Peru pazarında yüzde 400 büyüdü!

Türk gıda ve şekerleme sektörünün önde gelen şirketleri Latin Amerika’da önemli işbirliklerine imza atıyor. Sektör Pero pazarında yüzde 400 büyüdü.

30.09.2016 Cuma 11:55

Güncelleme : 01.10.2016 Cuma 11:28

Türk gıda ve şekerleme sektörünün önde gelen şirketleri Latin Amerika’da önemli işbirliklerine imza atıyor. Peru’nun başkenti Lima’da düzenlenen ve 40 binden fazla profesyonel ziyaretçi tarafından katılım sağlanması beklenen Latin Amerika’nın en büyük fuarlarından EXPOALİAMENTARİA 2016, 28 Eylül’de kapılarını açtı. 3 gün sürecek fuara Türk gıda şirketlerini damgasını vuruyor. 

Söz konusu fuarda İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği organizasyonunda düzenlenen Kakaolu, Kakaosuz Şekerli Mamuller ve Pastacılık Ürünleri URGE Faaliyetine, Mertsan Gıda, User Gıda, Rella Unlu Mamuller, Gesaş Genel Gıda, Ak Nişasta, Bonart, Hazal Bisküvi, Çağla Çikolata tarafından katılım sağlandı. İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Meteve Muhasip Üye Burhan Başar fuara iştirak ederek gözlemlerde bulundular.
 
'PERU’DA 3 YILDA BÜYÜK YOL KAT ETTİK'

İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, Peru’nun yılda 350 milyon dolarlık şekerleme ithalatı yaptığını belirterek, son 3 yılda Türk gıda ve şekerleme sektörü olarak söz konusu ülkeye yapılan ihracatta ciddi yol kat ettiklerini söyledi. “Peru pazarında ABD, 54 milyon dolarlık ihracat rakamıyla başı çekiyor” diyen Zekeriya Mete sözlerini şöyle sürdürdü: “2014 yılında 260 bin dolar gibi çok düşük olan sektörümüzün Peru’ya olan ihracı, yoğun çalışmalarımızla 2015 yılında 1 milyon 200 bin dolara ulaştı buda bu pazarda bir sene içerisinde yüzde 400 büyümüşüz demek, Geçtiğimiz yıl Ekonomi Bakanlığımızın Ur-Ge projesi kapsamında Peru’da katıldığımız fuarın bir sene içerisinde ihracatımıza katkıda bulunmuş olması biz ihracatçıları ümitlendiriyor. Bu rakamın bu yılda yüzde 15’lik bir artışla 1 milyon 350 bin dolara yükselmesini bekliyoruz.”

Zekeriya METE, Türk şirketleri olarak EXPOALİAMENTARİA 2016’da büyük ilgi ile karşılaştıklarını ve yeni önemli işbirliklerine imzalar atıldığını da sözlerine ekledi. 
 
GELENEKSEL TADLAR STANDLARDA

Diğer yandan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu da fuarda 40 metrekarelik bir info stand ile yer alarak ülkemizin lokum, baklava gibi geleneksel tatlıları ve diğer ihracata yönelik şekerli mamul ürünlerimizin tanıtımına yönelik çalışmalarını sürdürürken, Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Hidayet KADİROĞLU, Latin Amerika pazarına ilişkin inceleme ve temaslarda bulunmak için fuara katılım sağladı.

"
En Çok Okunan Haberler

İstanbul’un enflasyonu açıklandı

Doğal gaz tarifesinde değişiklik yapılmadı

TL mevduatta stopaj oranları değişti

Binance`ın kurucusuna 4 ay hapis

ABD`de mortgage faizi artışını sürdürdü

Temassız ödemelerde limit yükseliyor

Euro Bölgesi ekonomisi ilk çeyrekte büyüdü

Hizmet Üretici Fiyat Endeksi belli oldu

`Jeopolitik durum enflasyonda risk oluşturuyor`

Almanya beklentilerin üzerinde büyüdü

HSBC CEO`su görevi bırakacak

Musk daha fazla Tesla personelini işten çıkarabilir

Volkswagen`in satışları düştü

`Faiz indiriminden sonra dikkatli olunmalı`

Samsung faaliyet karını 10 kat artırdı

ABD`de haftalık çelik üretimi azaldı

Dış ticaret istatistikleri açıklandı