Dünyaca Ünlü AG Platformu Binocular’ı satın aldı

Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile fiziksel dünyayı anında hayata geçiren Blippar, Layar’dan sonra sanal deneyim uygulama ajansı Binocular’ı satın aldı

04.11.2015 Cuma 11:07

Güncelleme : 04.11.2015 Cuma 11:29

Sanal prova üzerine uzmanlaşmış, Austin, Teksas merkezli Binocular, şimdiye kadar Beyaz Saray, Google, Disney, Apple, Nike, Microsoft, IBM, Dell, Sony, Audi ve Olimpiyatlar gibi pek çok kurum ve organizasyon için sanal deneme uygulamaları geliştiren bir teknoloji ajansı.
   
Firma, geçtiğimiz yıl dünyadaki güneş gözlüklerinin yüzde 75’ini üreten ve aralarında Ray-Ban, Miu Miu, Armani, Dolce & Gabbana, DKNY, Tiffany gibi ünlü markalara güneş gözlüğü üreten Luxotica için Glasses.com uygulamasını geliştirerek kullanıcıların, akıllı telefon kullanarak çok gerçekçi çizimlerle güneş gözlüklerini prova etmelerini sağlamıştı.
   
Uygulama, “En İyi Teknoloji Kullanımı” dalında 2014’te Cannes Lions Bronz Ödülü almıştı.
   
Anlaşmanın şartları açıklanmamış olsa da, Blippar CEO’su ve kurucusu Ambrish Mitra, birlikte çalıştığı her bir ticari marka için on milyonlar değerindeki ilişkileri sebebiyle Binocular’ın alım itibariyle kârlı olduğunu dile getirdi.
   
Bu yıl Mart ayında 45 milyon dolar yatırım alan Blippar, geçtiğimiz yıl Amsterdam merkezli artırılmış gerçeklik uygulaması Layar’ı da bünyesine katmıştı. Blippar’ın kullanıcı sayısı tüm dünyada 50 milyonu geçmiş durumda.

   
BLİPPAR TÜRKİYE CEO’SU ZEHRA ÖNEY

   
Blippar dünya hedefli büyüme stratejisi ile değerli satın almalar yaparak sağlam bir şekilde büyüyor. Son yapmış olduğumuz Binocular satın alımından sonra markaların deneysel pazarlama alanındaki eksiklerini tamamlayıp onlarla kurulmuş ilişkilerimizi sağlamlaştırmakla kalmayıp, Binocular’ın ürettiği etkileyici teknolojiyi de Blippar sayesinde geliştirme fırsatına sahip olduk. Böylece önümüzdeki günlerde Blippar Türkiye olarak birlikte çalıştığımız markalara “sanal prova” alanında daha fazla içerik sunma imkânına sahip olacağız. Bu uygulamalar bilhassa kişisel bakım ve moda markalarınn deneysel pazarlamada çok ileri teknolojileri kullanabilmeleri ve tüketicilerine gerçek bir deneyimi sunabilmeleri için önemli bir alt yapı olacaktır.

"
En Çok Okunan Haberler

`ABD enflasyonu hisseler için önem taşıyor`

Euro Bölgesi`nde yatırımcı güveni toparlanıyor

Bakanlıktan altın ithalatı kotasıyla ilgili açıklama

`Temel göstergelere göre enflasyon yavaşlıyor`

`Haziranda faiz indirimi ihtimali güçlendi`

S. Arabistan petrolde fiyat artışına gitti

Avustralya`da iş ilanları sayısı artış gösterdi

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Altın fiyatları haftaya nasıl başladı?

Dolar bugün kaç TL? 

Borsa yatay açıldı