Güncelleme : 25.05.2015 Cuma 12:34
Dünya çapında bin 500 mağazası bulunan marka, bu hedefini gerçekleştirebilmek için erkek giyimine odaklanacak.
Başarılı olmak isteyen giyim markalarının ilk tercihi genellikle kadın kıyafetleri üzerine çalışmak, çünkü alışverişe çıkmayı ve mağaza gezmeyi kadınlar daha çok seviyor.
Fakat Uniqlo’nun perakende şefi Steven Sare Business Insider’a, “ Biz erkek kıyafeti işini ikinci değil, ana işimiz olarak belirledik” dedi.
Marka Asya’nın en büyüğü haline gelmişken, batıya açılmaya başlamış ve Amerikada 40 mağaza açmıştı. Sare’ye göre asıl hedef Amerika’da da bin mağazaya ulaşmak. Sare, markanın müşterilerinin yarısının erkekleden oluştuğunı, sektördeki rakiplerinin ise kadın müşterilerinin daha fazla olduğunu belirtti.
Erkeklerin Hiroshima’da kurulan Uniqlo’dan alışveriş yapmayı sevmesinin nedeni sade ve klasik olması.
Uniqlo’nun kurucusu Tadashi Yanai, Gap’ın işletme modelini beğendiğini ve uyguladığını söylemişti. Fakat Gap günün tendine uygun kıyafetler üretmeye çalışırken, Uniqlo sadelikte kalmayı tercih etti.
Uniqlo’nun trendi takip etmekle uğraşmamasının nedeniyle erkeklerin moda ikonu olmaktan çok ihtiyaçlarını karşılamak için alışveriş yaptıklarını analiz etmesi. Bu yüzden marka her beden ve modelden .ok sayıda değişik renkte çıkarıyor, böylece müşteri beğendiği t-shirt’ün onlarca rengini alabiliyor ve Sare’ye göre birkaç kot pantolonla kombinleyip uzun zaman kullanabiliyor. Aynı bedenden bir çok sadece model ve renk bulabildiği için demekle uğraşması da gerekmiyor.