlerini Çin pazarına tanıtmaları sağlanacak. Fuar  sayesinde, çeşitli seminer, forum ve yeni ürün tanıtımlarıyla rekabet avantajı  farklı ülkelerin Çin piyasasından faydalanmaları hedefleniyor. Hizmet sektörüne  ayrı bir holün ayrıldığı fuarda, turizm, kültür, eğitim, yaratıcı tasarım,  gelişen teknolojiler, dış kaynak kullanımı gibi konuların tanıtımı yapılabilecek.  Fuara katılım için 120 ülkeden başvuru yapıldı.
 
Firmalar, Ticaret Bakanlığının, fuar katılımlarına yönelik kararı  kapsamında desteklenecek. Türkiye'den fuara milli katılımla 41 firma katılacak.  Bireysel katılacak Türk firmalarıyla bu sayının daha da artması bekleniyor. Fuara  katılacak firmalar daha çok mutfak eşyası, kuyumculuk, kimya, gıda, beyaz eşya,  tarım, otomobil yedek parça sektörlerinde faaliyet gösterecek. Fındık üreticileri  de fuarda yer alarak Türk fındığını tanıtacak.
 
Çin, tarihi İpekyolu ticaretini canlandırmak ve bölge ülkelerindeki  ticareti geliştirmek amacıyla 2018'den itibaren ithalat fuarına ev sahipliği  yapacağını açıklamıştı.
 
"TÜRK GASTRONOMİ FİRMALARI İÇİN DOĞRU BİR PAZAR"
 
Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türkiye-Çin İş Konseyi Başkanı  Murat Kolbaşı, konuya ilişkin değerlendirmesinde, Çin'in bu fuarla kendi pazarını  iç tüketime dayalı olarak yabancı firmalara açtığını belirterek, her sene bu  fuarın yapılacağını söyledi. Fuarın, dünyadaki tüm ülke ve markalara açık  olacağına işaret eden Kolbaşı, bu fuarla Türk firmalarının Çin'deki etkisinin de  artarak devam edeceğini düşündüğünü ifade etti.
 
Kolbaşı, bu fuarın, Asya Pasifik pazarı için de fırsat yaratacağına  dikkati çekerek, "Yılda 2 trilyon dolar alım yapan Çin, 'gelin pazarımı  açıyorum.' diyor. Çin pazarındaki açılma, diğer pazarlara da etki edecek. Çin'de  pozisyon alan firmalarımız, Asya Pasifik'te de pozisyon alabilecekler." dedi.
 
Elektrikli ev aletleri, tekstil ve aksesuar ürünleri gibi sektörlerde  faaliyet gösteren firmanın fuarda olacağını aktaran Kolbaşı, "Uzun vadede  bakıldığında Türk gastronomi markalarının giriş yapması için çok doğru bir pazar.  Simit ve kahve firmalarımız, gastronomi olarak mutfağımızı tanıtmada görev  alacak. Bu mutfağı tanıttıkça, bizim yemeklerimizi, çayımızı, kahvemizi pişiren  ev aletlerinin önü açılacak. Türk çayının içildiği ince belli bardak ya da Türk  kahvesi fincanı da ön plana çıkacak. Oraya aslında mutfak kültürümüzü ihraç  etmemiz gerekiyor. Bu pazarın çok gelişeceğini düşünüyorum." diye konuştu.

"
En Çok Okunan Haberler

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Borsada tüm zamanların rekoru

`Fed bu yıl sadece bir kez faiz indirecek`

Bitcoin ETF`lerinden rekor çıkış oldu

`Doğru yolda olduğumuzdan emin oluyoruz`

ABD Hazinesi gelecek hafta tahvil ihraç edecek

Google yüzlerce çalışanını işten çıkardı

Güney Kore`de enflasyon %3`ün altına indi

Microsoft, Malezya`ya yatırım yapacak

Wall Street`te endeksler karışık seyretti

`Faiz indirimi için daha zaman var`

Fed faiz kararını açıkladı

Doğal gaz tarifesinde değişiklik yapılmadı

TL mevduatta stopaj oranları değişti

Temassız ödemelerde limit yükseliyor

Altın fiyatlarında ‘Fed’ etkisi

Dolar bugün ne kadar oldu?