Perakende satış hacmi aralıkta arttı

06.02.2015 Cuma 10:21

Güncelleme : 06.02.2015 Cuma 10:25

Perakende satış hacmi 2014'ün aralık ayında bir önceki  aya göre yüzde 0,6 arttı.

 




Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Aralık 2014'e ilişkin Perakende  Satış Hacim Endeksi'ni açıkladı.

 

Buna göre, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla  perakende satış hacmi aralıkta bir önceki aya göre yüzde 0,6 artış gösterdi. Bu  ayda gıda, içecek ve tütün satışları ve gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı  hariç) yüzde 0,2, otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,6 artış gösterdi.

 

Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde,  bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışlarında yüzde 2,1 artış gözlendi.  Elektrikli eşya ve mobilya satışlarında yüzde 2,8 azalış, tekstil, giyim ve  ayakkabı satışlarında yüzde 0,5, tıbbi ürünler ve kozmetik satışlarında yüzde  2,5, posta veya internet üzerinden satışlarında ise yüzde 1,4 artış oldu.

 

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış  hacmi aralıkta bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 5 arttı. Aynı ayda gıda,  içecek ve tütün satışları yüzde 3,2, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç)  yüzde 2,3 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 14,7 artış kaydetti.

 

Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi  incelendiğinde, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışlarında yüzde 2,7,  tekstil, giyim ve ayakkabı satışlarında yüzde 7,3, tıbbi ürünler ve kozmetik  satışlarında yüzde 4,9, posta veya internet üzerinden satışlarda yüzde 24,9  artış, elektrikli eşya ve mobilya satışlarında ise yüzde 2,9 azalış olduğu  belirlendi.


PERAKENDE CİRO AYLIK BAZDA DEĞİŞMEDİ

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende  ciro aralıkta bir önceki aya göre aynı seviyede kaldı. Aynı dönemde gıda, içecek  ve tütün satışları yüzde 0,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde  0,8 artarken, otomotiv yakıtı satışları yüzde 2,1 azaldı.

 

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro  aralıkta bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8,1 arttı. Gıda, içecek ve tütün  satışlarında yüzde 15, gıda dışı satışlarda (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 9,5  artış, otomotiv yakıtı satışlarında ise yüzde 3,3 azalış görüldü.

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende  satış hacmi, geçen yılın son çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 1,8 artış  gösterdi. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi ise bir önceki  yılın aynı çeyreğine göre yüzde 3,2 arttı.

 

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende  ciro 2014'ün son çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 1,7, takvim  etkilerinden arındırılmış perakende ciro ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre  yüzde 7,6 artış kaydetti.

 

"
En Çok Okunan Haberler

Merkez Bankası`nın rezervleri açıklandı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak

`Fed bu yıl sadece bir kez faiz indirecek`

Bitcoin ETF`lerinden rekor çıkış oldu

`Doğru yolda olduğumuzdan emin oluyoruz`

ABD Hazinesi gelecek hafta tahvil ihraç edecek

Google yüzlerce çalışanını işten çıkardı

Güney Kore`de enflasyon %3`ün altına indi

Microsoft, Malezya`ya yatırım yapacak

Wall Street`te endeksler karışık seyretti

`Faiz indirimi için daha zaman var`

Fed faiz kararını açıkladı

Doğal gaz tarifesinde değişiklik yapılmadı

TL mevduatta stopaj oranları değişti

Binance`ın kurucusuna 4 ay hapis

ABD`de mortgage faizi artışını sürdürdü