Doğal taş sektörü ABD`ye 1 milyar dolarlık ihracat hedefliyor

İstanbul Maden İhracatçılar Birliği Başkanı Aydın Dinçer, Türk doğal taş sektörünün ABD`ye 1 milyar dolarlık ihracat hedefi olduğunu bildirdi.

09.04.2019 Cuma 11:26

Güncelleme : 09.04.2019 Cuma 13:54

İstanbul Maden İhracatçılar Birliği (İMİB) Başkanı Aydın Dinçer, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ilk çeyrekte geçen yılın  aynı dönemine göre doğal taş ihracatının yüzde 8 azalarak 376,8 milyon dolara gerilediğini aktararak, bu rakamdan en büyük payı ABD'nin aldığını söyledi.

İlk çeyrekte Türk doğal taş sektörünün ABD'ye 63,7 milyon dolar  ihracat gerçekleştirdiğini anlatan Dinçer, söz konusu rakamın 61,1 milyon  dolarının ise işlenmiş mermer ve traverten ihracatına ait olduğunu bildirdi.

Dinçer, sektörün ABD'ye 1 milyar dolarlık ihracat hedefi olduğunu  belirterek, "Türk doğal taşları dünyada pek çok yerde bulunurken, ABD'de Beyaz  Saray, JFK Havaalanı, Las Vegas otellerinde Türk doğal taşı kullanılmıştır." diye  konuştu.

ABD pazarının Türk doğal taş sektörü için öneminden bahseden Dinçer,  şunları kaydetti:

"ABD, Türkiye'nin doğal taş ihracatında Çin Halk Cumhuriyeti'nin  ardından ikinci sırada bulunuyor. İşlenmiş doğal taş ihracatımızda ise ABD ilk  sırada yer alıyor. Türkiye'nin işlenmiş mermer traverten ihracatının da yüzde  31,5'i ABD'ye yapılıyor. ABD'nin işlenmiş mermer-traverten ithalatında ise  Türkiye yüzde 25,5 payla İtalya ve Çin Halk Cumhuriyeti'nin ardından üçüncü  sırada geliyor. ABD dünyanın en çok doğal taş ithal eden ülkesi konumunda. Bu  nedenle ülkemiz için özellikle işlenmiş doğal taş grubunda en büyük pazarımız  diyebiliriz."

"GÜMRÜK MUAFİYETİNİN KALDIRILMASININ KÜÇÜK BİR ETKİSİ OLACAK"

Aydın Dinçer, 2017'de ABD'ye yapılan doğal taş ihracatının 320,7  milyon dolar düzeyinde bulunduğunu anımsatarak, bu rakamın 153,4 milyon dolarının  halihazırda gümrük muafiyeti kapsamı dışında tutulan ve gümrük vergisine tabi  ürünlere ait olduğunu söyledi.

ABD'nin geriye kalan 167,3 milyon dolarlık ürünlere  yüzde 1,9 ile  yüzde 6,5 arası vergi uygulamaya başlayabileceğini aktaran Dinçer, "Gümrük  muafiyetinin kaldırılmasının sektöre etkisi mutlaka olacak ancak küçük bir etki  olarak kalacaktır. Ürünlerimizin yaklaşık yarısı vergili şekilde halihazırda  ABD'ye giriş yapıyordu. Şimdi de diğer yarısına vergi uygulayacaklar gibi  gözüküyor." değerlendirmelerini yaptı.

Dinçer, Çin ve ABD'nin doğal taş sektöründeki en büyük pazarlar  olduğuna vurgu yaparak, şunları ifade etti:

"İnşaat sektörünün ana malzemesi olan doğal taş ihracatımız 2018'de  bir önceki yıla oranla yüzde 6,8'lik bir düşüşle 1,91 milyar dolar olarak  gerçekleşti. Doğal taş ihracatındaki bu duruma Çin'de inşaat sektörünün durağan  olması ve Çin pazarının daralmasının etkisi çok büyüktür. ABD'nin başlattığı  ticaret savaşlarının tüm dünyayı etkilediği görülmektedir. Mevcut ekonomik  durumda bunu nasıl avantaja döndürebiliriz ona bakıyoruz. Yurt içinde artan ve  azalan döviz kurlarının istikrarlı hale gelmesiyle sektör ileriye dönük satış  anlaşmalarını daha rahat yapabilecektir. Bunun yanı sıra ABD'nin başlattığı  ticaret savaşlarının tüm dünyayı etkilediği görülmektedir. Bu savaşlarda bir  yumuşama olması halinde bu durum tüm dünya ülkelerine olumlu yansıyacak,  dolayısıyla inşaat sektörüne bağlı olarak doğal taş sektörümüzü de olumlu  etkileyecektir."

