İnternet satışlarına `Rekabet` ayarı

Rekabet Kurumu`nun, tüketicilerin daha fazla ürün çeşidine uygun fiyatlarla ulaşmasına imkan sağlayan yeni düzenlemesiyle internet satışlarına getirilen kısıtlamaların önüne geçilecek. Düzenlemenin, Türkiye`nin çevre ülkelere e-ticaret yoluyla gerçekleştireceği ihracatı da artırması bekleniyor.

10.04.2018 Cuma 11:14

Güncelleme : 10.04.2018 Cuma 14:16

AA muhabirinin, Rekabet Kurumu yetkililerinden edindiği bilgiye göre,  internet satışlarının pasif satış yöntemi niteliği taşıdığının belirtilmesiyle  sınırlı kalan  "Dikey Anlaşmalara İlişkin Kılavuz", rekabet hukuku kurallarının  internet satışları açısından yeniden değerlendirilmesi amacıyla güncellendi.
 
Buna göre, sağlayıcılar, dağıtıcılarının internet üzerinden ürün  satışlarını engelleyemeyecek. Düzenlemeden önce, internet müşterileri ayrı bir  müşteri grubu olarak tanımlanıyor, dağıtıcı ve bayilerin internet üzerinden  satışları yasaklanabiliyordu. Bu yasaklamalara son verilirken, fiyat sorgulamak  için bayinin internet sitesine giren müşterinin, sağlayıcının ana sayfasına  yönlendirilmesi devri de kapandı. Yeni düzenlemede seçici dağıtım sistemiyle  ürünlerini dağıtan marka sahiplerinin, dağıtımın niteliği ve kalitesi, marka  imajı ve potansiyel etkinliği muhafaza etmeye yönelik haklarının korunması da  gözetildi.
 
HER BAYİNİN İNTERNETTEN SATIŞ HAKKI VAR
 
Prensip olarak her bayinin internet üzerinden satış yapabilme hakkına  sahip olması gerektiğine işaret edilen kılavuzda, internet satışlarının  serbestleştirilmesine ilişkin yeni kurallar yer aldı.
 
Bu kapsamda, bayiler ve dağıtıcılar kendi sitelerinde ve internet  satış platformlarında serbestçe faaliyet gösterebilecek. Ürün tedarikçileri,  sağlayıcılar, üreticiler ve toptancılar bayilerine ya da dağıtıcılarına internet  üzerinden sattıkları ürünler için daha yüksek bir fiyat uygulayamayacak, internet  kanalıyla yapılan satışların oranına ilişkin kısıtlama getiremeyecek.
 
Tüketicilerin bir bayiye ait siteyi ziyaret etmesi, bayiyle iletişime  geçmesi veya tüketicilerin bayi tarafından otomatik bilgilendirilmesiyle  gerçekleşen satışlar "pasif satış" olarak kabul edilecek. Bayinin internet  sayfasını farklı dil seçeneklerinde sunması satışın pasif niteliğini  etkilemeyecek.
 
Öte yandan sağlayıcı, satış kanalı olarak internetin kullanımına  yönelik bazı koşullar öngörebilecek. Sağlayıcı, ürünlerinin satışa sunulduğu web  sitesine ilişkin kalite koşulları getirebileceği gibi, internetten alışveriş  yapan tüketicilere belli hizmetlerin sunulmasını şart koşabilecek veya fiziki  satış noktasına sahip olma yükümlülüğü getirebilecek. Ayrıca sağlayıcı, alıcının  belirli standart ve koşullarını karşılayan "satış platformları" üzerinden satış  yapmasını isteyebilecek. Öngörülecek koşulların, doğrudan veya dolaylı olarak  internet satışlarının engellenmesine neden olmaması gerekecek.
 
Rekabet Kurumu tarafından yürürlüğe konulan yeni uygulamalar  sayesinde, tüketiciler açısından daha çok çeşit ürünün daha düşük fiyatlarda  satın alınması imkanının doğması bekleniyor. Söz konusu serbestleşmenin aynı  zamanda Türkiye'nin çevre ülkelere e-ticaret yoluyla gerçekleştireceği ihracatın  da yolunu açması öngörülüyor.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak