Hazır giyim 15 milyar dolar fazla verdi

Türkiye`nin ihracatında otomotivin ardından ikinci sırada yer alan hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, geçen yıl 17 milyar 642 milyon dolarlık döviz girdisi sağlarken, dış ticarette 15 milyar dolar fazla verdi.

12.02.2019 Cuma 11:26

Güncelleme : 13.02.2019 Cuma 10:43

Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB) Başkanı Nüvit Gündemir, AA muhabirine yaptığı açıklamada, birlik ihracatlarının  geçen yıl 2017'ye göre yüzde 14,72 artışla 634,5 milyon dolara ulaştığını  söyledi.

Bursa'nın hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe en fazla dış satım  gerçekleştirdiği ürün gruplarının, ihracat büyüklüğüne göre kadın dış giyim, suni  sentetik ev tekstili, erkek dış giyim, pamuklu ev tekstilinin oluşturduğunu  belirten Gündemir, "Bu ürün gruplarımızın yanı sıra pamuklu yatak kıyafetleri,  erkek iç giyim, kadın iç giyim, suni sentetik yatak kıyafetleri ve pamuklu spor  giysilerinde de önemli düzeyde ihracatlar gerçekleştiriliyor." dedi.

Geçen yılı, dünya genelinde çalkantılı geçmesine rağmen sektörün  başarıyla geride bıraktığını vurgulayan Gündemir, şöyle konuştu:

"Birliğimizin geçen yıl ülkeler bazında ihracatında ilk 5 ülke  sırasıyla İspanya, Almanya, İngiltere, Belçika ve Hollanda oldu. Birliğimizin  İspanya'ya ihracatı yüzde 12,6 artışla 205 milyon dolar olurken, Almanya'ya dış  satım yüzde 5 yükselerek 88,8 milyon dolar oldu. İhracatımızda üçüncü sırada yer  alan İngiltere'ye ise yüzde 24 artış ile 61 milyon dolarlık ürün sattık. Bölgesel  düzeyde son derece başarılı olmuş markalara sahibiz. Ülke olarak Avrupa  Birliği'nin, Kuzey Amerika'nın teknik ve sağlık standartlarına tam uyumlu yüksek  kaliteli ürünler üretebiliyoruz. Henüz global markalara sahip değiliz. Değer  zincirinin her halkasında küresel oyuncular yaratmamız gerekiyor."

2014'TEN SONRA EN YÜKSEK İHRACAT RAKAMI

Tasarımcılarla sanayicilerin daha sıkı iş birlikleri kurmaları  gerektiğini vurgulayan Gündemir, "Tasarımcılarımızın yarattığı katma değeri  sektörün kaliteli üretimi ile daha fazla buluşturup bunu kendi markalarımızı  büyütmekte kullanmalıyız ayrıca ihracatımızın teknoloji yoğunluğunu ve değerini  artırmamız gerekiyor. Rekabet gücümüzü artırmak için Ar-Ge'ye yatırım yapmaya  devam etmemiz gerekiyor. Katma değeri yüksek, orijinal tasarımlı ürünlerin  ihracatı ile uluslararası pazarlarda başarı sağlayabilir ve küresel piyasalarda  firmalarımızın yerlerini güçlendirebiliriz." ifadesini kullandı.

Dünyanın en büyük hazır giyim şirketleri ile birlikte yürütülen çok  sayıda başarılı operasyon bulunduğuna dikkati çeken Gündemir, şunları kaydetti:

"Türkiye hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı ise geçen yıl yüzde 3,6  artış ile 17 milyar 642 milyon dolar olarak gerçekleşti. Sektörümüz 2014 yılının  ardından en yüksek ikinci düzeyine erişti. Türkiye hazır giyimcileri, bugün  toplamda 210 ülke ve serbest bölgeye ihracat gerçekleştiriyor ve sektörde  dünyanın sayılı ülkelerinden birisiyiz. Hazır Giyim ve konfeksiyon sektörü,  Türkiye ihracatında ikinci sırada yer alıyor. Ülkemizin toplam ihracatının yüzde  10,5'ini oluşturuyor. Türkiye hazır giyim sektörü, bugün ülkemizin cari açık  sorununun üstesinden gelinmesi noktasında en fazla katkıyı sunan lider sektör  konumundadır. Sektör olarak 2018 yılı sonu itibarıyla yaklaşık 15 milyar dolar  dış ticaret fazlası vermeyi başardık."

"
En Çok Okunan Haberler

Merkez Bankası`nın rezervleri açıklandı

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Borsada tüm zamanların rekoru

`Fed bu yıl sadece bir kez faiz indirecek`

Bitcoin ETF`lerinden rekor çıkış oldu

`Doğru yolda olduğumuzdan emin oluyoruz`

ABD Hazinesi gelecek hafta tahvil ihraç edecek

Google yüzlerce çalışanını işten çıkardı

Güney Kore`de enflasyon %3`ün altına indi

Microsoft, Malezya`ya yatırım yapacak

Wall Street`te endeksler karışık seyretti

`Faiz indirimi için daha zaman var`

Fed faiz kararını açıkladı

Doğal gaz tarifesinde değişiklik yapılmadı

Altın fiyatlarında ‘Fed’ etkisi

Dolar bugün ne kadar oldu?