"TÜRKİYE, DÜNYANIN EN KALİTELİ MERMER YATAKLARINA SAHİP"

Aydın Dinçer, Türk doğal taşının en büyük gündem maddelerinden birinin  markalaşma olduğuna dikkati çekerek, "Biz Turkish Stones markasını tüm dünyada  Türk doğal taşının kalitesini yansıtan bir marka olarak konumluyoruz." dedi.

Türkiye'nin, dünyanın en kaliteli, en çeşitli mermer yataklarına sahip  olduğunu vurgulayan Dinçer, şöyle devam etti:

"Kalitemizin bilinmesi, tanınması, mermerimizin şık ve konforlu bir  tasarım malzemesi olduğunu Turkish Stones markasıyla tüm dünyaya anlatmak için  tüm platformları kullanıyoruz. Bunun için de dünya ithalat rakamlarına  bakıldığında çıkan hedef pazarların yanı sıra Türk Taşı algısını yukarıya çekme  amacımızı gerçekleştirebilmek üzere dünyadaki trend belirleyici ülkelere  yöneliyoruz. Üretimden tasarıma yeni teknoloji ve trendleri yakından takip  ediyoruz.  Bu kapsamda, ilk olarak Amerika'da daha sonra İtalya ve İngiltere'de  mimarlar, tasarımcılar ve son kullanıcılara yönelik tanıtım çalışmaları  yapıyoruz. Dünyada karar vericiler ve son kullanıcının Turkish Stones'u tanıması  sektörü düşük fiyat sıkıntısından kurtaracak, markalaşma süreci ihracatımıza  olumlu yansıyacaktır."

Dinçer, birlik olarak Kasım 2018'de başladıkları sektörel ticaret  heyeti organizasyonlarına 2019'da devam ettiklerini aktararak, o tarihten bu yana  Endonezya, Malezya, Hindistan, Çin, Kanada, Nijerya, Güney Afrika, İngiltere,  Amerika, Arjantin, Şili olmak üzere 11 ülkeye ticaret heyeti yaptıklarını  anlattı.

Gelecek dönemde de Almanya, BAE, Brezilya, Meksika, Fransa, Singapur,  Kuveyt, Katar ve daha başka ülkelere ticaret heyetleri düzenleyecekleri bilgisini  veren Dinçer, mevcut pazarları korumanın yanı sıra  yeni pazarlara ihracatın  artması yönündeki faaliyetlerin öncelikleri arasında bulunduğunu dile getirdi.

"ABD'NİN EN BÜYÜK DOĞAL TAŞ FUARINA 40 FİRMA İLE KATILACAĞIZ"

Aydın Dinçer, milli katılım gösterecekleri ABD'deki The Global  Tile&Stone Experince Fuarı hakkında da değerlendirmelerde bulundu.

ABD'nin en büyük doğal taş fuarı The Global Tile & Stone Experince'nin  dünya çapında en önemli üç fuardan biri olduğuna işaret eden Dinçer, şunları  kaydetti:

"Her yıl ABD’nin farklı bir şehrinde gerçekleştirilen, bu yıl 9-12  Nisan 2019'da Florida Eyaleti'nin Orlando şehrinde gerçekleşecek fuar, bu yıl 30.  kez düzenleniyor. İstanbul Maden İhracatçıları Birliği olarak 18 yıldır  düzenlediğimiz milli katılım organizasyonunu bu yıl bin 134,6 metrekare alanda 40  doğal taş sektörü firmamız ile gerçekleştireceğiz. Fuarda Türk doğal taşlarının  tanıtımının en iyi şekilde yapılması için çalışıyoruz. Tanıtım çalışmaları  kapsamında fuarın çanta sponsorluğunu aldık. Fuara kayıt için gelen her  ziyaretçiye TurkishStones logolu çantalarımız verilecek. Bu şekilde fuarın her  yerinde markamız yer alacak. Ayrıca yine milli katılım alanımızda yer alacak  Türkiye Tanıtım Standı'nda ülkemizi ve Türk doğal taşlarını tanıtıcı faaliyetler  yer alacak."

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma