`Fiyatla rekabet tıkanma noktasına geldi`

Rekabet Kurumu Başkanı Ömer Torlak, pek çok sektörde artık fiyatla rekabetin tıkanma noktasına geldiğini belirterek, "O halde yapılacak şey talebi çekmek için daha nitelikli inovatif çözümler sunmak, yani kaliteye odaklanmak." dedi.

26.09.2017 Cuma 17:36

Güncelleme : 27.09.2017 Cuma 10:10

Türkiye Kalite Derneği Ankara Şubesi tarafından düzenlenen Rekabet ve  Kalite Paneli, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesinde yapıldı.

Rekabet Kurumu Başkanı Ömer Torlak, panelde yaptığı konuşmada, nihai hedeflerinin ekonomide  rekabetçi yapı oluşturarak tüketici refahını artıracak iş ve işlemlere kurum  kararları ile katkı sağlamak olduğunu belirterek, "Başka bir deyişle tüketici  talebine uygun, daha nitelikli ve kaliteli ürünlerin pazara sunulması ve  işletmelerin pazara girişlerinin engellenmemesine katkı sağlıyoruz. Bunu  başarırsak tam rekabete yakın piyasaya şartlarına ulaşma imkanımız var."  ifadesini kullandı.

Fiyatın, artık rekabetin en önemli enstrümanı olmaktan çıktığına  işaret eden Torlak, bu nedenle işletmelerin yenilikçi ve inovatif çözümlere  yönelmek zorunda olduğunu söyledi.

Torlak, adil rekabet ortamında faaliyet gösteren firmaların pazar  paylarını artırmalarının başlıca iki yolu olduğuna değinerek, "Kendi karlarından  feragat ederek pazar paylarını artırabilirler. Pek çok sektörde fiyatla rekabet  tıkanma noktasına geldi. O halde yapılacak şey talebi çekmek için daha nitelikli  inovatif çözümler sunmak, yani kaliteye odaklanmak." değerlendirmesinde bulundu.

"REKABET STRATEJİSİNE İHTİYAÇ VAR"

Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarı Lutfihak Alpkan da Türkiye'nin  uluslararası alanda rekabet gücünü artırmak için bir stratejiye ihtiyacı olduğunu  söyledi.

Alpkan, dünyada rekabet edecek kurumları oluşturma sürecinin devam  ettiğini dile getirerek, Türkiye'nin markalaşma ve rekabet imkanları elde etmede  tarihi ve coğrafi avantajları bulunduğunu vurguladı.

Bölgede oluşacak barışın en fazla katkı sağlayacağı ülkenin Türkiye  olduğuna dikkati çeken Alpkan, “Bölgede barış olması Türkiye'yi yeniden cazibe  merkezi haline getirecek." dedi.

"ÜLKE ALGISINA ÖNEM VERİLMELİ"

Pegasus Üst Yöneticisi (CEO) Mehmet Nane de şirkette kendisine bağlı  bir inovasyon takımı kurduğunu ve bu takımın yeni fikirler geliştirilmesinden  sorumlu olduğunu anlattı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekili Süleyman Kocasert de  rekabette algının önemine dikkati çekerek, “Dünyanın en iyi ayakkabısını yapın  İtalya’daki bir firma algısı nedeniyle sizden önde başlıyor. Fransa’daki bir  parfüm firmasının algısı da öyle. Algısı yüzünden bu firmalar sizden önde.”  değerlendirmesinde bulundu.

Kocasert, rekabette öne çıkmak için markalaşmaya ve ülke algısına önem  verilmesi gerektiğini vurguladı.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma