Çinli Alibaba şirketi rekor satış yaptı

Online alışveriş sitesi Alibaba, 11 Kasım Bekarlar Günü`nün ilk saatinde 3,9 milyar dolarlık satış yaptı.

11.11.2015 Cuma 10:56

Güncelleme : 11.11.2015 Cuma 11:41

Çin'de online alışveriş sitesi Alibaba, 11 Kasım Bekarlar Günü'nün ilk saatinde yeni bir rekora imza attı.

BBC'nin haberine göre,  dünyanın en büyük online alışveriş sitesi kabul edilen Alibaba, Çin'de Bekarlar Günü olarak kutlanan 11 Kasım'ın ilk sekiz dakikasında 1 milyar, ilk saatinde de 3,9 milyar dolarlık satış yaptı.

Bu rakamın, geçen yıl aynı saatte yapılan 2 milyar dolarlık satışın neredeyse iki katı olduğu belirtildi.

Site yetkilileri, bu yıl toplam satışın da geçen yılki 9,3 milyar doları geçmesini bekliyor.

İlk bir saatteki alışverişlerin büyük bir kısmı, mobil cihazlarla yapıldı.

Alibaba üst yöneticilerinden Daniel Zhang, yaptığı açıklamada "Tüm dünya, Çin'in tüketim gücüne şahit olacak" ifadesini kullandı. Zhang, 24 saat sürecek alışveriş maratonunda teketicilere çeşitli sürprizler yapacaklarını söyledi.

Satın alınan ürünlerin, 1,7 milyon kurye, 400 bin araç ve 200 uçakla sahiplerine ulaştırılması öngörülüyor.

Çin'de internetten yapılan alışverişlerin yüzde 80'i Alibaba'da sitesi üzerinden gerçekleşiyor. Alibaba, Çin'de ürün satmak isteyen uluslararası firmalara ve deniz aşırı ülkelere satış yapmak isteyen Çinli firmalara ulaşmayı amaçlıyor.

ABD'de en büyük online alışveriş günü sayılan "Sanal Pazartesi"de  bu yılki satış rakamı 1,35 milyar dolar olmuştu.

Çin'de online alışveriş sitesi Alibaba, 11 Kasım Bekarlar Günü'nün ilk saatinde yeni bir rekora imza attı.

BBC'nin haberine göre,  dünyanın en büyük online alışveriş sitesi kabul edilen Alibaba, Çin'de Bekarlar Günü olarak kutlanan 11 Kasım'ın ilk sekiz dakikasında 1 milyar, ilk saatinde de 3,9 milyar dolarlık satış yaptı.

Bu rakamın, geçen yıl aynı saatte yapılan 2 milyar dolarlık satışın neredeyse iki katı olduğu belirtildi.

Site yetkilileri, bu yıl toplam satışın da geçen yılki 9,3 milyar doları geçmesini bekliyor.

İlk bir saatteki alışverişlerin büyük bir kısmı, mobil cihazlarla yapıldı.

Alibaba üst yöneticilerinden Daniel Zhang, yaptığı açıklamada "Tüm dünya, Çin'in tüketim gücüne şahit olacak" ifadesini kullandı. Zhang, 24 saat sürecek alışveriş maratonunda teketicilere çeşitli sürprizler yapacaklarını söyledi.

Satın alınan ürünlerin, 1,7 milyon kurye, 400 bin araç ve 200 uçakla sahiplerine ulaştırılması öngörülüyor.

Çin'de internetten yapılan alışverişlerin yüzde 80'i Alibaba'da sitesi üzerinden gerçekleşiyor. Alibaba, Çin'de ürün satmak isteyen uluslararası firmalara ve deniz aşırı ülkelere satış yapmak isteyen Çinli firmalara ulaşmayı amaçlıyor.

ABD'de en büyük online alışveriş günü sayılan "Sanal Pazartesi"de  bu yılki satış rakamı 1,35 milyar dolar olmuştu.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak