Hızlı tüketim harcamaları arttı

Hızlı tüketim harcamaları Mayıs`ta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 6,5 arttı.

10.07.2015 Cuma 13:03

Güncelleme : 10.07.2015 Cuma 13:41

GfK'nın verilerine göre, hızlı tüketim harcamaları Mayıs'ta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 6,5 arttı.


Araştırma kuruluşu GfK, Mayıs 2015 hızlı tüketim harcamaları sonuçlarını açıkladı.


Buna göre, Türkiye'de hızlı tüketim harcamaları, Mayıs'ta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 6,5 artış gösterdi. Hızlı tüketim harcamaları Mayıs'ta Nisan ayına göre ise yüzde 1 arttı.


GFK tüketici paneli kapsamında barkod okuyucu cihazlar ile Türkiye'de 10 bin hanenin hızlı tüketim alışverişleri düzenli olarak kayıt altına alınıyor.


Hızlı tüketim harcamaları kategorileri, "gıda", "taze gıda", kişisel bakım ve ev bakım ürünleri gibi "gıda dışı" ürünler ve sigara ve evcil hayvan ürünleri gibi "diğer" ürünlerden oluşuyor.


YAŞAM BİÇİMLERİNE GÖRE İHTİYAÇLAR


GFK'nın "Yaşam Biçimleri ve İhtiyaçlar Ekseninde Hızlı Tüketime Bakış" başlığı altında 6 bin 400 haneden alınan bilgilere göre yapılan segmentasyon çalışmasına göre ise "Geleneğe Tutunanlar" (yüzde 39), "Günü Kurtaranlar" (yüzde 26), "Yeniyi Kucaklayanlar" (yüzde 25) ve "Bugüne Ayak Uyduranlar (yüzde 10) olmak üzere 4 ana grup belirlendi ve bu grupların alışveriş davranışları incelendi.


Çocuklu olma oranı diğer segmentlere göre daha yüksek olan 45 yaş üstü, yeni ürünler almaya ve denemeye açık olmayan, daha çok evde yemek yiyen ve dondurulmuş gıdaya çok sıcak bakmayan "Geleneğe Tutunanlar" segmentinin meyve, sebze, et, tavuk, ekmek, peynir, yumurta gibi taze gıda kategorisindeki ürün gruplarına daha çok para harcadığı, alışveriş sıklığı açısından ise yerel zincirler ve bakkalları tercih ettikleri belirlendi.


Genellikle çocuksuz ve evcil hayvan besleyen ailelerden oluşan, ağırlıklı 45 yaş altı, yeni ürün almaya ve yeni şeyler denemeye açık "Yeniyi Kucaklayanlar" grubunun ise büyük alışveriş noktalarından alışveriş yapmayı tercih ettiği, taze gıda ürünlerine çok para harcamadığı, kişisel bakım alışverişlerinin diğer segmentlerle karşılaştırıldığında daha fazla olduğu tespit edildi. Bu grubun ulusal zincirleri daha çok tercih ettikleri görüldü.


Daha çok çocuksuz ailelerden oluşan ve yeniliklere açık "Bugüne Ayak Uyduranlar" grubunun ise sebze, et ve balık harcamalarının daha az, kuru yemiş, meyve, alkollü içecek harcamalarının daha fazla olduğu, ulusal ve yerel zincirler ve indirim marketlerini tercih ettikleri belirlendi.


Ağırlıkla 45 yaş ve altı, 3 ve daha fazla çocuk sahibi olma oranı diğer segmentlerle karşılaştırdığında daha yüksek olan "Günü Kurtaranlar" grubunun ise sigara, ekmek ve bebek maması harcamalarıyla ön plana çıktığı, indirim marketleri ve bakkalları tercih ettiği kaydedildi.

 

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma