Kiğılı 5 yılda 150 mağaza açacak

Kiğılı’nın düzenlediği basın toplantısında konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, “Önümüzdeki 10 yıl Türk hazır giyiminin olacak” dedi ve yatırımlarını Avrupa’da, özellikle de Balkanlar bölgesinde yoğunlaştıracaklarını vurguladı. Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem ise, önümüzdeki 5 yılda açacakları 150 yeni mağazanın 100’ünün yurtdışında olmasını hedeflediklerini belirtti.

08.03.2018 Cuma 10:42

Güncelleme : 08.03.2018 Cuma 10:42

Erkek hazır giyim sektörünün öncü markası Kiğılı, 2017 yılını değerlendirdiği ve gelecek yıllara yönelik vizyonunu paylaştığı toplantıda basınla bir araya geldi. Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı ve marka CEO’su Hilal Suerdem’in katıldığı basın toplantısında, iki yönetici sektörün geneline yönelik de açıklamalarda bulundu.

Toplantının başlangıcında Kiğılı’nın 80 yıllık tarihine değinen perakende duayeni Abdullah Kiğılı, “1938 yılında başlayan 80 yıllık maceranın 52 yılında bizzat ben bulundum. 1965 yılında babamdan Sultanhamam’daki kumaş mağazasını devraldığımda, mağazanın metrekaresi 100, çalışan kişi sayısı 5’ti. Bugün ise Türkiye’de 225 mağazayla 50 bin metrekarede, yaklaşık 2000 çalışanımızla hizmet veriyoruz” dedi.

"AVRUPA’DAN HİÇBİR EKSİĞİMİZ YOK”

Abdullah Kiğılı, Türkiye’deki yatırımlarını sürdüreceklerini ancak önümüzdeki dönemde yurtdışına odaklanacaklarını söyledi. “Bugün artık Türkiye’de gidecek pek fazla yerimiz kalmadı. 67 ilde mağazalarımızla hizmet veriyoruz. Tüm illerde de ürünlerimiz satılıyor. Bundan sonra yurtdışında hızlanma vakti geldi. Önümüzdeki 10 yıl Türk hazır giyiminin olacak. Türkiye, medarı iftiharı asgari 8-10 markasıyla Avrupa pazarlarında olacak. Avrupalı markalar bize çok şey öğrettiler, rekabeti öğrettiler. Ama bugün bizim çok büyük üstünlüğümüz var. Çok hızlı karar veriyoruz, modayı çok hızlı takip ediyoruz, mağazacılığı çok iyi biliyoruz. Her marka ciddi anlamda büyüyor ve Avrupa’dan hiçbir eksiğimiz yok. Hatta Avrupa Türk hazır giyiminden korkmaya başladı. Geleceğe büyük ümitle bakıyoruz. Hem ihracatı artırıyoruz hem giyime katma değer katıyoruz. Dünya markalarının arasında yerimizi alıyoruz. Gelecek Türk markalarının. 25-30 yıl evvel yurtdışındaki fuarlara gittiğimizde, büyük markaların stantlarında kabul görmezdik. Geçen yıllar içerisinde öyle bir noktaya geldik ki, bugün yabancı markalar bizimle işbirliği yapabilmek, bizim malımızı satabilmek için inanılmaz mücadele ediyorlar.”

HEDEF BALKANLAR

Kiğılı, hedef pazarlar içerisinde Balkan ülkelerine öncelik vereceklerini belirtti: “Hızlı bir şekilde Avrupalılaşan, Avrupa Birliği ile bütünleşen Balkan ülkeleri büyük potansiyeller barındırıyor. Sırbistan, Hırvatistan, Makedonya, Slovakya, Slovenya, Polonya, Macaristan gibi ülkelerde Türk markalarını daha çok göreceksiniz. Kiğılı olarak bu süreçte biz de rol alacağız. Gümrük vergileri kalktığı zaman İran, ardından ise kayıt dışılık sorunu çözüldüğünde Kazakistan, Türkmenistan gibi doğu ülkelerinde büyümeyi sürdüreceğiz.”

5 YILDA YURTDIŞINA 100 YENİ MAĞAZA

Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, markanın gelecek 5 yıl içinde toplam 150 yeni mağaza açmayı planladığını paylaştı ve bunların 100 tanesinin yurtdışında olacağını belirtti. Suerdem, “Yurtdışındaki algımızı, “Made in Turkey” yerine “Brand of Turkey” olarak değiştireceğiz. Çünkü biz Türkiye’nin markasıyız” dedi.

“MAĞAZA KAPANIŞLARI OLDU AMA YİNE DE KAR ETTİK”

2017’nin zor bir yıl olduğunu belirten Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem tüketicilerini odağa alarak onlarla ilişkilerini sıkı tutmayı sürdürdüklerini söyledi: “2017’de zor bir yıl geçirdik. Ancak biz hizmet sektöründeyiz. İnsanlara dokunuyoruz, güleryüz gösteriyoruz. Biz halkın markasıyız. Halkın markasıyız diyorsak, halkla iç içe ve beraber yaşıyoruz demektir. 80 senemiz böyle geçti. 2017’de de ilk önce tüketicimizle olan ilişkimize çok dikkat ettik. İnsanların alım güçlerine uygun şekilde hizmet verdik. Bunu yaparken kendi yatırımlarımızda dikkatli davrandık. Bazı mağazalarımızı kapattık, yeni mağazalar da açtık. Sonuçta kar etmeyi başardık.”

2018’DE TEKNOLOJİYE YATIRIM

2018 yatırımlarına yönelik bilgi veren Hilal Suerdem, “CRM, lojistik, pazarlama, planlama, öyle çok işimiz var ki… Biz bunları takip ederek planlar yapıyoruz. 2018’de de bu alanlara yatırım yapacağız. Başarı, tecrübemiz ve teknolojik altyapımız birleşince ortaya çıkıyor. Teknolojiyi nasıl kullanacağımızı da tecrübemiz belirliyor” dedi.

RAKAMLARLA KİĞILI

2017 yatırımlar ve aksiyonlar


• 2017’de;
o Mağaza açılışlarına tanesi 1 milyon TL’den toplam 10 milyon TL’lik,
o Veri ambarı, iş sürekliliği, yedekleme, alt yapı, ERP Mobil gibi alanlarda toplam 10 milyon TL’lik teknoloji yatırımı,
o Marka ve pazarlama alanında 12 milyon TL’lik yatırım yapıldı.
• 2017’de 5 milyon adet ürün satıldı.
• 1 haftada mağazalara 500.000 kişi giriş yapıyor.
• 2017 yılı içerisinde toplam 6 milyon metre kumaş kullanıldı.
• Bugün Kiğılı müşterilerinin yüzde 43’ü, yani neredeyse yarısı 40 yaş altında.
• Cirosunun yüzde 50’sini klasik, yüzde 50’sini casual ürünlerden elde ediyor. Casual ürün oranının 5 yıl sonra yüzde 65’e kadar çıkması bekleniyor.
• Pazarlama alanında omnichannel stratejisi daha görünür kılındı.
• CRM alanında veritabanı ve altyapıları güncel tutmak için çalışmalar sürdürüldü.
• “Yakışır Mı” isimli Babalar Günü reklam filmi çalışmasıyla Kristal Elma’da ödül alındı.
• Değişim Peşinde isimli dijital reklamı büyük ses getirdi.
• Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği tarafından 9’uncu kez verilen ödüllerde, 6’ncı kez Yılın En Beğenilen Erkek Giyim Markası seçildi.
• Superbrands International tarafından ‘süpermarka’ ödülüne layık görüldü.

2018 yatırımlar ve beklentiler

• 2018’de 50 milyon TL yatırım yapılacak.
o Teknolojiye 11 milyon TL
o Reklam, dijitalleşme ve benzeri alanlarda marka ve pazarlamaya 15 milyon TL
o Yeni ürün, inovasyon, tasarım merkezi alanlarında Ar-Ge’ye 3 milyon TL
o 20-25 mağaza için yaklaşık 20 milyon TL
• E-ticaret cirosu 2 katına çıkacak. Bunun için depolama ve yazılım yöntemleri alanında 1 milyon TL yatırım yapılacak.
• Büyüyen operasyon dahilinde 150-200 kişilik yeni istihdam yaratılacak. Çalışan kişi sayısı 2.500’e yaklaşacak.
 


"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma