Her iki aboneden biri 4,5G`yi seçti

Türkiye`de toplam 73,8 milyon mobil aboneden 33 milyon 517 bin 845`i 4,5G`yi tercih etti.

22.06.2016 Cuma 11:58

Güncelleme : 22.06.2016 Cuma 12:29

Türkiye'de 73,8 milyon mobil aboneden 33,5 milyonu, neredeyse her iki aboneden biri, yüksek mobil internet hızı ve daha fazla data kapasitesi sunan 4,5G teknolojisini seçti.

AA muhabirinin, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) bilişim sektöründe 2016 yılı birinci çeyrek raporundan yaptığı derlemeye göre, 2003'ten itibaren her yıl istikrarlı büyüyen bilişim sektörü, bu yıl da büyümeye devam etti.

Bu yılın mart sonu itibarıyla Türkiye’de yaklaşık yüzde 93,7 penetrasyon (kullanıcısı sayısının nüfusa oranlanması) oranına karşılık gelen, makineler arası iletişim (M2M) aboneleri dahil toplam 73 milyon 807 bin 321 mobil abone bulunuyor.

Diğer hizmetlere göre göreceli olarak daha yeni bir hizmet olan makineler arası iletişim (M2M) hizmetleri, elektronik haberleşme sektöründe önemli bir yer tutmaya başlarken, söz konusu dönemde 3,4 milyon aboneye ulaştı. 1 Nisan 2016'da başlayan 4,5G hizmeti için toplam abone sayısı 30 Mayıs 2016 itibarıyla 33 milyon 517 bin 845 kişiye ulaştı. Böylece neredeyse her iki aboneden biri 4,5G'yi tercih etmiş oldu. Aynı tarih itibarıyla cihazı ve SIM kartı uyumlu aktif 4,5G abone sayısı ise 12 milyon 84 bin 64 oldu.

Temmuz 2009’da sunulmaya başlanılan 3G abone sayısı, bu yılın ilk çeyreğinde 65 milyon 949 bin 652’ye ulaşırken, 3G hizmetiyle mobil bilgisayardan ve cepten internet hizmeti alan mobil genişbant abone sayısı da 41 milyon 947 bin 789’a yükseldi.

Bu yılın ilk çeyreğinde toplam mobil internet kullanım miktarı ise 194 bin 558 terabyte olarak gerçekleşti. Söz konusu dönemde ön ödemeli mobil genişbant abone sayısı 18 milyon 552 bin 234, faturalı mobil genişbant abone sayısı ise 23 milyon 364 bin 258 olarak gerçekleşti.

Avrupa ülkeleri içinde en yüksek mobil penetrasyon oranına sahip ülkeler Finlandiya, Yunanistan, Avusturya, Danimarka ve İsveç olurken, incelenen ülkelerin ortalama mobil penetrasyon oranı yaklaşık yüzde 135 olarak görüldü. Türkiye’de ise Mart 2016 itibarıyla mobil penetrasyon oranı yaklaşık yüzde 94 seviyesinde bulunuyor.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak