Hızlı tüketim harcamaları arttı

Hızlı tüketim harcamaları Mayıs`ta yıllık yüzde 6,5 arttı.

01.07.2015 Cuma 14:02

Güncelleme : 01.07.2015 Cuma 14:43

Hızlı tüketim harcamaları Mayıs 2015’te, Mayıs 2014’e göre yüzde 6,5 arttı.

GfK Tüketici Paneli kapsamında barkod okuyucu cihazlar ile Türkiye’de 10.000 hanenin hızlı tüketim alışverişleri düzenli olarak kayıt altına alınıyor. 

Panel verilerine göre  aynı ayda harcamalar Nisan 2015’e göre yüzde 1,0 arttı.

GfK'nin açıklamasında şu bilgiler verildi:

"Yaşam Biçimleri ve İhtiyaçlar Ekseninde Hızlı Tüketime BakışGfK Tüketici Paneli bünyesinde gerçekleştirilen Yaşam Biçimleri çalışması, hızlı tüketim harcama bilgileriyle bütünleşerek, marka detayında, tüketicilerin yaşam biçimleri hakkında bilgilere ışık tutuyor.

Yaşam Biçimleri ve İhtiyaçlar Ekseninde Hızlı Tüketime Bakış başlığı altında 6400 haneden alınan bilgilere göre yapılan segmentasyon çalışması sonucunda, Geleneğe Tutunanlar (%39), Günü Kurtaranlar (%26), Yeniyi Kucaklayanlar (%25) ve Bugüne Ayak Uyduranlar (%10) olmak üzere 4 ana grup belirlendi ve bu grupların alışveriş davranışları incelendi.

Segmentleri daha detaylı inceleyecek olursak  Geleneğe Tutunanlar segmenti 45 yaş üstü ve C2 SES grubundan oluşmakta. Bu kişilerin çocuklu olma oranı diğer segmentlere göre daha yüksek. Geleneğe Tutunanlar segmentinin yenilikçi olmadığı görülmekte, yeni ürünler almaya ve denemeye açık bir grup değiller, dondurulmuş gıdaya çok sıcak bakmıyorlar ve daha çok evde yemek yiyorlar. Bu grup taze gıda kategorisine yani meyve, sebze, et, tavuk, ekmek, peynir, yumurta gibi ürün gruplarına daha çok para harcıyor.

Alışveriş sıklığı açısından ise yerel zincirler ve bakalları tercih ettikleri görülüyor. Yeniyi Kucaklayanlar segmentine bakacak olursak bu grup ağırlıklı
olarak 45 yaş altı ve AB SES grubundan oluşmakta. Genellikle çocuksuz ve evcil hayvan besleyen ailelerden oluşuyor. Bu segment özellikle
yenilikçi olmasıyla ön plana çıkıyor. Yeni ürün almaya ve yeni şeyler denemeye açıklar. Büyük alışveriş noktalarından alışveriş yapmayı tercih ediyorlar. Taze gıda ürünlerine çok para harcamıyorlar, kişisel bakım alışverişleri diğer segmentlerle karşılaştırıldığı zaman daha fazla. Alışveriş sıklığına baktığımız zaman ise ulusal zincirleri daha çok tercih ettikleri görülüyor.

Bugüne Ayak Uyduranlar segmenti ise daha çok çocuksuz ailelerden oluşuyor. Yeniliklere açık bir segment, risk almaktan çekinmiyorlar. Yeni ürün almaya ve denemeye sıcak bakıyorlar. Bu grubun sebze, et ve balık harcamaları daha az iken, kuru yemiş, meyve, bira ve rakı harcamaları daha fazla. Alışveriş sıklığına bakıldığı zaman ulusal ve yerel zincirler ve indirim marketlerini tercih ettikleri görülüyor.

Günü Kurtaranlar segmentine baktığımızda ise bu grubun ağırlıkla 45 yaş ve altı C1 SES grubundan oluştuğunu görüyoruz. 3 ve daha fazla
çocuk sahibi olma oranı diğer segmentlerle karşılaştırdığında daha yüksek. Bu segment alışkanlıklarını devam ettirme eğiliminde, dolayısıyla yeni ürünlere yaklaşımları pek pozitif değil. Bu grup sigara, ekmek ve bebek maması harcamalarıyla ön plana çıkıyorlar. Alışveriş sıklığı açısından ise indirim marketleri ve bakkalları tercih ediyorlar."

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma