EPDK`dan İGDAŞ`a fatura soruşturması

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz, İstanbul`da abonelerden gelen şikayetler üzerine doğal gaz faturalarının incelendiğini belirterek, "Gelen şikayetlere baktığımızda mevzuata aykırı sürelerde fatura düzenlendiğini tespit ettik. Bu durum haliyle vatandaşlarımızın faturasını oldukça yükseltmiş. Derhal soruşturma başlattık, gerekeni yapacağız" ifadelerini kullandı.

06.05.2020 Cuma 10:14

Güncelleme : 07.05.2020 Cuma 09:38

EPDK'den yapılan yazılı açıklamada, salgın döneminde özellikle karantina bölgeleri için kıyasen fatura uygulamasına geçildiği hatırlatıldı.

Türkiye'nin büyük bölümünde elektrik ve doğal gaz faturalarının  düzenlenmesi için sayaçların okunduğu belirtilen açıklamada, İstanbul’da ikamet  eden doğal gaz abonelerinden yoğun şekilde gelen yüksek fatura şikayetlerinin tek  tek incelendiği ve İGDAŞ'ın mevzuata aykırı sürelerde abonelere fatura  düzenlediğinin tespit edildiği vurgulandı.

Doğal Gaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliğine göre  abonelere kesilecek faturaların kapsamının ortalama 25 günden az 35 günden fazla  olmaması gerektiği hatırlatılarak, İGDAŞ'ın vatandaşlara 40-45 günlük fatura  kestiği aktarıldı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen EPDK Başkanı Yılmaz, "Gelen  şikayetlere baktığımızda mevzuata aykırı sürelerde fatura düzenlendiğini tespit  ettik. Bu durum haliyle vatandaşlarımızın faturasını oldukça yükseltmiş. Derhal  soruşturma başlattık, gerekeni yapacağız." ifadelerini kullandı.

Yılmaz, şunları kaydetti:

"Sayaçların okunma süreleri belli. Bütün şirketler de ona göre  sorumluluklarını bilecek, titizlikle görev yapacak. Sayaçları okurken, faturaları  düzenlerken tüketicinin kafasında soru işareti oluşturursanız, vatandaşı mağdur  ederseniz el birliği ile bugünlere getirdiğimiz koskoca bir sektöre zarar  verirsiniz. EPDK olarak bu konuda çok hassasız. Dağıtım şirketleri 25 yıldır, biz  de kurum olarak 18 yıldır bu sürecin içindeyiz. Doğal gaz sektöründe  faturalandırmalar ile ilgili daha önce böylesi şikayetlerle karşılaşmamıştık.  Bundan sonra da tekrarlanmamasını, uzun yıllara dayalı bu güvenin zedelenmemesini  umuyoruz.

Özel şirket olsun, belediye iştiraki olsun bizim için farklı değil.  İçinden geçtiğimiz bu süreçte vatandaşlarımızın mağdur edilmesine, sektörümüze  halel gelmesine asla müsaade etmeyiz. Vatandaşımız rahat olsun, bize güvensin.  Onlara bir cep telefonu, bir mail kadar yakınız. Faturalarla şüphesi olan  kurumumuzun internet sitesi üzerinden bize başvursun. Şikayetleri tek tek  inceliyor ve gerekli adımları atıyoruz. İGDAŞ soruşturması sonucunda da Kurulumuz  mevzuata aykırılığı sabit görürse gerekli yaptırımları uygulayacağız."

"
En Çok Okunan Haberler

Merkez Bankası`nın rezervleri açıklandı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak

`Fed bu yıl sadece bir kez faiz indirecek`

Bitcoin ETF`lerinden rekor çıkış oldu

`Doğru yolda olduğumuzdan emin oluyoruz`

ABD Hazinesi gelecek hafta tahvil ihraç edecek

Google yüzlerce çalışanını işten çıkardı

Güney Kore`de enflasyon %3`ün altına indi

Microsoft, Malezya`ya yatırım yapacak

Wall Street`te endeksler karışık seyretti

`Faiz indirimi için daha zaman var`

Fed faiz kararını açıkladı

Doğal gaz tarifesinde değişiklik yapılmadı

TL mevduatta stopaj oranları değişti

Binance`ın kurucusuna 4 ay hapis

ABD`de mortgage faizi artışını sürdürdü