Perakende satış hacmi azaldı

Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yapılan açıklamaya göre, perakende satış hacmi eylülde bir önceki aya göre %0,4 azaldı.

08.11.2016 Cuma 10:03

Güncelleme : 08.11.2016 Cuma 11:19

Perakende satış hacmi eylülde bir önceki aya göre %0,4 azaldı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yapılan açıklamaya göre, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı eylül ayında bir önceki aya göre %0,4 azaldı.

Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,8 azalırken, otomotiv yakıtı satışları ise %1,9 arttı. Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde elektrikli eşya ve mobilya satışları %10,2 azalırken, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %2,6, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %0,4, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %3,7, posta veya internet üzerinden satışlar %4,7 arttı.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacim endeksi (2010=100), Eylül 2016

PERAKENDE SATIŞ HACMİ BİR ÖNCEKİ YILIN AYNI AYINA GÖRE %1,0 ARTTI

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %1,0 arttı. Aynı ayda gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,1, otomotiv yakıtı satışları %5,0 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları ise %3,2 azaldı. Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde  bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %0,8, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %2,1, tıbbi ürünler ve
kozmetik satışları %14,7 artarken, elektrikli eşya ve mobilya satışları %2,0, posta veya internet üzerinden satışlar %3,2 azaldı.

PERAKENDE CİRO BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE %0,2 ARTTI

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre %0,2 arttı. Aynı ayda otomotiv yakıtı satışları %6,0 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları %0,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %2,0 azaldı.

PERAKENDE CİRO BİR ÖNCEKİ YILIN AYNI AYINA GÖRE %7,6 ARTTI

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %7,6 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %4,5, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %9,1, otomotiv yakıtı satışları %8,7 arttı.

PERAKENDE SATIŞ HACMİ BİR ÖNCEKİ ÇEYREĞE GÖRE %1,7 AZALDI

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı III. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %1,7 azaldı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %0,6 azaldı.

PERAKENDE CİRO BİR ÖNCEKİ ÇEYREĞE GÖRE %0,2 ARTTI

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı III. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %0,2 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende ciro ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %6,1 arttı.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma