Garantili köprüye kredi yağdı

28.05.2014 Cuma 10:15

Güncelleme : 28.05.2014 Cuma 10:15

Hükümet’in Hazine Garantisi sağladığı üçüncü köprü Boğaz köprüsüne kredi yağdı.  7 banka tarafından karşılanacak proje finansmanı için ilk imzalar atıldı. 9 yıl vadeli ve 2.3 milyar dolar tutarında olacak proje finansmanı, Cumhuriyet tarihinde "greenfield" (sıfırdan hayata geçirilen) bir projeye tek seferde sağlanan en yüksek tutarlı proje finansman kredisi oldu.
Finansman Garantibank International, Garanti Bankası, Halk Bankası, İş Bankası, Vakıflar Bankası, Ziraat Bankası ve Yapı ve Kredi Bankası tarafından karşılanacak. 
Köprüyü inşa eden konsorsiyum ortaklarından İtalyan Astaldi, üçüncü boğaz köprüsünün inşası  ve sonraki yönetim için Türk bankalarından 2.3 milyar dolarlık kredi sağlandığını  bildirdi. Projenin dörtte birinin tamamlandığı belirtilen duyuruda, yapılan  anlaşmanın inşaat faaliyetleri için kullanılacak ilk kredi diliminin ödenmesini  kapsadığı ifade edildi. 
Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden sonra İstanbul  Boğazı'na yapılan 3. Köprü çoğunluğu  Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilecek.  yüksek mühendislik ve  teknoloji ürünü 3. köprü üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı  seviyede geçecek. 
3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği,  1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan, "dünyanın en uzun"  ve "en geniş" asma köprüsü olacak. Köprü, 320 metreyi aşan yüksekliği ile  dünyanın en yüksek kuleye sahip köprüsü özelliği taşıyacak. 
Yapımına, 2013'te başlanan ve 2015'te tamamlanması hedeflenen 3. Boğaz  Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alacak.  Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray  ve İstanbul metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı,  Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. havalimanı da birbirine bağlanacak.  
Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, "yap, işlet, devret" modeliyle  gerçekleştirilecek. 4,5 milyar lira (2,3 milyar dolar) yatırım bedeline sahip  projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş-Astaldi  Konsorsiyumu tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma, Denizcilik ve  Haberleşme Bakanlığına teslim edilecek. 
Hazine Garantisi tartışma yaratttı 
Hazine Müsteşarlığı’nın 10 yıl aradan sonra ilk kez özel sektör tarafından gerçekleştirilen bir projeye ‘devlet güvencesi’ sağlaması tartışmaları da beraberinde getirmişti.  Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise bu konuda şunları söylemişti: “Bu yatırımlar ekonomik olarak gerçekleştirilebilir ve bizim ihtiyaç duyduğumuz yatırımlar. Yani Hazine'nin garantisi ya da desteği olsun ya da olmasın çok da büyük bir fark yaratmayacaktır."

Hükümet’in Hazine Garantisi sağladığı üçüncü köprü Boğaz köprüsüne kredi yağdı.  7 banka tarafından karşılanacak proje finansmanı için ilk imzalar atıldı. 9 yıl vadeli ve 2.3 milyar dolar tutarında olacak proje finansmanı, Cumhuriyet tarihinde "greenfield" (sıfırdan hayata geçirilen) bir projeye tek seferde sağlanan en yüksek tutarlı proje finansman kredisi oldu.
Finansman Garantibank International, Garanti Bankası, Halk Bankası, İş Bankası, Vakıflar Bankası, Ziraat Bankası ve Yapı ve Kredi Bankası tarafından karşılanacak. 
Köprüyü inşa eden konsorsiyum ortaklarından İtalyan Astaldi, üçüncü boğaz köprüsünün inşası  ve sonraki yönetim için Türk bankalarından 2.3 milyar dolarlık kredi sağlandığını  bildirdi. Projenin dörtte birinin tamamlandığı belirtilen duyuruda, yapılan  anlaşmanın inşaat faaliyetleri için kullanılacak ilk kredi diliminin ödenmesini  kapsadığı ifade edildi. 

Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden sonra İstanbul  Boğazı'na yapılan 3. Köprü çoğunluğu  Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilecek.  yüksek mühendislik ve  teknoloji ürünü 3. köprü üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı  seviyede geçecek. 
3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği,  1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan, "dünyanın en uzun"  ve "en geniş" asma köprüsü olacak. Köprü, 320 metreyi aşan yüksekliği ile  dünyanın en yüksek kuleye sahip köprüsü özelliği taşıyacak. 

Yapımına, 2013'te başlanan ve 2015'te tamamlanması hedeflenen 3. Boğaz  Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alacak.  Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray  ve İstanbul metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı,  Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. havalimanı da birbirine bağlanacak.  
Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, "yap, işlet, devret" modeliyle  gerçekleştirilecek. 4,5 milyar lira (2,3 milyar dolar) yatırım bedeline sahip  projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş-Astaldi  Konsorsiyumu tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma, Denizcilik ve  Haberleşme Bakanlığına teslim edilecek. 

Hazine Garantisi tartışma yaratttı 
Hazine Müsteşarlığı’nın 10 yıl aradan sonra ilk kez özel sektör tarafından gerçekleştirilen bir projeye ‘devlet güvencesi’ sağlaması tartışmaları da beraberinde getirmişti.  Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise bu konuda şunları söylemişti: “Bu yatırımlar ekonomik olarak gerçekleştirilebilir ve bizim ihtiyaç duyduğumuz yatırımlar. Yani Hazine'nin garantisi ya da desteği olsun ya da olmasın çok da büyük bir fark yaratmayacaktır."

Hükümet’in Hazine Garantisi sağladığı üçüncü köprü Boğaz köprüsüne kredi yağdı.  7 banka tarafından karşılanacak proje finansmanı için ilk imzalar atıldı. 9 yıl vadeli ve 2.3 milyar dolar tutarında olacak proje finansmanı, Cumhuriyet tarihinde "greenfield" (sıfırdan hayata geçirilen) bir projeye tek seferde sağlanan en yüksek tutarlı proje finansman kredisi oldu.
Finansman Garantibank International, Garanti Bankası, Halk Bankası, İş Bankası, Vakıflar Bankası, Ziraat Bankası ve Yapı ve Kredi Bankası tarafından karşılanacak. 
Köprüyü inşa eden konsorsiyum ortaklarından İtalyan Astaldi, üçüncü boğaz köprüsünün inşası  ve sonraki yönetim için Türk bankalarından 2.3 milyar dolarlık kredi sağlandığını  bildirdi. Projenin dörtte birinin tamamlandığı belirtilen duyuruda, yapılan  anlaşmanın inşaat faaliyetleri için kullanılacak ilk kredi diliminin ödenmesini  kapsadığı ifade edildi. 

Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden sonra İstanbul  Boğazı'na yapılan 3. Köprü çoğunluğu  Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilecek.  yüksek mühendislik ve  teknoloji ürünü 3. köprü üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı  seviyede geçecek. 
3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği,  1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan, "dünyanın en uzun"  ve "en geniş" asma köprüsü olacak. Köprü, 320 metreyi aşan yüksekliği ile  dünyanın en yüksek kuleye sahip köprüsü özelliği taşıyacak. 

Yapımına, 2013'te başlanan ve 2015'te tamamlanması hedeflenen 3. Boğaz  Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alacak.  Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray  ve İstanbul metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı,  Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. havalimanı da birbirine bağlanacak.  
Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, "yap, işlet, devret" modeliyle  gerçekleştirilecek. 4,5 milyar lira (2,3 milyar dolar) yatırım bedeline sahip  projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş-Astaldi  Konsorsiyumu tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma, Denizcilik ve  Haberleşme Bakanlığına teslim edilecek. 

Hazine Garantisi tartışma yaratttı 
Hazine Müsteşarlığı’nın 10 yıl aradan sonra ilk kez özel sektör tarafından gerçekleştirilen bir projeye ‘devlet güvencesi’ sağlaması tartışmaları da beraberinde getirmişti.  Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise bu konuda şunları söylemişti: “Bu yatırımlar ekonomik olarak gerçekleştirilebilir ve bizim ihtiyaç duyduğumuz yatırımlar. Yani Hazine'nin garantisi ya da desteği olsun ya da olmasın çok da büyük bir fark yaratmayacaktır."

Hükümet’in Hazine Garantisi sağladığı üçüncü köprü Boğaz köprüsüne kredi yağdı.  7 banka tarafından karşılanacak proje finansmanı için ilk imzalar atıldı. 9 yıl vadeli ve 2.3 milyar dolar tutarında olacak proje finansmanı, Cumhuriyet tarihinde "greenfield" (sıfırdan hayata geçirilen) bir projeye tek seferde sağlanan en yüksek tutarlı proje finansman kredisi oldu.
Finansman Garantibank International, Garanti Bankası, Halk Bankası, İş Bankası, Vakıflar Bankası, Ziraat Bankası ve Yapı ve Kredi Bankası tarafından karşılanacak. 

Köprüyü inşa eden konsorsiyum ortaklarından İtalyan Astaldi, üçüncü boğaz köprüsünün inşası  ve sonraki yönetim için Türk bankalarından 2.3 milyar dolarlık kredi sağlandığını  bildirdi. Projenin dörtte birinin tamamlandığı belirtilen duyuruda, yapılan  anlaşmanın inşaat faaliyetleri için kullanılacak ilk kredi diliminin ödenmesini  kapsadığı ifade edildi. 

Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden sonra İstanbul  Boğazı'na yapılan 3. Köprü çoğunluğu  Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilecek.  yüksek mühendislik ve  teknoloji ürünü 3. köprü üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı  seviyede geçecek. 
3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği,  1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan, "dünyanın en uzun"  ve "en geniş" asma köprüsü olacak. Köprü, 320 metreyi aşan yüksekliği ile  dünyanın en yüksek kuleye sahip köprüsü özelliği taşıyacak. 

Yapımına, 2013'te başlanan ve 2015'te tamamlanması hedeflenen 3. Boğaz  Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alacak.  Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray  ve İstanbul metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı,  Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. havalimanı da birbirine bağlanacak.  
Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, "yap, işlet, devret" modeliyle  gerçekleştirilecek. 4,5 milyar lira (2,3 milyar dolar) yatırım bedeline sahip  projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş-Astaldi  Konsorsiyumu tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma, Denizcilik ve  Haberleşme Bakanlığına teslim edilecek. 

Hazine Garantisi tartışma yaratttı 
Hazine Müsteşarlığı’nın 10 yıl aradan sonra ilk kez özel sektör tarafından gerçekleştirilen bir projeye ‘devlet güvencesi’ sağlaması tartışmaları da beraberinde getirmişti.  Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise bu konuda şunları söylemişti: “Bu yatırımlar ekonomik olarak gerçekleştirilebilir ve bizim ihtiyaç duyduğumuz yatırımlar. Yani Hazine'nin garantisi ya da desteği olsun ya da olmasın çok da büyük bir fark yaratmayacaktır."

Hükümet’in Hazine Garantisi sağladığı üçüncü köprü Boğaz köprüsüne kredi yağdı.  7 banka tarafından karşılanacak proje finansmanı için ilk imzalar atıldı. 9 yıl vadeli ve 2.3 milyar dolar tutarında olacak proje finansmanı, Cumhuriyet tarihinde "greenfield" (sıfırdan hayata geçirilen) bir projeye tek seferde sağlanan en yüksek tutarlı proje finansman kredisi oldu.
Finansman Garantibank International, Garanti Bankası, Halk Bankası, İş Bankası, Vakıflar Bankası, Ziraat Bankası ve Yapı ve Kredi Bankası tarafından karşılanacak. 
Köprüyü inşa eden konsorsiyum ortaklarından İtalyan Astaldi, üçüncü boğaz köprüsünün inşası  ve sonraki yönetim için Türk bankalarından 2.3 milyar dolarlık kredi sağlandığını  bildirdi. Projenin dörtte birinin tamamlandığı belirtilen duyuruda, yapılan  anlaşmanın inşaat faaliyetleri için kullanılacak ilk kredi diliminin ödenmesini  kapsadığı ifade edildi. 

Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden sonra İstanbul  Boğazı'na yapılan 3. Köprü çoğunluğu  Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilecek.  yüksek mühendislik ve  teknoloji ürünü 3. köprü üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı  seviyede geçecek. 
3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği,  1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan, "dünyanın en uzun"  ve "en geniş" asma köprüsü olacak. Köprü, 320 metreyi aşan yüksekliği ile  dünyanın en yüksek kuleye sahip köprüsü özelliği taşıyacak. 

Yapımına, 2013'te başlanan ve 2015'te tamamlanması hedeflenen 3. Boğaz  Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alacak.  Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray  ve İstanbul metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı,  Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. havalimanı da birbirine bağlanacak.  
Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, "yap, işlet, devret" modeliyle  gerçekleştirilecek. 4,5 milyar lira (2,3 milyar dolar) yatırım bedeline sahip  projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş-Astaldi  Konsorsiyumu tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma, Denizcilik ve  Haberleşme Bakanlığına teslim edilecek. 

Hazine Garantisi tartışma yaratttı 
Hazine Müsteşarlığı’nın 10 yıl aradan sonra ilk kez özel sektör tarafından gerçekleştirilen bir projeye ‘devlet güvencesi’ sağlaması tartışmaları da beraberinde getirmişti.  Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise bu konuda şunları söylemişti: “Bu yatırımlar ekonomik olarak gerçekleştirilebilir ve bizim ihtiyaç duyduğumuz yatırımlar. Yani Hazine'nin garantisi ya da desteği olsun ya da olmasın çok da büyük bir fark yaratmayacaktır."

Hükümet’in Hazine Garantisi sağladığı üçüncü köprü Boğaz köprüsüne kredi yağdı.  7 banka tarafından karşılanacak proje finansmanı için ilk imzalar atıldı. 9 yıl vadeli ve 2.3 milyar dolar tutarında olacak proje finansmanı, Cumhuriyet tarihinde "greenfield" (sıfırdan hayata geçirilen) bir projeye tek seferde sağlanan en yüksek tutarlı proje finansman kredisi oldu.
Finansman Garantibank International, Garanti Bankası, Halk Bankası, İş Bankası, Vakıflar Bankası, Ziraat Bankası ve Yapı ve Kredi Bankası tarafından karşılanacak. 
Köprüyü inşa eden konsorsiyum ortaklarından İtalyan Astaldi, üçüncü boğaz köprüsünün inşası  ve sonraki yönetim için Türk bankalarından 2.3 milyar dolarlık kredi sağlandığını  bildirdi. Projenin dörtte birinin tamamlandığı belirtilen duyuruda, yapılan  anlaşmanın inşaat faaliyetleri için kullanılacak ilk kredi diliminin ödenmesini  kapsadığı ifade edildi. 

Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden sonra İstanbul  Boğazı'na yapılan 3. Köprü çoğunluğu  Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilecek.  yüksek mühendislik ve  teknoloji ürünü 3. köprü üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı  seviyede geçecek. 
3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği,  1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan, "dünyanın en uzun"  ve "en geniş" asma köprüsü olacak. Köprü, 320 metreyi aşan yüksekliği ile  dünyanın en yüksek kuleye sahip köprüsü özelliği taşıyacak. 

Yapımına, 2013'te başlanan ve 2015'te tamamlanması hedeflenen 3. Boğaz  Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alacak.  Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray  ve İstanbul metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı,  Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. havalimanı da birbirine bağlanacak.  
Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, "yap, işlet, devret" modeliyle  gerçekleştirilecek. 4,5 milyar lira (2,3 milyar dolar) yatırım bedeline sahip  projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş-Astaldi  Konsorsiyumu tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma, Denizcilik ve  Haberleşme Bakanlığına teslim edilecek. 

Hazine Garantisi tartışma yaratttı 
Hazine Müsteşarlığı’nın 10 yıl aradan sonra ilk kez özel sektör tarafından gerçekleştirilen bir projeye ‘devlet güvencesi’ sağlaması tartışmaları da beraberinde getirmişti.  Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise bu konuda şunları söylemişti: “Bu yatırımlar ekonomik olarak gerçekleştirilebilir ve bizim ihtiyaç duyduğumuz yatırımlar. Yani Hazine'nin garantisi ya da desteği olsun ya da olmasın çok da büyük bir fark yaratmayacaktır."


"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma