Hızlı tüketim harcaması arttı

Hızlı tüketim harcamaları yıllık yüzde 8,3 arttı.

30.03.2015 Cuma 13:51

Güncelleme : 30.03.2015 Cuma 13:55

GfK Tüketici Paneli kapsamında barkod okuyucu cihazlar ile Türkiye’de 10.000 hanenin hızlı tüketim alışverişleri düzenli olarak kayıt altına alınmaktadır.

Panel verilerine göre  Hızlı Tüketim harcamaları Şubat 2015’te, Şubat 2014’e göre %8,3 arttı, Ocak 2015’e göre %6,5 azaldı.

Mart 2014 – Şubat 2015 aralığında ciro bazında en yüksek pazar payına sahip ilk 3 satış kanalı sırasıyla, Bakkal ve Mahalle Marketleri, İndirim Marketleri ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerdir.

Hanelerin, ciro bazında en yüksek paya sahip satış kanalı olan Bakkal ve Mahalle Marketlerinde en çok harcama yaptıkları ilk 3 kategori, sırasıyla, tütün mamülleri, ekmek ve sebzedir.

En yüksek ciro payına sahip ilk 3 satış kanalı için, alışveriş başına alınan ortalama ürün kategori sayısı Bakkal ve Mahalle Marketlerinde 2, İndirim Marketlerinde 4 ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerde ise 3’tür. 

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak