İnebolu Limanı özelleşiyor

Milli Mücadele yıllarında silah ve cephanenin Anadolu`ya giriş kapısı İnebolu Limanı`nın özelleştirme ihalesi sürecinde sona yaklaşılıyor. Özelleştirme sonrası yapılacak yatırımlarla limanın kapasitesi 3 katına çıkacak.

08.10.2015 Cuma 11:19

Güncelleme : 04.11.2015 Cuma 10:33

AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, İnebolu Limanı'nın işletme hakkına da sahip Ankara Doğal Elektrik Üretim ve Ticaret AŞ'nin (ADÜAŞ) sermayesindeki yüzde 100'lük Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) hissesi blok satış, atıl durumdaki Hopa Termik Santrali'nin de aralarında bulunduğu taşınmazlar ve üzerindekiler ise varlık satış yöntemiyle bütün halinde özelleştirilecek.


Özelleştirme süreci iki yıl önce başlayan ve geçici teminat tutarı 15 milyon lira olarak belirlenen ihalenin, 9 Ekim olarak belirlenen son teklif verme süresi yarın sona eriyor.


LİMANIN KAPASİTESİ 3 KATINA ÇIKACAK


İnebolu Limanı'nda boyları 85-200 metre arasında değişen 10 adet yanaşma rıhtımı bulunuyor. Limanda büyük yük gemilerinin yanaşabildiği 1 ve 2 numaralı rıhtımların yanı sıra yük elleçlemek amacıyla 3 numaralı rıhtım da aktif kullanılıyor.


Liman, genel kargo, konteyner, dökme yük ve her türlü katı ve sıvı yük gemilerinin yükleme-boşaltma, bağlama ve beklemelerine imkan verecek teknik ve sosyal altyapı tesisleri, yönetim, destek, bakım-onarım ve depolama birimlerinin yer alabileceği nitelik ve nicelikte düzenlenirken, liman sahası içinde bulunan kamu binaları da liman dışında değerlendirildi.


Bu doğrultuda yapılacak yatırımlar ile limanın mevcut kapasitesi 900 bin tondan 2 milyon 700 bin tona çıkarılabilecek.


Halihazırda İnebolu Belediyesi tarafından işletilen İnebolu Limanının 49 yıllık işletme hakkının devri de söz konusu ihaleyle alıcıya geçmiş olacak.


TARİHİ LİMAN

İnebolu Limanı, Milli Mücadele'ye katılmak için İstanbul'dan gelenlerin ve gemilerle İnebolu açıklarına getirilen silah, cephane ve mühimmatın Anadolu'ya giriş kapısı olmuştu.


Kurtuluş Savaşı'nın lojistik merkezi olarak üstlendiği görevle cumhuriyet tarihinde önemli bir yer kazanan İnebolu Limanı'nın inşaatına, 1882 yılında dönemin Kastamonu Valisi Sırrı Paşa'nın Sadaret Makamı'na yazdığı mektubun ardından başlandı ve yapımı en uzun süren limanlardan biri oldu. Sırrı Paşa'nın bu isteğini yerinde gören Sultan 2. Abdülhamit de limanın inşaatına başlanması talimatı vermişti.


İnebolu Limanı hinterlant olarak İç Anadolu Bölgesi'ne kadar uzanan çok geniş bir coğrafyayı kapsıyor. Bağlantı yollarının eksikliği nedeniyle uzunca bir süre yeterince kullanılamayan liman, 2007 yılında yapımının tamamlanmasıyla yine eski günlerine dönme işaretleri veriyor.

 

"
En Çok Okunan Haberler

Temassız ödemelerde limit yükseliyor

Euro Bölgesi ekonomisi ilk çeyrekte büyüdü

Dış ticaret istatistikleri açıklandı

Almanya beklentilerin üzerinde büyüdü

Hizmet Üretici Fiyat Endeksi belli oldu

`Jeopolitik durum enflasyonda risk oluşturuyor`

HSBC CEO`su görevi bırakacak

Musk daha fazla Tesla personelini işten çıkarabilir

Volkswagen`in satışları düştü

`Faiz indiriminden sonra dikkatli olunmalı`

Samsung faaliyet karını 10 kat artırdı

ABD`de haftalık çelik üretimi azaldı

Goldman Sachs`tan ABD istihdamı tahmini

BMW, Çin`deki fabrikasına yatırım yapacak

Aramco, Çinli şirketle ortaklığı değerlendiriyor

Avustralya`dan Bitcoin ETF`ye onay hazırlığı

Batılı bankaların Rusya`ya vergi ödemesi arttı