Dev zincir Çinliye yâr olmadı!

Sheraton ve Westin gibi otel markalarını elinde bulunduran, aylardır adeta “yılan hikayesi”ne dönen Starwood Otelleri’nin satışı, nihayet sonuçlandı.

22.03.2016 Cuma 08:53

Güncelleme : 22.03.2016 Cuma 17:12

Satışta Çinli Anbang’ın ipi göğüslediğine kesin gözüyle bakılırken, Starwood’un tamamı, son anda teklifi yükselten Marriott’un oldu.

Kasım ayında hisse başına yaklaşık 73 dolar öneren Marriott, Starwood’a düşünmesi için süre tanımış, Çinlilerle görüşmesine de izin vermişti. New York’taki Waldorf Astoria’nın da sahibi olan Çinli Anbang’ın başını çektiği konsorsiyum, hisse başına teklifini 78 dolara kadar çıkarmıştı. Bu teklifin kabul gördüğü belirtilirken, Marriott bir son dakika hamlesiyle fiyatı hisse başına 79.53’e kadar çekti.

Böylelikle de Starwood’un satışında ipi, önde göğüsledi. Bu satışın toplam değerinin 13.6 milyar doları bulduğu belirtiliyor.


Uzmanlar, Çinli Anbang’ın satın almasının, ulusal güvenlik nedenleriyle Amerikan Yabancı Yatırımlar Komitesi’ne takılma ihtimalinin bulunduğunu, bu yüzden ibrenin Marriott’a dönmüş olabileceği yorumunu yaptı.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma