Mega projenin ihalesi iptal oldu

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi`nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için yapılan ihale, geçerli teklif sayısının üçün altına düşmesi nedeniyle iptal edildi.

13.10.2016 Cuma 11:15

Güncelleme : 13.10.2016 Cuma 13:06

İstanbul trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve  mühendislik hizmetleri için yapılan ihale, geçerli mali teklif veren istekli sayısının üçün altına düşmesi nedeniyle iptal oldu.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve  Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 Katlı Büyük  İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak geçen yıl yapılan etüt, proje ve  mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında teknik açıdan yeterli bulunan İdom,  Tecnimont ve Yüksel Proje firmalarının mali teklifleri 10 Ağustos'ta açıldı. Söz  konusu ihalede, firmalardan birinin teklifi, maddi hata nedeniyle geçersiz  sayıldı. Bunun üzerine ihale, İdari Şartname ve Danışmanlık Hizmet Alımı  İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde yer alan "teklif veren istekli sayısının üçten  az olması halinde ihale iptal edilir" hükmü gereğince iptal edildi.

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik  hizmetlerinin yeniden ihale edilmesi için çalışmalar sürüyor.

Teknik puanı 95,98 olan İdom firması 35 milyon 366 bin lira, teknik  puanı 93,31 olan Tecnimont firması 22 milyon 800 bin lira, teknik puanı 100 olan  Yüksel Proje ise 26 milyon 215 bin lira tutarında mali teklif vermişti.

14 DAKİKADA GEÇİLECEK

Proje bedeli yaklaşık 30 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için  7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri  kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri  belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin  tamamlanması planlanıyor.

İstanbul Boğazı'nın altından geçecek söz konusu tünelde, tek tüpte hem  karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünelde, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere  demiryolu, üst ve altta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer  alacak.

Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin birinci  ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan  geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve  hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında  Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda  Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

ünel, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu, Kuzey Marmara Otoyolu ve 9 metro  hattıyla entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının  ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa  Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre  uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada  ulaşılacak.

Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık  Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon  yolcunun yararlanması bekleniyor.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak