İşte Türkiye`deki iş jeti sayısı

Türkiye`de 2008 yılında 55 olan iş jeti sayısı 2012`de 98`e çıkarken bu yılın ağustos ayı itibarıyla 78`e geriledi.

27.08.2017 Cuma 11:31

Güncelleme : 28.08.2017 Cuma 10:15

Türkiye'de 2008 yılında 55 olan iş  jeti sayısı 2012'de 98'e çıkarken bu yılın ağustos ayı itibarıyla 78'e düştü.

AA muhabirinin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil  Havacılık Genel Müdürlüğünden (SHGM) aldığı bilgiye göre, uluslararası hava  taşımacılığı sektörü son on yılda yüzde 5,6 büyürken Türkiye'de bu oran yüzde  14'ü buldu. Havacılık alanında dünyanın en hızlı büyüyen ülkesi Türkiye'de,  ekonomideki gelişmeye paralel iş jetlerine de talep arttı. Türkiye'de 2008  yılında 55 olan iş jeti sayısı, 2012 sonunda 98'e ulaştı. Bu yılın ağustos ayında  ise iş jeti sayısı 78'e geriledi.

Türk Hava Kurumu (THK) Başkanı Kürşat Atılgan, AA muhabirine yaptığı  açıklamada, 4, 8, 16 kişilik yolcu kapasiteli iş jetlerinin, genellikle zamanı  kısıtlı iş adamları ve devlet yöneticileri tarafından kullanıldığını belirtti.

Hava taksi işletmesi olan şirketleri tarafından kiraya verilen  jetlerin, saatlik ücretlerinin 3 bin dolar ila 4 dolar arasında değiştiğini ifade  eden Atılgan, normal tarifeli uçak bileti fiyatının çok üzerinde olan iş  jetlerinin, iş adamları tarafından kiralandığını söyledi.

Son yıllarda jet sayılarındaki düşüşün, maliyet ve masraflarının  fazla, amortisman giderlerinin yüksek olmasından kaynaklandığını dile getiren  Atılgan, hava taksi işletmeciliğinden para kazanmanın mümkün olmadığını savundu.  Atılgan, "Günlük birkaç saat uçuracak iş bulamazsanız, masrafın altından kalkmak  kolay değildir. Yani kaptan pilot maaşı 10 bin dolar, ikinci kaptan pilotun maaşı  6 bin 500 dolardır. Hava sahasını kullandığınız her ülkeye, yere indiğinizde  yaptığınız her servise para ödersiniz. Jetin her anı para ödemekle geçer. Bu  nedenle de 2009'dan itibaren jet sayısı azalmıştır." diye konuştu.

Başlangıçta çok cazip gelen iş jetlerinin, birçok şirket ve iş adamı  tarafından satın alındığını anlatan Atılgan, "Ancak bu jetlerin motor, gövde ve  periyodik bakımları çok masraflı. Maalesef Türkiye'de jetlerin bakımı konusunda  ciddi zafiyetler vardır. Maliyetin büyük kısmını oluşturan motor bakımı, yurt  dışında yapılmaktadır. Jetlerin sayısını artırmak ve jetlere harcanan paranın  yurt dışına gitmesini engellemek için Türkiye'nin asıl üzerinde durması gereken  bakım yetkilerini alabilecek teknik personel yetiştirilmesi ve bunların sertifika  almalarını sağlamaktır. Hayatın akışı ve gelişimi doğrultusunda iş jetlerinin  artması gerekir. Dünyada iş jetleri konusunda en büyük pazar, ABD'de  bulunmaktadır. Binlerce jet vardır. Dolayısıyla Türkiye'de de fert başına milli  gelir arttıkça, iş dünyası geliştikçe, zengin sayısı arttıkça iş jeti sayısının  artması da kaçınılmazdır." değerlendirmesinde bulundu.

Türkiye'de piyasa değeri ortalama 8 ila 10 milyon dolar arasındaki  jetlere talebin bulunduğunu söyleyen Atılgan, THK'nın da iki iş jetinin  bulunduğunu anlattı. Atılgan, bunlardan birinin bürokratlar ve bakanlıkların  kullanması amacıyla Ukrayna'ya aylık 50 saat garanti uçuşuyla kiraya verildiğini  söyledi.

Atılgan, Kurum bünyesinde jetleri satacaklarına işaret ederek, "Biz,  hava taksi işletmeciliğinden çıkacağız." dedi.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma