Marmarabirlik yılı 41,7 milyon lira kar ile kapatıyor

27.12.2014 Cuma 11:21

Güncelleme : 27.12.2014 Cuma 11:21

Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri  Birliği (Marmarabirlik) Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, birliğin yılı 41  milyon 700 bin lira karla kapatacağını söyledi.

 



Asa, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 22 Ekim'de başlayan 2014-2015  ürün alım kampanyası kapsamında, bölgedeki rekolte düşüşü ve ürün kaybına rağmen  alınan zeytin miktarının 24 Aralık itibarıyla 26 bin 500 ton seviyesine  ulaştığını, dönemin sona ereceği 9 Ocak 2015'e kadar da 28 bin tona ulaşmayı  hedeflediklerini belirtti.

 


Üreticiye ödenecek alım bedelinin şu an itibarıyla 115 milyon liraya  ulaştığını, kampanya sonunda ise 120 milyon lirayı bulacağını kaydeden Asa, bunun  bir bölümünü peşin ödediklerini ve 16 Ocak 2015'te borçlarının kalmayacağını  bildirdi.

 

Birliğin son yıllarda yurtiçi ve yurtdışı satışlarında önemli  başarılara imza attığına ve bunun da karlılığına yansıdığına dikkati çeken Asa,  "Marmarabirlik, 2010 yılı öncesinde zarar eden bir kurum halindeyken ilk yıl 7,8  milyon, ikinci yıl 17 milyon, üçüncü yıl 23 milyon lira ve bu yıl itibarıyla '41  kere maşallah diyorum', 41 milyon 700 bin lira kar eden bir kuruluş haline geldi"  dedi.

 




Marmarabirlik'in, karlılığının yanı sıra son 3 yılda 35 milyon liralık  yatırım yaptığına da değinen Asa, 2015'te ise 20 milyon liralık yatırım  planladıklarını anlattı.

 

Ürün gönderilen ülke sayısı 4 yılda 18'den 47'ye çıktı

 

Asa, stok durumu da göz önünde bulundurulduğunda, bu yılki rekolte  düşüklüğünün Marmarabirlik'e ürün tedariki noktasında hiçbir sıkıntı  yaşatmayacağını ifade ederek, gelecek 1,5 yılda satacak ürüne sahip oldukları  bilgisini verdi.

 

Gemlik" tipi sofralık zeytinde dünyada rakipsiz olduklarını belirten  Asa, birliğin son 4 yılda ihracatını gitgide artırdığını vurguladı. Asa, şunları  kaydetti:

 

2010 yılında 18 ülkeye ihracat yaparken bugün itibarıyla ihracat  yaptığımız ülke sayısını 47'ye çıkarmış durumdayız. Gerçekten güzel bir artış  yaşandı. Önemli olan pazara girmektir. Pazara girdikten sonra arkası geliyor.  2010 yılının öncesinde ortalama yıl bazındaki ihracat miktarımız 13 milyon dolar  seviyesindeyken Marmarabirlik, ihracatını son yıllarda ortalama 23 milyon dolar  seviyesine yükseltmiştir. Bu da tabii ki Marmarabirlik'e çok büyük katkı  sağlamaktadır."

 

"MB" markası yurtdışında da büyüyecek

 

Birliğin yeni markası "MB"nin lansmanını kısa süre önce yaptıklarını  hatırlatan Asa, bu ürünün Türkiye genelindeki pazarlamasının Koç Grubu  şirketlerinden Düzey Pazarlama tarafından gerçekleştirileceğini belirtti.

 

Hidamet Asa, yeni markanın yurtdışında da büyümesini amaçladıklarını  dile getirerek, "Esas amacımız; İngilizce çağrışımı olduğu için 'MB' markasının  yurtdışında bayilik yapılanmasını da hedeflemekteyiz. Kısacası Marmarabirlik  markasının dışında ikinci bir markayı yurtdışında da yaratmak istiyoruz.  Marmarabirlik'in kendi markasıyla yarışır bir duruma gelmesini hedefliyoruz"  ifadesini kullandı.

 

Gemlik, Mudanya, Erdek, Orhangazi, İznik, Edincik, Mürefte ve Marmara  Adası'nda kooperatifleri ve 32 bin ortağı bulunan Marmarabirlik,  Bursa-Başköy'deki entegre tesislerinde sofralık zeytin, yağı ve ezmesini  üretiyor.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak