Güncelleme : 22.03.2017 Cuma 15:27
Chobani markasıyla ABD’de gıda sektörünün başarılı isimleriden biri haline gelen iş adamı Hamdi Ulukaya, dünyaca ünlü Fast Company dergisinin kapağına yerleşti.
Fast Company, "Göçmen, CEO, Milyarder” başlığıyla yayınladığı kapakta "Chobani’nin kurucusu Hamdi Ulukaya Amerika’nın kültür savaşını nasıl kazanıyor"anonsunu kullandı. Rob Brunner imzasıyla yayınlanan 12 sayfalık dosyada Ulukaya’nın İngilizce bilmeyen genç bir antikapitalist olarak Türkiye’den Amerika’ya gidişinden yoğurt pazarını domine eden dev bir marka yaratmasına kadar geçen tüm süreç ayrıntılarıyla ele alınıyor.
'21. YÜZYIL İÇİN YENİ LİDERLİK MODELİ'
Makalede, Hamdi Ulukaya'nın insancıl değerlerle sert rekabeti bir şekilde bağdaştırarak Chobani’yi multi-milyar dolarlık bir yoğurt devi haline getirdiği ifade ediliyor. Dergi, Ulukaya'nın “ilerici kapitalizm” anlayışının 21. yüzyıl için yeni bir liderlik modeli ortaya koyduğunun altını çiziyor.